BMW AUTO FORUM: Joc puternic roata fata! - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Joc puternic roata fata!

#1 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 05 May 2010 - 07:28 PM

Azi am facut o pana si am observat un joc foarte puternic la roata din stanga!Am observat ca jocul vine de unde se prinde capatul de bara de caseta de directie ,cred!Nu stiu exact! Acolo imi este distrus burduful ala si a intrat praf si a facut uzura! E un fel de "nuca"cum se zice in care vime bila de la capatul de bara!
Ce este dus acolo?Ce ar trebui sa schimb? Si la cat ma ajunge?<ma refer la bani>
Bmw e 36 compact 1.6 m 43 b 16 din 1994!

Attached File(s)



#2 User is offline   B72EGR Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 25-September 09

Posted 05 May 2010 - 09:18 PM

mi se pare normal sa ai joc la roata dupa ce faci pana.

dupa ce ai schimbat roata tot acelasi joc il are ?

vorbeste cu poiuyt sau cu grozadan pentru piese, o caseta de directie (cu caseta ta la schimb) reconditionata e vreo 12 milioane, noua cred ca e cam 25 gen...

da' de unde stii cu certitudine ca buba e fix acolo ? ai pus-o pe elevator ?

#3 User is offline   iulisv Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 26-September 09
  • Location:suceava
  • Car:E36 318is Coupe

Posted 05 May 2010 - 09:57 PM

View PostB72EGR, on 05 May 2010 - 10:18 PM, said:

mi se pare normal sa ai joc la roata dupa ce faci pana.

dupa ce ai schimbat roata tot acelasi joc il are ?

vorbeste cu poiuyt sau cu grozadan pentru piese, o caseta de directie (cu caseta ta la schimb) reconditionata e vreo 12 milioane, noua cred ca e cam 25 gen...

da' de unde stii cu certitudine ca buba e fix acolo ? ai pus-o pe elevator ?

Nu-l speria cu caseta de directie. Ce a aratat el in imaginea aia, e bieleta de directie. Nu e scumpa, gasesti cu tot cu capat de bara pe la 150-180 lei sau pe la 80 lei numai bieleta. Eu iti recomand sa schimbi si capatul de bara. Astea pica usor, mai ales la drumurile noastre(din Suceava). Daca spui ca burduful ala de cauciuc e crapat si a intrat mizerie, e clar ca e varza.

#4 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 05 May 2010 - 10:02 PM

Schimbă ambele capete de bară.

#5 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 06 May 2010 - 08:15 AM

View Postkosty 316, on 05 May 2010 - 07:28 PM, said:

Azi am facut o pana si am observat un joc foarte puternic la roata din stanga!Am observat ca jocul vine de unde se prinde capatul de bara de caseta de directie ,cred!Nu stiu exact! Acolo imi este distrus burduful ala si a intrat praf si a facut uzura! E un fel de "nuca"cum se zice in care vime bila de la capatul de bara!
Ce este dus acolo?Ce ar trebui sa schimb? Si la cat ma ajunge?<ma refer la bani>
Bmw e 36 compact 1.6 m 43 b 16 din 1994!

Nu are cum sa fie exact acolo unde zici tu, nu ai cum sa ai joc din surub. Poate ai joc din bieleta sau din capatul de bara.

#6 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 06 May 2010 - 02:14 PM

Acolo unde e jocul este un fel de bila care intra intr o "nuca"!Ceva de genul unui pivot!Acest lucru ajuta la miscarea sus,jos,stanga ,dreapta al mecanismului fara a se misca caseta de directie!M ai pe seara o sa fac niste poze pe masina sa vede ti exact unde e buba!

#7 User is offline   iulisv Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 26-September 09
  • Location:suceava
  • Car:E36 318is Coupe

Posted 06 May 2010 - 02:37 PM

View Postkosty 316, on 06 May 2010 - 03:14 PM, said:

Acolo unde e jocul este un fel de bila care intra intr o "nuca"!Ceva de genul unui pivot!Acest lucru ajuta la miscarea sus,jos,stanga ,dreapta al mecanismului fara a se misca caseta de directie!M ai pe seara o sa fac niste poze pe masina sa vede ti exact unde e buba!

Iti garantez eu ca e bieleta de directie. Schimba-le pe amandoua, impreuna cu capetele de bara. Daca le schimbi, trebuie sa face geometria.

#8 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 06 May 2010 - 03:46 PM

View Postkosty 316, on 06 May 2010 - 02:14 PM, said:

Acolo unde e jocul este un fel de bila care intra intr o "nuca"!Ceva de genul unui pivot!Acest lucru ajuta la miscarea sus,jos,stanga ,dreapta al mecanismului fara a se misca caseta de directie!M ai pe seara o sa fac niste poze pe masina sa vede ti exact unde e buba!

http://www.realoem.c...630&hg=32&fg=25
Pivotul ala mic este exact nr 7 de aici, capatul de bara.
Nr 5 ( fara 7 este bieleta ), are si ea ca o nuca...
Care din ele este? Cea de langa caseta sau de langa roata?

#9 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 07 May 2010 - 09:15 AM

View Postpyu, on 06 May 2010 - 08:46 AM, said:

http://www.realoem.c...630&hg=32&fg=25
Pivotul ala mic este exact nr 7 de aici, capatul de bara.
Nr 5 ( fara 7 este bieleta ), are si ea ca o nuca...
Care din ele este? Cea de langa caseta sau de langa roata?

Am fact poze!Aici e buba!

Attached File(s)



#10 User is offline   iulisv Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 26-September 09
  • Location:suceava
  • Car:E36 318is Coupe

Posted 07 May 2010 - 09:48 AM

Cum ti-am mai spus, aia e bieleta de directie. E varza rau si eu zic sa o schimbi cat mai repede sa nu patesti ceva(daca se rupe cu totul ramai fara directie). Te duci frumos la magazin si ceri bieleta de directie si capat de bara. Iti recomand sa schimbi pe ambele parti. Vezi sa-ti cumperi si burdufele de cauciuc de la ele, alea de le ai tu rupte. Din ce se mai vede in poza, ai cam varza si bieleta antiruliu, aia de e prinsa de bara stabilizatoare si brat(la un capat are o bucsa si la un capat are ca un pivot). Spor la treaba. Sa nu uiti, dupa ce inlocuiesti bieletele de directie si capetele de bara, sa faci si geometria.

#11 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 07 May 2010 - 12:08 PM

View Postiulisv, on 07 May 2010 - 02:48 AM, said:

Cum ti-am mai spus, aia e bieleta de directie. E varza rau si eu zic sa o schimbi cat mai repede sa nu patesti ceva(daca se rupe cu totul ramai fara directie). Te duci frumos la magazin si ceri bieleta de directie si capat de bara. Iti recomand sa schimbi pe ambele parti. Vezi sa-ti cumperi si burdufele de cauciuc de la ele, alea de le ai tu rupte. Din ce se mai vede in poza, ai cam varza si bieleta antiruliu, aia de e prinsa de bara stabilizatoare si brat(la un capat are o bucsa si la un capat are ca un pivot). Spor la treaba. Sa nu uiti, dupa ce inlocuiesti bieletele de directie si capetele de bara, sa faci si geometria.

Da!Deci capete de bara si bielete!si alea antiruliu!Am gasit de facut geometria dar nu imi schimba ei piesele!tre sa le schimb eu!
Ce zice ti m as descurca?A mai facut cineva aceasta operatiune?Daca da,ceva informatii sau secrete?
Cam cat ajung piesele?

#12 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 07 May 2010 - 02:40 PM

View Postkosty 316, on 07 May 2010 - 12:08 PM, said:

Da!Deci capete de bara si bielete!si alea antiruliu!Am gasit de facut geometria dar nu imi schimba ei piesele!tre sa le schimb eu!
Ce zice ti m as descurca?A mai facut cineva aceasta operatiune?Daca da,ceva informatii sau secrete?
Cam cat ajung piesele?

Se schimba foarte usor :)/>
Trebuie sa iti faci un semn, sau sa masori exact distanta, cum e reglata din suruburi.
Asta ca sa poti ajunge la service sa faci directia, daca le pui aiurea or sa stea rotile stramb, si o sa-ti sara volanul din mana.

#13 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 07 May 2010 - 09:22 PM

Doamne ce service dacă nu sunt în stare să schimbe capete de bară şi două bielete. :wacko:/>

#14 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 09 May 2010 - 03:38 AM

View PostCiupanezu, on 07 May 2010 - 02:22 PM, said:

Doamne ce service dacă nu sunt în stare să schimbe capete de bară şi două bielete. :wacko:/>

Stii cum e: Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!

#15 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 09 May 2010 - 10:15 AM

View PostCiupanezu, on 07 May 2010 - 09:22 PM, said:

Doamne ce service dacă nu sunt în stare să schimbe capete de bară şi două bielete. :wacko:/>


E un nonsens aici Ciupane...si totodata ceva de speriat :angry:/> .
Sunt autorizati sa faca geometrie (banuiesc ca trebuie autorizatie fiindca se lucreaza cu dispozitive care contribuie la siguranta circulatiei, nu??) dar nu-si asuma responsabilitatea schimbarii componentelor directiei.
Sau probabil regleaza directia prin metoda paralelogramului folosind firul cu plumb, o creta si o sarma.
Situatie inacceptabila...si probabil au si clienti.....unii din ei multumiti.
Acum back ontopic:
@kosty, da bieleta de directie complet jos (o scoti cu totul, nu capul separat si bratul separat), masori cu un subler bun distanta din centrul pivotului capului de bara (dai un punct in centrul capacului sferic ambutisat ca sa masori de acolo) pana in planul din spatele articulatiei sferice dinspre caseta (unde incepe partea filetata)apoi te asiguri ca si cea noua are aceeasi marime (daca nu o reglezi tu sa fie la fel). O montezi si mergi sa faci directia.
Daca nu se poate altfel....
PS: verifica si pivotii si bucsa bratului cu ocazia vizitei sub masina.. :rolleyes:/> .Daca schimbi o bieleta de directie, sfatul meu este sa o schimbi complet, nu numai bratul sau capul de bara pastrand un component vechi in ansamblu. Ce ti-am sugerat sa masori, am marcat pe desenul tau

#16 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 09 May 2010 - 09:04 PM

View PostDanS, on 09 May 2010 - 03:15 AM, said:

E un nonsens aici Ciupane...si totodata ceva de speriat :angry:/> .
Sunt autorizati sa faca geometrie (banuiesc ca trebuie autorizatie fiindca se lucreaza cu dispozitive care contribuie la siguranta circulatiei, nu??) dar nu-si asuma responsabilitatea schimbarii componentelor directiei.
Sau probabil regleaza directia prin metoda paralelogramului folosind firul cu plumb, o creta si o sarma.
Situatie inacceptabila...si probabil au si clienti.....unii din ei multumiti.
Acum back ontopic:
@kosty, da bieleta de directie complet jos (o scoti cu totul, nu capul separat si bratul separat), masori cu un subler bun distanta din centrul pivotului capului de bara (dai un punct in centrul capacului sferic ambutisat ca sa masori de acolo) pana in planul din spatele articulatiei sferice dinspre caseta (unde incepe partea filetata)apoi te asiguri ca si cea noua are aceeasi marime (daca nu o reglezi tu sa fie la fel). O montezi si mergi sa faci directia.
Daca nu se poate altfel....
PS: verifica si pivotii si bucsa bratului cu ocazia vizitei sub masina.. :rolleyes:/> .Daca schimbi o bieleta de directie, sfatul meu este sa o schimbi complet, nu numai bratul sau capul de bara pastrand un component vechi in ansamblu. Ce ti-am sugerat sa masori, am marcat pe desenul tau

Da,dar cum scot eu bieleta cu tot cu capatul de bara fara sa desfac ceva cu care as deregla directia !Ca inca nu stiu cum se desparte caseta de bieleta!

#17 User is offline   io's® Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 393
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucureşti 44°26'05.71N 26°08'12.70E
  • Car:black sedan e46 & red/white Coop'

Posted 09 May 2010 - 10:23 PM

ce vad eu in pozele alea doua si e destul de grav e ca iti curge caseta de directie :(/>
nu curge rau dar curge, vezi ca pe la bavaria exista un kit de reparatie care contine ceva bucse de teflon si toate oringurile si semeringurile din caseta, dar iti trebuie un mecanic priceput sa le schimbe, in felul asta te duce mult mai ieftin decat sa iei caseta noua. asta daca nu are joc si nu bate...

bieleta iese din caseta prin desfiletare (filet normal pe stanga)

normal ar trebui sa aibe si o siguranta , sa nu se desfileteze singura, siguranta ce consta intr-o tabla indoita pe bieleta acolo unde ar intra cheia cu care o desfaci (32 parca sau poti folosi un cleste tip papagal dar destul de mare pt a avea forta) practic nu poti baga cheia pana nu indrepti tabla aia

mai greu o sa iasa capul de bara din bieleta, trebuie dat degripant la greu si daca nu se desface trebuie batut usor usor acolo unde intra bieleta, practic bati in partea din exterior al filetului interior al capului de bara.


spor la treaba!

PS: dupa ce faci toata operatiunea reglezi cat de cat la ochi directia pt a putea ajunge intr-un loc unde sa-ti regleze directia computerizat

daca nu te pricepi te sfatuiesc sa te duci la un service, nu e mare lucru, poa sa fie si numai de dacii :)/>

This post has been edited by io's®: 09 May 2010 - 10:25 PM


#18 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 11 May 2010 - 08:01 PM

La cum lucreaza astia in zona mea in service................................:"mai degraba mor de mana mea decat sa ma omoare altul"

#19 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 11 May 2010 - 08:12 PM

Esti sigur ca jocul e din nuca de la bieleta de directie?
Eu vad ca e destul de mult ulei curs pe-acolo, ceea ce inseamna ca ai probleme si cu caseta de directie...verifica sa nu ai jos in caseta de directie.Jocul in caseta de directie e sus-jos, iar cel in bieleta de directie este stanga-dreapta...
Din cate imi aduc eu aminte, acolo la bieleta este nevoie de cheie de 32, dar una mai subtire.
Eu cand am umblat acolo am polizat cheia, ca nu intra.

Spor la treaba!

#20 User is offline   kosty 316 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 30-November 09
  • Location:suceava
  • Car:bmw 316 compact ,1994,m43b16

Posted 12 May 2010 - 07:51 PM

View Postscara_211084, on 11 May 2010 - 01:12 PM, said:

Esti sigur ca jocul e din nuca de la bieleta de directie?
Eu vad ca e destul de mult ulei curs pe-acolo, ceea ce inseamna ca ai probleme si cu caseta de directie...verifica sa nu ai jos in caseta de directie.Jocul in caseta de directie e sus-jos, iar cel in bieleta de directie este stanga-dreapta...
Din cate imi aduc eu aminte, acolo la bieleta este nevoie de cheie de 32, dar una mai subtire.
Eu cand am umblat acolo am polizat cheia, ca nu intra.

Spor la treaba!

Jocul e sigur stanga-dreapta!nu are sus jos delok!Acolo mi a bagat un mecanic vaselina cica sa nu se uzeze mai tare!

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users