BMW AUTO FORUM: DIY upgrade sistem franare spate - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

DIY upgrade sistem franare spate pentru modelele cu tamburi pe spate...

#1 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 14 April 2010 - 08:38 AM

De mult timp simteam ca nu mai am franele la fel ca atunci cand am cumparat masina.
Prin vara trecuta, am schimbat tamburi + ferodouri, cu altele noi, dar tot nu tinea frana cum vroiam eu.
Din cauza asta m-am enervat foarte tare, si m-am hotarat sa fac upgrade de la tamburi si ferodouri la discuri si placute.
Am gasit o "punte" spate (brate, planetare, discuri, etrieri, placute, conducte, senzori ABS), si saptamana trecuta (am avut concediu cateva zile) m-am apucat de treaba.
Nefiind mecanic, operatiunea a reusit cu succes, dar a durat in jur de 11 ore, cu o pauza de 1 - 1:30 ore la mijloc.
Tebuie numaidecat sa aveti garaj cu canal, altfel nu vad cum se poate face lucrarea.

Pentru motorizarile mai slabe, sistemul de franare arata asa:

http://i41.tinypic.com/260x6xx.jpg
http://i42.tinypic.com/2lsdwer.jpg

Iar pentru modelele superioare:

http://i41.tinypic.com/dnk8kg.jpg

Mi se pare mult mai usor sa schimbi placute, sau discuri decat tamburi, ferodouri, si in plus sunt o multime de arcuri si sigurante.


Aveti nevoie de urmatoarele:
http://i43.tinypic.com/r2jj7n.jpg
- 2 x brat bascula, cu tot cu bucse ( sunt cate 2 bucse -3,4 + cate un pivot pe fiecare parte - 2), suruburi - 9, 10, 18 (sau puteti folosi suruburile care le aveti pe masina, daca sunt bune), senzori ABS - 20 (sau puteti sa-i folositi pe cei de pe puntea cu tamburi, daca o sa ii puteti scoate fara sa-i rupeti).


- 2 x suport etrier - Piesa nr 2

- 2 x etrier complet - Piesa nr 1

- 2 x discuri frana - 19 - ai mei erau in stare foarte buna, asa ca nu am mai cumparat altii noi

- 2 x set placuta frana - 12 - aveau carne mai bine de jumatate, asa ca nu am cumparat altele

- 2 x cabluri frana de mana - 1 (din imaginea de mai jos)

- 2 x set saboti frana de mana - toate componentele de mai jos

http://i44.tinypic.com/16hta9d.jpg

- 2 x conducte frana - 9, 14 + 7, 10, 13 - (imaginea de mai jos) de preferinta noi, nu sunt scumpe.
http://i40.tinypic.com/29m23ad.jpg

Pentru a nu avea probleme in viitor, am schimbat si bucsele 3 si 4, nu sunt scumpe, si sunt usor de schimbat.

Pentru bucse mi-am facut o presa, ca in imaginile de mai jos:

http://i41.tinypic.com/nqwz9i.jpg
http://i43.tinypic.com/10efyag.jpg
Operatiunea dureaza maxim 1 ora pentru ambele brate.


Daca aveti toate cele necesare, va puteti apuca de treaba.
Desfaceti toate suruburile ansamblului spate: suruburile 19 (x3), 9, 10, 18, cele 6 suruburi cu care e prinsa planetara de grup - trebuie o cheie mai speciala, sau piliti putin o inelara de 9 pana cand incape exact pe capul surubului - eu am avut bratele cu tot cu planetare, si nu m-am complicat, am schimbat si planetarele, in caz contrat va trebui sa desfaceti piulita 4 din linkul acesta).
Atentie sa nu uitati si de cablul de la frana de mana, care se desface de la consola centrala - cred ca 10 si 11 de aici, senzorul de la ABS - urmariti cu atentie cablul, si gasiti o mufa intr-o carcasa de protectie de plastic, si conductele la frana (puneti ceva provizoriul, un surub, sau o bucata de hartie, ca sa nu curga tot lichidul pe jos).
Suspendati cu un lemn bratul 5 pentru ca arcul il va impinge in jos, si o sa aveti probleme la montare (la roata dreapta a durat cu 1 - 1:30 ore mai mult din cauza ca nu mai puteam impinge bratul in sus, din cauza arculiu, si se inclina si in toate directiile).
http://i39.tinypic.com/qpmic8.jpg

Indepartati vechiul brat.

Puneti ferodourile de la frana de mana, impreuna cu cablul acesteia, apoi discul.
Montati noul brat in carcasa 17 de aici, apoi fixati-l de caroserie cu ajutorul celor 3 suruburi 19.

Montati planetara, apoi 7, 5 de [url="http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=33_1004&hg=33&fg=30"]aici[/url. Conectati furtunele de la lichidul de frana, cablul de la frana de mana, amortizorul...

http://i43.tinypic.com/2vnsa6t.jpg
http://i41.tinypic.com/sebqd0.jpg

Asigurati-va ca ati strans toate suruburile, montati etrierul si placutele.
Repetati operatiunea si la cealalta roata, aerisiti bine, eventual schimbati si lichidul de frana, reglati frana de mana.

Montati rotile.
http://i41.tinypic.com/2im0qqf.jpg

Sa nu uitati sa refaceti geometria :D/>

Si cam atat cred, sper sa nu fi uitat nimic.
Spor la treaba, sper sa fie de folos cuiva :)/>

#2 User is offline   Geo Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 80
  • Joined: 17-September 09
  • Location:44.4327°N 24.3719°E
  • Car:BMW

Posted 14 April 2010 - 09:49 AM

Frumos scris și la obiect.
Felicitări pentru operație și pentru faptul că ți-ai făcut timp să o împărtășești cu noi!

#3 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 14 April 2010 - 10:20 AM

Merci :)/>

#4 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 14 April 2010 - 11:09 AM

Bravo, foarte util ghidul!

#5 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 14 April 2010 - 12:04 PM

View PostCiupanezu, on 14 April 2010 - 11:09 AM, said:

Bravo, foarte util ghidul!

Merge pus pe portal, sau mai trebuie modificat?

#6 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 14 April 2010 - 07:57 PM

E ok.

O să-l pun pe portal.

Mulţumesc! :)/>

#7 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 14 April 2010 - 09:26 PM

Merci si eu :)/>

#8 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 25 April 2010 - 10:30 AM

Difera cumva fuzeta de la puntea cu discuri fata de cea cu tamburi?
Mie mi se pare ca unghiul de cadere al rotii e cam diferit, la vechea punte roata statea mai inclinata. Nu am facut inca geometria, dar am umblat putin la surubul de la reglaj al unghiului, e dat la maxim, si roata sta dreapta.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users