Deoarece m-a tot batut la cap un amic cu problema asta, l-am ajutat sa faca transformarea respectiva.
Nu prea este chiar DIY deoarece este nevoie de cineva care sa stie sa foloseasca WIN_KFP sau ceva similar deoarece computerele se programeaza separat.O sa explic pentru cei care au ceva cunostinte cu programarea, poate ajuta cuiva.
In primul rand este nevoie de o galerie de admisie pentru un N52 de 3.0.Pe galeria de admisie a motorului de 2.5 exista doua mufe neconectate.Sunt mufele care se vor conecta la cele doua valve DISA.Masina era model US, totusi cred ca si masinile pentru Eu au instalatia.
Deci se instaleaza noua galerie si se conecteaza cele doua mufe.Cam asta este tot.Acum urmeaza programarea.
Banuiesc ca se poate folosi si alt soft pentu programare, eu am folosit WIN-KFP.
In primul rand se aleg toate fisierele necesare programarii DME-ului si EGS-ului, normal, pentru un motor de 3.0i
Programarea se poate face in comfort mode sau in expert mode.Daca se foloseste comfort mode apare un mare dezavantaj, nu se va scrie ZB-nummer care apartine unui motor de 3.0i, va ramane cel de 2.5i
Asta inseamna ca la un eventual update de soft computerul de injectie si cel de cutie va primi un soft de 2.5i, practic motorul va intra in avarie si va merge prost deoarece valvele DISA nu vor mai fi activate de softul pentru 2.5i
Bun, deci se programeaza DME-ul si EGS-ul cu softul de 3.0i.Eu nu am folosit ultimul soft din ISTA/P 2.38, am folosit un soft mai vechi.Dupa asta am dus masina la BMW pentru a face un update de soft la toate computerele.
Practic computerele au fost updatate in mod normal, mai putin cel de DME si EGS.Cele doua au fost updatate cu ultimul soft pentru motoarele de 3.0i deoarece testerul a crezut ca sunt instalate pe o masina de 3.0i
Deocamdata masina merge super, fara nici o eroare.
ps
Softul se instaleaza impreuna cu INPA/Ediabas, deci cam toata lumea il are deoarece se vinde peste tot impreuna cu interfetele chinezesti.
Am pus 2 poze.