BMW AUTO FORUM: Cumpar amortizoare E36 325i - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Cumpar amortizoare E36 325i

#1 User is offline   doryboss Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 14-February 10
  • Location:bucuresti
  • Car:e39 3.0d

Posted 04 March 2010 - 08:11 PM

Cumpar amortizoare sau cine stie de reconditionat.
Am nevoie de toate patru.

#2 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 05 March 2010 - 07:42 AM

View Postdoryboss, on 04 March 2010 - 08:11 PM, said:

Cumpar amortizoare sau cine stie de reconditionat.
Am nevoie de toate patru.

Se pot reconditiona???

#3 User is offline   doryboss Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 14-February 10
  • Location:bucuresti
  • Car:e39 3.0d

Posted 05 March 2010 - 09:11 AM

da
le scoate uleiul si le schimba garniturile
asa mai merg cam 2 ani

#4 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 05 March 2010 - 01:35 PM

Însă nu merită.

Recondiţionarea aia e o cârpeală.

Se face în felul următor.
Se dă o gaură în amortizor ca să se scurgă tot uleiul.

Se înlocuieşte uleiul, se sudează o piuliţă şi se bagă un şurub ca să etanşeze gaura.

#5 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 06 March 2010 - 12:29 AM

Deci se schimba si garniturile, sau doar uleiul, ca nu am inteles prea bine?

#6 User is offline   ciupi Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 44
  • Joined: 17-February 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:E32 750IL

Posted 06 March 2010 - 09:39 AM

View PostCiupanezu, on 05 March 2010 - 01:35 PM, said:

Însă nu merită.

Recondiţionarea aia e o cârpeală.

Se face în felul următor.
Se dă o gaură în amortizor ca să se scurgă tot uleiul.

Se înlocuieşte uleiul, se sudează o piuliţă şi se bagă un şurub ca să etanşeze gaura.

Nu este deloc carpeala iar procesul de reconditionare este mult mai complex decat crezi. In primul rand nu se da nici o gaura, ci pur si simplu se raie partea de sus pe unde iese tija amortizorului , se schimba supapele si garniturile, se inlocuieste uleiul vechi cu ulei nou pentru amortizoare nu cu orice fel de ulei cum fac altii, dupa care se confectioneaza un capac cu filet menit sa inlocuiasca partea taiata. Eu am reconditionat amortizoarele la E34 si sunt foarte multumit. Cine are nevoie de reconditionat amortizoare poate sa ma sune si il ajut cu cea mai mare placere. 0761401631

This post has been edited by ciupi: 06 March 2010 - 09:40 AM


#7 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 March 2010 - 12:38 PM

Unii recondiţionează exact aşa cum am scris eu, nu vorbesc din auzite.

În orice caz, este mult mai bine să le cumperi noi, mai ales în cazul unei maşini sportive.

#8 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 08 March 2010 - 10:05 AM

View Postciupi, on 06 March 2010 - 09:39 AM, said:

Nu este deloc carpeala iar procesul de reconditionare este mult mai complex decat crezi. In primul rand nu se da nici o gaura, ci pur si simplu se raie partea de sus pe unde iese tija amortizorului , se schimba supapele si garniturile, se inlocuieste uleiul vechi cu ulei nou pentru amortizoare nu cu orice fel de ulei cum fac altii, dupa care se confectioneaza un capac cu filet menit sa inlocuiasca partea taiata. Eu am reconditionat amortizoarele la E34 si sunt foarte multumit. Cine are nevoie de reconditionat amortizoare poate sa ma sune si il ajut cu cea mai mare placere. 0761401631

Si, de curiozitate, de unde se cumpara garniturile, supapele, si uleiul?

#9 User is offline   doryboss Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 14-February 10
  • Location:bucuresti
  • Car:e39 3.0d

Posted 08 March 2010 - 10:38 AM

Garniturile le faci din cauciuc de camera de bicicleta supapele le speli
Si sunt noi iar uleiul este ulei de la bunica

#10 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 08 March 2010 - 11:01 AM

View Postdoryboss, on 08 March 2010 - 10:38 AM, said:

Garniturile le faci din cauciuc de camera de bicicleta supapele le speli
Si sunt noi iar uleiul este ulei de la bunica

Vorbesti serios, sau ce ai scris mai sus e la misto? :blink:/>

#11 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 08 March 2010 - 11:18 AM

Cum am şi zis, cârpeală. :)/>

#12 User is offline   doryboss Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 14-February 10
  • Location:bucuresti
  • Car:e39 3.0d

Posted 08 March 2010 - 11:20 AM

View Postpyu, on 08 March 2010 - 11:01 AM, said:

Vorbesti serios, sau ce ai scris mai sus e la misto? :blink:/>

Este un proces tehnologic de mare importanta greutate si valoare tehnica

#13 User is offline   florin83 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 08 March 2010 - 11:29 AM

Eu am pe fata reconditionate de fostul proprietar. Le-a facut si destul de tari.
Nu prea imi place ca pe spate sunt unele noi si sunt mai moi si se comporta destul de aiurea masina in anumite cazuri. Cred ca o sa le incarc si pe cele din spate cu prima ocazie.

Au cam 3 ani si n-au nici o problema.

#14 User is offline   ciupi Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 44
  • Joined: 17-February 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:E32 750IL

Posted 08 March 2010 - 11:35 AM

View Postpyu, on 08 March 2010 - 10:05 AM, said:

Si, de curiozitate, de unde se cumpara garniturile, supapele, si uleiul?

de unde le cumpara si producatorii dce amortizoare.

#15 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 08 March 2010 - 12:39 PM

View Postdoryboss, on 08 March 2010 - 11:20 AM, said:

Este un proces tehnologic de mare importanta greutate si valoare tehnica

Deci vorbeam serios cand te-am intrebat.
Am acasa 2 amortizoare uzate, si as incerca sa le fac mai rigide.
Sau macar cand nu am ce face, sa imi ocup timpul cu ceva :)/>

#16 User is offline   doryboss Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 14-February 10
  • Location:bucuresti
  • Car:e39 3.0d

Posted 08 March 2010 - 01:01 PM

Intreabal si tu pe ciupy

#17 User is offline   ciupi Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 44
  • Joined: 17-February 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:E32 750IL

Posted 08 March 2010 - 11:02 PM

Supapele , si axul se pot cumpara sau se pot fabrica la strung bineinteles nu din fier mort ci din otel imbogatit cu carbon.
Nu ai cum sa le faci tu acasa.
Iti trebuie strung, menghina, subler, etc.
A si sa nu mai uit iti trebuie si experienta sa poti face asa ceva.
Reconditionarea unui amortizor nu inseamna carpeala, in unele cazuri adica daca se schimba tot la amortizor ( supape, garnituri, ax, simering) acel amortizor poate fi mai performant decat cel original.
Daca nu ma credeti sa vina cineva cu un e34 sa-i dau amortizoarele mele reconditionate acum 2 ani sa le testeze.

This post has been edited by ciupi: 08 March 2010 - 11:04 PM


#18 User is offline   doryboss Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 14-February 10
  • Location:bucuresti
  • Car:e39 3.0d

Posted 08 March 2010 - 11:22 PM

daca merg pe e.39 ma bag eu sa nu le mai stric pe ale mele :P/>

#19 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 10 March 2010 - 09:04 PM

Stiu si eu un mic atelier prin Rosu care recondiioneaza amortizoare.
Am vazut cum lucreaza, nu am reconditionat eu, dar este o munca destul de laborioasa si complexa, nu e carpeala deloc.
Se prelucreaza piesele la strung, asa cum a spus si colegul mai sus.
Omul avea foarte multi clienti, foarte multumiti, si se oferea si garantie parca 6 luni.
Eu la el la atelier mi-am presat arcurile atunci cand am montat suspensia sport, si cred ca atunci cand ma va lasa suspensia, chiar daca am sa imi pun una reglabila pe inaltime, pe aceasta "veche" am sa o duc la el sa o reconditioneze, sa o am de rezerva.

Toate bune!

#20 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 11 March 2010 - 09:25 AM

Interesant, chiar nu stiam ca se poate :)/>

Dar taria amortizoarelor de ce este influentata? Cantitatea de ulei?

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users