De mult timp simteam ca nu mai am franele la fel ca atunci cand am cumparat masina.
Prin vara trecuta, am schimbat tamburi + ferodouri, cu altele noi, dar tot nu tinea frana cum vroiam eu.
Din cauza asta m-am enervat foarte tare, si m-am hotarat sa fac upgrade de la tamburi si ferodouri la discuri si placute.
Am gasit o "punte" spate (brate, planetare, discuri, etrieri, placute, conducte, senzori ABS), si saptamana trecuta (am avut concediu cateva zile) m-am apucat de treaba.
Nefiind mecanic, operatiunea a reusit cu succes, dar a durat in jur de 11 ore, cu o pauza de 1 - 1:30 ore la mijloc.
Tebuie numaidecat sa aveti garaj cu canal, altfel nu vad cum se poate face lucrarea.
Pentru motorizarile mai slabe, sistemul de franare arata asa:
http://i41.tinypic.com/260x6xx.jpg
http://i42.tinypic.com/2lsdwer.jpg
Iar pentru modelele superioare:
http://i41.tinypic.com/dnk8kg.jpg
Mi se pare mult mai usor sa schimbi placute, sau discuri decat tamburi, ferodouri, si in plus sunt o multime de arcuri si sigurante.
Aveti nevoie de urmatoarele:
http://i43.tinypic.com/r2jj7n.jpg
- 2 x brat bascula, cu tot cu bucse ( sunt cate 2 bucse -3,4 + cate un pivot pe fiecare parte - 2), suruburi - 9, 10, 18 (sau puteti folosi suruburile care le aveti pe masina, daca sunt bune), senzori ABS - 20 (sau puteti sa-i folositi pe cei de pe puntea cu tamburi, daca o sa ii puteti scoate fara sa-i rupeti).
- 2 x suport etrier - Piesa nr 2
- 2 x etrier complet - Piesa nr 1
- 2 x discuri frana - 19 - ai mei erau in stare foarte buna, asa ca nu am mai cumparat altii noi
- 2 x set placuta frana - 12 - aveau carne mai bine de jumatate, asa ca nu am cumparat altele
- 2 x cabluri frana de mana - 1 (din imaginea de mai jos)
- 2 x set saboti frana de mana - toate componentele de mai jos
http://i44.tinypic.com/16hta9d.jpg
- 2 x conducte frana - 9, 14 + 7, 10, 13 - (imaginea de mai jos) de preferinta noi, nu sunt scumpe.
http://i40.tinypic.com/29m23ad.jpg
Pentru a nu avea probleme in viitor, am schimbat si bucsele 3 si 4, nu sunt scumpe, si sunt usor de schimbat.
Pentru bucse mi-am facut o presa, ca in imaginile de mai jos:
http://i41.tinypic.com/nqwz9i.jpg
http://i43.tinypic.com/10efyag.jpg
Operatiunea dureaza maxim 1 ora pentru ambele brate.
Daca aveti toate cele necesare, va puteti apuca de treaba.
Desfaceti toate suruburile ansamblului spate: suruburile 19 (x3), 9, 10, 18, cele 6 suruburi cu care e prinsa planetara de grup - trebuie o cheie mai speciala, sau piliti putin o inelara de 9 pana cand incape exact pe capul surubului - eu am avut bratele cu tot cu planetare, si nu m-am complicat, am schimbat si planetarele, in caz contrat va trebui sa desfaceti piulita 4 din linkul acesta).
Atentie sa nu uitati si de cablul de la frana de mana, care se desface de la consola centrala - cred ca 10 si 11 de aici, senzorul de la ABS - urmariti cu atentie cablul, si gasiti o mufa intr-o carcasa de protectie de plastic, si conductele la frana (puneti ceva provizoriul, un surub, sau o bucata de hartie, ca sa nu curga tot lichidul pe jos).
Suspendati cu un lemn bratul 5 pentru ca arcul il va impinge in jos, si o sa aveti probleme la montare (la roata dreapta a durat cu 1 - 1:30 ore mai mult din cauza ca nu mai puteam impinge bratul in sus, din cauza arculiu, si se inclina si in toate directiile).
http://i39.tinypic.com/qpmic8.jpg
Indepartati vechiul brat.
Puneti ferodourile de la frana de mana, impreuna cu cablul acesteia, apoi discul.
Montati noul brat in carcasa 17 de aici, apoi fixati-l de caroserie cu ajutorul celor 3 suruburi 19.
Montati planetara, apoi 7, 5 de [url="http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=33_1004&hg=33&fg=30"]aici[/url. Conectati furtunele de la lichidul de frana, cablul de la frana de mana, amortizorul...
http://i43.tinypic.com/2vnsa6t.jpg
http://i41.tinypic.com/sebqd0.jpg
Asigurati-va ca ati strans toate suruburile, montati etrierul si placutele.
Repetati operatiunea si la cealalta roata, aerisiti bine, eventual schimbati si lichidul de frana, reglati frana de mana.
Montati rotile.
http://i41.tinypic.com/2im0qqf.jpg
Sa nu uitati sa refaceti geometria :D/>
Si cam atat cred, sper sa nu fi uitat nimic.
Spor la treaba, sper sa fie de folos cuiva :)/>
Page 1 of 1
DIY upgrade sistem franare spate pentru modelele cu tamburi pe spate...
#8
Posted 25 April 2010 - 10:30 AM
Difera cumva fuzeta de la puntea cu discuri fata de cea cu tamburi?
Mie mi se pare ca unghiul de cadere al rotii e cam diferit, la vechea punte roata statea mai inclinata. Nu am facut inca geometria, dar am umblat putin la surubul de la reglaj al unghiului, e dat la maxim, si roata sta dreapta.
Mie mi se pare ca unghiul de cadere al rotii e cam diferit, la vechea punte roata statea mai inclinata. Nu am facut inca geometria, dar am umblat putin la surubul de la reglaj al unghiului, e dat la maxim, si roata sta dreapta.
Page 1 of 1