Ulei BMW versus ulei Castrol
#1
Posted 29 May 2010 - 12:42 AM
Probabil sunt persoane aici care au folosit ambele tipuri de uleiuri si ne pot spune diferentele sesizate.
Am si eu o parere, insa as vrea si eu sa citesc parerile celor care au folosit ambele tipuri de uleiuri sau care au anumite informatii legate de acest subiect.
#10
Posted 29 May 2010 - 07:24 PM
Un pic de ulei consumă, însă imperceptibil pentru tine.
Bavaria, on 29 May 2010 - 01:42 AM, said:
Probabil sunt persoane aici care au folosit ambele tipuri de uleiuri si ne pot spune diferentele sesizate.
Am si eu o parere, insa as vrea si eu sa citesc parerile celor care au folosit ambele tipuri de uleiuri sau care au anumite informatii legate de acest subiect.
Am folosit BMW 5W-30 şi am fost foarte dezamăgit.
Era ca o apă, băteau tacheţii după ce mergeam mai sportiv, consumul de ulei era normal pe de altă parte.
Am folosit anterior şi Castrol 5W-40 şi n-am avut astfel de probleme.
Acum folosesc Castrol 10W-60 şi totul este ok.
#11
Posted 29 May 2010 - 11:07 PM
dex, on 29 May 2010 - 08:04 PM, said:
in principiu nu. sa nu-mi spui ca ai motor M54 ca ai fi primul pe care il aud ca nu consuma ulei :lol:/>
@bavaria: poate ma lamuresti si pe mine cu ce am scris mai sus ;)/>
...sau mai jos :D/>
io, on 29 May 2010 - 12:00 PM, said:
io, on 29 May 2010 - 04:04 PM, said:
This post has been edited by io's®: 29 May 2010 - 11:09 PM
#12
Posted 30 May 2010 - 02:56 AM
Ciupanezu, on 29 May 2010 - 07:24 PM, said:
Era ca o apă, băteau tacheţii după ce mergeam mai sportiv, consumul de ulei era normal pe de altă parte.
Am folosit anterior şi Castrol 5W-40 şi n-am avut astfel de probleme.
Acum folosesc Castrol 10W-60 şi totul este ok.
Da, mi se pare normal.Motoarele de generatie mai noua au alte tolerante.5w30 este ok pentru motoarele mai noi, pentru motoarele din generatia mai veche care au deja ceva km poate fi uneori prea subtire.
@io's, te dezamagesc din pacate, nu pot da un raspuns 100% sigur.
Am intrebat la Castrol ca un simplu consumator si am primit un raspuns evaziv.De fapt pe langa asta am intrebat daca uleiul lor este 100% sintetic.Mi-a raspuns foarte evaziv, ce contine uleiul BMW este secret,iar faptul daca este sintetic sau nu, iar nu este treaba mea si mi-au explicat cate ceva.Macar am aflat un lucru sigur, nu este sintetic, este un ulei mineral adititivat care se comporta ca un ulei sintetic.
Ma rog, dupa aia am inceput sa imi intreb prietenii care lucreaza la BMW.
Bmw-ul a vandut destul de mult timp 0w40 si 5w40.La un anumit moment au spus, gata, toate motoarele dupa 98 trebuie sa foloseasca 5w30 High Performance, BMW sau ulei Castrol similar.Uleiul 5w30 BMW are aceleasi performante cu un ulei din gama 5w40.
Vascozitatea unui ulei se masoara in centistokes(cSt).Ma rog, habar nu am ce inseamna in mod exact.Ideea este alta.Un ulei din gama 30 are cst cuprins intre 9.3-12.5
Un ulei din gama 40 are cst cuprins intre 12.5-16.3
Practic, un ulei din gama 30 poate fi asemanator cu un ulei din gama 40, daca ne referim la limita superioara a lui 30 si la limita inferioara a lui 40.Asta au facut cei de la BMw, au scos uleiul BMW care are cst12,2, deci se comporta ca un 40 la limita inferioara.
Nu am reusit sa aflu cu certitudine daca uleiul Castrol are aceleasi proprietati.
Una peste alta, motoarele sunt un pic diferite la modul ca, au km diferiti, masina este condusa in mod diferit de fiecare persoana.Daca cu 5w30 de la BMW motorul consuma ulei, as incerca cu 5w30 de la Castrol.Daca si cu ala consuma as incerca 5w40.Unele motoare M54 montate pe E60 si E46 au tendinta de a aprinde becul de ulei la ralanti.Asta mai ales cand masina este condusa vara, la temperaturi mari.In cazul ala un ulei 5w30 nu este bun, trebuie neaparat 5w40 sau 0w40.
La motoarele din generatia e90 trebuie folosit obligatoriu 5w30.Deoarece in Romania Castrol-ul poate fi contrafacut eu as folosi ulei BMW, altfel nu cred ca ar fi vreo problema cu uleiul Castrol.
#13
Posted 30 May 2010 - 11:02 AM
in afara de consum, care am inteles ca e destul de normal la M54 si nu e nici deranjant, nu am nici o alta problema sau sunete ciudate la motor. cred ca am sa raman pe ulei BMW 5W30 LL04, e si mai convenabil la ahizitionare :D/>
imi pare rau ca nu am pus si in mini ulei bmw ci similar de la castrol, deh.. a fost cadou de la vechiul propietar. data viitoare.
#14
Posted 31 May 2010 - 02:07 AM
Bavaria, on 29 May 2010 - 12:42 AM, said:
Probabil sunt persoane aici care au folosit ambele tipuri de uleiuri si ne pot spune diferentele sesizate.
Am si eu o parere, insa as vrea si eu sa citesc parerile celor care au folosit ambele tipuri de uleiuri sau care au anumite informatii legate de acest subiect.
Salut! o parere si pt mine dak se poate...
am un bmw 318i 2001 ,153.000 km.la schimbul anterior am avut BMW 5w30 si la 13.000 km cu aest ulei au inceput sa bata tachetii dimineatza la rece,am schimbat imediat uleiul cu bmw 5w40 scapand de bataia tachetilor,dar asta pt 3000 km si acum e si putin mai zgomotos motorul.dar ce nu imi prea pot explica e ca...de ce in unele dimineti nu se aud tachetii ???
ce mi-ai recomanda sa fac in afara scimbarii kitului de tacheti, sa incerc si Castrol 5w40?
#17 Guest_poleposition_*
Posted 31 May 2010 - 11:39 AM
De ce oare ? Bine, e doar o curiozitate de-a mea, lipsita de importanta.
#20
Posted 01 June 2010 - 01:16 AM
cosmin, on 31 May 2010 - 02:07 AM, said:
am un bmw 318i 2001 ,153.000 km.la schimbul anterior am avut BMW 5w30 si la 13.000 km cu aest ulei au inceput sa bata tachetii dimineatza la rece,am schimbat imediat uleiul cu bmw 5w40 scapand de bataia tachetilor,dar asta pt 3000 km si acum e si putin mai zgomotos motorul.dar ce nu imi prea pot explica e ca...de ce in unele dimineti nu se aud tachetii ???
ce mi-ai recomanda sa fac in afara scimbarii kitului de tacheti, sa incerc si Castrol 5w40?
Tachetii bat in general daca se merge mult cu masina in oras si pe distante scurte.Bineinteles ca pot fi si defecti, insa nu cred ca schimbarea uleiului de va ajuta foarte mult, mai ales ca problema este intermitenta.
Dupa ce ajunge motorul la temperatura de funtionare tine-l turat la ralanti, la 2-3000 ture timp de 3 minute.
Poti repeta chestia asta de doua ori.Vezi inainte sa fie nivelul la ulei ok.Vezi dupa aia daca a ajutat cu ceva.