BMW AUTO FORUM: DIY - Transplant motor E36 - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

DIY - Transplant motor E36 M44 inlocuit cu M50B25

#1 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 03 May 2010 - 01:20 PM

Asadar, acum cateva zile am terminat transplantul de 2.5…
Masina a fost 318is, din 1997, motor M44.
Motorul primit este un M50B25, non-vanos, luat de pe o masina din 1992, cu ~240k km.
Am preferat sa cumpar o masina completa, ca sa am toate piesele la indemana, decat sa cumpar doar motorul.

Pentru demontarea motorului de pe masina, in primul rand am demontat botul masinii...adica faruri, grila, bara, trager, radiatoare.O data demontat botul, ramane suficient spatiu de manevre, si bineinteles suficient spatiu de scos motorul.
Dupa aceea, am demontat esapamentul (in prealabil am desfacut sonda lamda), am desfacut cele trei subururi ce leaga cardanul de cutia de viteze.
Urmatorul pas , am demontat timoneria de la cutia de viteze, si traversa pe care vin tapoanele cutiei.Se scoate de asemenea si mufa de la cutia de viteze.
In momentul in care se deface traversa, cutia va cobori putin, inclinand de asemena putin si motorul.Nu este nicio problema, in manualul Bentley se propune a se folosi un suport, pentru sustinere, eu unul nu ii vad rostul.
Daca tot sunteti sub masina, desfaceti si furtunurile de la benzina.

Mai departe desfaceti conductele de la servodirectie, atentie ca va curge ceva ulei, e bine sa puneti un vas ca sa il colectati.
Urmeaza partea electrica, desfaceti calculatorul, il gasiti in partea pasagerului, si cu ocazia asta inspectati daca masnonul acela de cauciuc este ok, sa nu prezinte rupturi sau crapaturi...nu v-ati dori sa va ploua in DME.
Desfaceti firul de masa, il gasiti tot in partea dreapta, si cele doua plusuri, un cablu mai gros si unnul mai subtire, ce se gasesc tot in partea pasagerului.
Desfaceti grila de la stergatoare, si eliberati de acolo tot manunchiul de cabluri.
Pe partea soferului, desfaceti cutia de la filtrul de aer, si debitmetrul, scoateti mufa si de la debitmetru si de la canistra de carbon.Din cutia de sigurante, desprindeti cele trei relee ce vin pe instalatia motorului, si desfaceti mufa ce leaga instalatia motorului de instalatia masinii.De asemenea, cu o tubulara de 13 desfaceti firul rosu ce vine in cutia de sigurante.
Mai trebuie desfacut furtunul ce leaga galeria de admisie de plosca de la servofrana, si mai sunt doua furtunuri de apa, in spatele motorului, pe partea soferului, ce merg catre habitaclu, si au treaba cu caldura.
Pe tamponul din dreapta, se gaseste un fir de masa ce trebuie desfcaut si acela.
Ancorati motorul preferabil cu doua sufe sau chingi, tinand cont ca in spate va fi greutate mai mare, fiind si volanta, si cutia de viteze.Dupa ce am inceput sa il ridic, am desfacut piulitele de la tampoanele motorului.
Eu am folosit o macara gen girafa, cand l-am dat jos.L-am ridicat, di pe urma am impins masina.

O data dat jos motorul, eu am schimbat garnitura de la capacul de la tacheti, garnitura de la baie, kitul de ambreiaj, bujiile, am schimbat garniturile de la galeria de evacuare si cele de la galeria de admisie, am schimbat garniturile ce vin intre galeriile de evacuare si toba.
Am mai schimbat tampoane motor si cutie, ulei cutie, ulei diferential, ulei motor, antigel.

In ceea ce priveste montajul pe masina, le-am luat in ordine inversa.
Trebuie mare atentie la conductele de benzina, turul vine in rampa, in fata, iar sub masina, este furtunul pe care este filtrul de benzina.
Eu am folosit coliere noi, acolo unde am umblat.
Dupa ce am montat motorul , eu am avut surpriza sa nu porneasca...din cauza ca masina mea avea EWS, iar motorul M50 nu are EWS.Am scos EWS si am facut o punte intre doua fire ale acestuia, si motorul a pornit, in cele din urma.

Detalii mai sunt multe, dar nu mai mi le amintesc acum, si imi pare rau ca nu am facut poze.
Am sa atasez si lista cu piesele noi, si preturile informative, eu nu am gasit asa ceva la momentul in care ma gandeam la transplant.

Am incercat sa pastrez electroventilatorul cu care era echipat M44, dar nu are loc, motorul fiind mai mare, asadar am cumparat un vasc nou.
Radiatorul l-am pastrat pe cel de la M44, si motorul nu se incinge, totul este ok.
Conductele de la servodirectie, sunt cele de la M50, cele de la M44 nu se potriveau.
O alta problema e la timoneria cutiei de viteze, am pastrat-o pe cea de la M44, dar tija este un pic mai lunga, din aceasta cauza schimbatorul sta mai in fata , la treptele 1,3,5 si R, dar nu sunt probleme sa nu intre in viteza, sau sa sara in mers.
Tija de la M44 este mai lunga, iar tija de la M50 este mai scurta.
O sa mai ma documentez in privinta asta, si fie modific o tija, fie o sa cumpar tija potrivita.Asta pe viitor, momentan nu ma deranjeaza.

Si alta chestie, inca nu am descoperit ce suport sa pun la esapament, la jumatate...imi ramane in weekend sa studiez un pic problema, momentan esapamentul e fixat doar la finala..

Attached File(s)


This post has been edited by scara_211084: 03 May 2010 - 01:22 PM


#2 User is offline   stefan_t Icon

  • Pasionat non-staff
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 275
  • Joined: 28-January 10
  • Location:Ploiesti
  • Car:e36, 325i cabrio

Posted 03 May 2010 - 01:30 PM

Bravo, Catalin, ai reusit.

Asteptam sa ni-l prezinti pe nou-nascut

#3 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 03 May 2010 - 01:35 PM

Am reusit in cele din urma...
O sa vi-l prezint la prima intalnire, cu cea mai mare placere...
Mai am de schimbat ceasurile din bord , momentan turometrul indica mult mai multe ture, se da peste cap aproape...

#4 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 03 May 2010 - 02:16 PM

Bravo :)/>
Niste poze nu ai facut?

#5 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 04 May 2010 - 10:59 AM

Nu am facut nici o poza...din pacate...la asta nu m-am gandit...Data viitoare am sa fac si poze!

#6 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 04 May 2010 - 11:28 AM

Data viitoare? Treci la un v8 ceva? :D/>

#7 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 05 May 2010 - 09:55 PM

View Postscara_211084, on 04 May 2010 - 10:59 AM, said:

Nu am facut nici o poza...din pacate...la asta nu m-am gandit...Data viitoare am sa fac si poze!


Da-l jos iar si fa poze la remontare.....!!!
Bai esti culmea...vorbesti de transplantul asta de cel putin un secol....Acum ca evenimentul s-a produs nu ai poze sa vizualizam evenimentul....
Apropo de capacele alea de hala de care vorbeam recent......La viitoarea intalnire iti dau un feed back.....
Ce zici, il sun pe Stefan si pe eclipsatu' sa venim sa-l dam jos pentru poze?

#8 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 05 May 2010 - 10:00 PM

Ii chemam si il remontam, si angajam un fotograf profesionist, sa surprinda momentele importante.. :D/> ...
La inceput am facut cateva poze, dar pe urma, cand ma aprofundam in problema, nu mai mi-a ars de fotografiat...
Nu mai luam in calcul momentele in care era pe masina, dar nu pornea...cand m-am umplut de nervi....

Apropos de capace, imi dau seama ca feedbackul nu e unul pozitiv, acolo proiectul a fost "buba", nu executia...

O seara buna si poate ne vedem in weekendul asta!

#9 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 05 May 2010 - 10:33 PM

View Postscara_211084, on 05 May 2010 - 10:00 PM, said:

Nu mai luam in calcul momentele in care era pe masina, dar nu pornea...cand m-am umplut de nervi....

Apropos de capace, imi dau seama ca feedbackul nu e unul pozitiv, acolo proiectul a fost "buba", nu executia...


In final ce-a fost? :huh:/>

Din contra...au fost admirate....incredibil :lol:/>

#10 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 06 May 2010 - 07:45 AM

View PostDanS, on 05 May 2010 - 10:33 PM, said:

In final ce-a fost? :huh:/>

Din contra...au fost admirate....incredibil :lol:/>


Ce a fost..a fost o chestie super simpla, dar uite ca nu m-am prins de la inceput...
Masina mea avand EWS, stia sa porneasca cu un DME facut sa functioneze cu EWS....
Motorul M50, nu are aceasta optiune minunata, asadar ceva imi intrerupea firul ce dadea scanteie...
In fine, tipul ala ce l-am adus sa o "consulte", dupa ce a pornit masina din mufa de la motor, a masurat el ceva pe acolo pe sub bord, intre EWS si contact, si a facut punte intre doua fire ale EWS-ului, dupa ce a scos modulul de acolo...
Minune...a pornit...!
Cu alte cuvinte, a legat doua fire intre ele si gata...asta era toata problema...
Oricum, intre timp am invatat si eu cum se porneste o masina din mufa de la motor...:D/>, asadar a fost constructiva vizita!


Cat despre alea..nu pot decat sa ma bucur cand aud de bine!

#11 User is offline   stefan_t Icon

  • Pasionat non-staff
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 275
  • Joined: 28-January 10
  • Location:Ploiesti
  • Car:e36, 325i cabrio

Posted 06 May 2010 - 08:12 AM

ma duc sa trag de fiare ca sa fiu in forma cand il dam jos.... :lol:/>

#12 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 06 May 2010 - 08:14 AM

Ar fi cazul...:P/>

#13 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 09 May 2010 - 11:20 AM

View Postscara_211084, on 06 May 2010 - 08:14 AM, said:

Ar fi cazul...:P/>

Ai adaptat vanos-ul pe curea trapezoidala, sau l-ai eliminat asa cum trebuia sa faci si cu debitmetrul?
Metabond ai pus?
Am vorbit cu Stefan, il dam jos in parcare la Sala Duminica asta...aduc eu camera foto.

#14 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 20 January 2012 - 03:12 PM

O intrebare am si eu... Motorul se poate da jos cu tot cu cutie, fara sa le separi?

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users