BMW AUTO FORUM: Upgrade motor N52(2.5i) la 3.0i cu soft original BMW - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Upgrade motor N52(2.5i) la 3.0i cu soft original BMW

#1 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 June 2010 - 03:03 AM

Dupa cum se stie motorul de 2.5i(N52) este un motor de 3000cm3.Galeria de admisie nu are DISA.Motorul de 3000cm3 are galerie DISA in 2 trepte si alt soft la motor si cutie.
Deoarece m-a tot batut la cap un amic cu problema asta, l-am ajutat sa faca transformarea respectiva.
Nu prea este chiar DIY deoarece este nevoie de cineva care sa stie sa foloseasca WIN_KFP sau ceva similar deoarece computerele se programeaza separat.O sa explic pentru cei care au ceva cunostinte cu programarea, poate ajuta cuiva.
In primul rand este nevoie de o galerie de admisie pentru un N52 de 3.0.Pe galeria de admisie a motorului de 2.5 exista doua mufe neconectate.Sunt mufele care se vor conecta la cele doua valve DISA.Masina era model US, totusi cred ca si masinile pentru Eu au instalatia.
Deci se instaleaza noua galerie si se conecteaza cele doua mufe.Cam asta este tot.Acum urmeaza programarea.
Banuiesc ca se poate folosi si alt soft pentu programare, eu am folosit WIN-KFP.
In primul rand se aleg toate fisierele necesare programarii DME-ului si EGS-ului, normal, pentru un motor de 3.0i
Programarea se poate face in comfort mode sau in expert mode.Daca se foloseste comfort mode apare un mare dezavantaj, nu se va scrie ZB-nummer care apartine unui motor de 3.0i, va ramane cel de 2.5i
Asta inseamna ca la un eventual update de soft computerul de injectie si cel de cutie va primi un soft de 2.5i, practic motorul va intra in avarie si va merge prost deoarece valvele DISA nu vor mai fi activate de softul pentru 2.5i
Bun, deci se programeaza DME-ul si EGS-ul cu softul de 3.0i.Eu nu am folosit ultimul soft din ISTA/P 2.38, am folosit un soft mai vechi.Dupa asta am dus masina la BMW pentru a face un update de soft la toate computerele.
Practic computerele au fost updatate in mod normal, mai putin cel de DME si EGS.Cele doua au fost updatate cu ultimul soft pentru motoarele de 3.0i deoarece testerul a crezut ca sunt instalate pe o masina de 3.0i
Deocamdata masina merge super, fara nici o eroare.

ps

Softul se instaleaza impreuna cu INPA/Ediabas, deci cam toata lumea il are deoarece se vinde peste tot impreuna cu interfetele chinezesti.
Am pus 2 poze.

Attached File(s)

  • Attached File  win.JPG (52.71K)
    Number of downloads: 107
  • Attached File  win1.JPG (70.61K)
    Number of downloads: 95


#2 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 26 June 2010 - 11:03 AM

Foarte util!
Alte diferenţe nu există între varianta de 2.5i şi cea de 3.0i?

#3 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 June 2010 - 07:31 PM

Nu sunt alte diferente.La fel este si pentru 323i care este de fapt un motor de 2500cm.Acolo este si mai simplu deoarece este vorba numai despre soft.328i la fel, poate fi transformat in 330i cu o galerie si cu soft.

#4 User is offline   Myx Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-November 09

Posted 26 June 2010 - 10:00 PM

deci merge si la mine ce zici tu ?

#5 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 26 June 2010 - 10:18 PM

Tu nu ai 3 litri.

#6 User is offline   Myx Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-November 09

Posted 26 June 2010 - 10:21 PM

mda , 2494 , oricum cheltuielile pt modificare sunt relativ reduse undeva sub 1000 $ In schimb nu stiu cine ar reusi resoftarea ca eu nu as avea in incredere pe aici .

http://www.realoem.c...756&hg=11&fg=40

#7 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 26 June 2010 - 10:25 PM

Ai unde face dacă ai nevoie.

#8 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 June 2010 - 10:38 PM

View PostMyx, on 26 June 2010 - 10:00 PM, said:

deci merge si la mine ce zici tu ?



Pai tu nu ai 325i care are motor de 3.0i?

Aici arata ca toate sunt de 3.0i

http://www.realoem.c...730&hg=11&fg=05

This post has been edited by Bavaria: 26 June 2010 - 10:45 PM


#9 User is offline   Myx Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-November 09

Posted 26 June 2010 - 11:02 PM

View PostBavaria, on 26 June 2010 - 10:38 PM, said:

Pai tu nu ai 325i care are motor de 3.0i?


2494 cmc are , poate e ceva versiune de state ce zici tu

#10 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 June 2010 - 11:23 PM

Da, asa este.Pentru modelele Eu este N52B25.Am crezut ca toate sunt de 3000.

#11 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 28 September 2010 - 04:28 PM

View PostBavaria, on 26 June 2010 - 04:03 AM, said:

Dupa cum se stie motorul de 2.5i(N52) este un motor de 3000cm3.Galeria de admisie nu are DISA.Motorul de 3000cm3 are galerie DISA in 2 trepte si alt soft la motor si cutie.
Deoarece m-a tot batut la cap un amic cu problema asta, l-am ajutat sa faca transformarea respectiva.
Nu prea este chiar DIY deoarece este nevoie de cineva care sa stie sa foloseasca WIN_KFP sau ceva similar deoarece computerele se programeaza separat.O sa explic pentru cei care au ceva cunostinte cu programarea, poate ajuta cuiva.
In primul rand este nevoie de o galerie de admisie pentru un N52 de 3.0.Pe galeria de admisie a motorului de 2.5 exista doua mufe neconectate.Sunt mufele care se vor conecta la cele doua valve DISA.Masina era model US, totusi cred ca si masinile pentru Eu au instalatia.
Deci se instaleaza noua galerie si se conecteaza cele doua mufe.Cam asta este tot.Acum urmeaza programarea.
Banuiesc ca se poate folosi si alt soft pentu programare, eu am folosit WIN-KFP.
In primul rand se aleg toate fisierele necesare programarii DME-ului si EGS-ului, normal, pentru un motor de 3.0i
Programarea se poate face in comfort mode sau in expert mode.Daca se foloseste comfort mode apare un mare dezavantaj, nu se va scrie ZB-nummer care apartine unui motor de 3.0i, va ramane cel de 2.5i
Asta inseamna ca la un eventual update de soft computerul de injectie si cel de cutie va primi un soft de 2.5i, practic motorul va intra in avarie si va merge prost deoarece valvele DISA nu vor mai fi activate de softul pentru 2.5i
Bun, deci se programeaza DME-ul si EGS-ul cu softul de 3.0i.Eu nu am folosit ultimul soft din ISTA/P 2.38, am folosit un soft mai vechi.Dupa asta am dus masina la BMW pentru a face un update de soft la toate computerele.
Practic computerele au fost updatate in mod normal, mai putin cel de DME si EGS.Cele doua au fost updatate cu ultimul soft pentru motoarele de 3.0i deoarece testerul a crezut ca sunt instalate pe o masina de 3.0i
Deocamdata masina merge super, fara nici o eroare.

ps

Softul se instaleaza impreuna cu INPA/Ediabas, deci cam toata lumea il are deoarece se vinde peste tot impreuna cu interfetele chinezesti.
Am pus 2 poze.

Foarte foarte ingenios.felicitari.Nu ai facut si un dynotest sa vezi cu cat a crescut cuplu si caii????

#12 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 28 September 2010 - 10:56 PM

Astea or fi bune la ceva?
http://rapidshare.co...A_v34_daten.rar

#13 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 29 September 2010 - 04:50 PM

Da sunt foarte bune dar doar pt. Isis.Sa nu faceti greseala sa le mutati in inpa sau SSS.De ce?? Am sa va spun dece.

Isis-ul ca sa ruleze are nevoie de 16Gb de memorie ram.Cu 8Gb deabia se misca.Dupa cum stie toata lumea un sistem de operare pe 32 de biti vede maxim 4GB de ram.Intrebare:atunci cum poate rula Isis pe 16 giba biti?? Simplu : e scris pe 64 de biti.

Inpa si sss sunt programe scrise pe 32 de biti.Daca puneti aceste fisiere scrise pe 64 de biti intr-un program scris pt. 32 de biti,este ca si cum lungiti o rigla de 1 metru pana la 2 metri si ea sa aiba lungimea tot de un metru. Nu va merge.

#14 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 30 September 2010 - 12:00 AM

Interesant.
Cum ti-ai dat seama ca sunt pentru 64 si ce se intampla daca sunt copiate in inpa in locul celor deja existente?

#15 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 30 September 2010 - 06:54 AM

cunosc pe cineva cu un 325xi E90 motorul de 3 litri pe el,banuiesc ca merge facuta modificarea descrisa de tine Bavaria nu?

#16 User is offline   Frank SF Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 30-September 10

Posted 30 September 2010 - 09:51 AM

Interesant acest topic, multumesc mult pentru informatii atit initiatorului cit si lui alex230 care m-a indrumat aici.

Ideea e ca incepind cu 2007, BMW a trecut la echiparea lui 325i cu motorul de 3.0 degonflat dpdv al puterii la 218 CP in locul motorului de 2.5. Probabil ratiunile sunt de economii de scala ale lor dpdv productie. Au fost destui care au incercat sa vada care sunt diferentele intre motoare, si daca se poate face upgrade la un astfel de 325i 3.0 astfel incit sa aiba performantele lui 330i. In US cred ca au fost primele proiect, au fost si niste tuneri (Turner Motorsport) care au oferit pentru o vreme un kit pentru transformare dar probabil au renuntat la el presati cumva de BMW (altfel nu imi pot imagina). La vremea respectiva le-am si scris celor de la Turner Motorsport care mi-au zis ca "they have scrapped the stock of engine transformation kits because of not enough demand as BMW upgraded in 1 year time the 325i 218 CP to 328i 230 CP" - dar si 328i-ul putea sa beneficieze de aceeasi transformare.

Anyway, sunt posesorul unui BMW 325xi E90 3.0 L6 din 2007 (MY 2008), si as vrea sa fac ceva pt ca masina sa se miste si mai bine, nu e o masina lenta dar se simte ca este sufocata de marketing-ul BMW, ca sa nu se duca peste 330i. Am contemplat varianta acestui upgrade, dar nu prea am avut incredere in faptul ca are cine sa imi faca soft-ul in Romania.

Bavaria, cit a costat toata transformarea? intuitiv Myx sugereaza pina in 1000 USD (galeria de admisie pe 3 cai de la 330i, este vorba de 3 cai si nu 2 cai la 573 USD plus transport si livrare plus costul de resoftare citeva sute de USD probabil).

Din cite vad la avatar-ul tau facind legatura cu un alt forum monomarca, inteleg ca tu nu esti locat in Romania right? Intrebarea e cine imi poate face soft-ul, sau ideal amindoua (montarea galeriei de admisie cu 3 cai plus instalare soft de 330i) in Romania. Ciupanezu, zici ca are cine sa faca resoftarea, poti da te rog mult mai multe detalii?

Multumesc.

#17 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 30 September 2010 - 10:06 AM

Service-ul la care merg eu este dotat cu tester original BMW, deci pot face şi resoftarea.

#18 User is offline   Frank SF Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 30-September 10

Posted 30 September 2010 - 10:38 AM

View PostCiupanezu, on 30 September 2010 - 10:06 AM, said:

Service-ul la care merg eu este dotat cu tester original BMW, deci pot face şi resoftarea.


poti sa imi dai te rog coordonatele pe PM? Multumesc

#19 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 30 September 2010 - 06:55 PM

N-ai pentru ce!

#20 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 30 September 2010 - 07:45 PM

View PostDanS, on 30 September 2010 - 01:00 AM, said:

Interesant.
Cum ti-ai dat seama ca sunt pentru 64 si ce se intampla daca sunt copiate in inpa in locul celor deja existente?

explicatia am scris-o mai sus.Ce se va intampla daca pui fisiere pe 64 de biti in programe scrise pe 32 si incerci sa le scrii in ECU??? crash...error,adica pa calculator(ecu),i-ti poti lua adio de la el.Nu ma credeti....incercati...
Intradevar se poate face update la softul de ecu cu interfata gt1,dar doar cu fisiere originale bmw.

La tunning e altceva:nu veti putea tuna un bmw cu interfata gt1 niciodata sau poate...va zic imediat cum...

Dar sa revin:pt. tunnig aveti nevoie de interfata dedicata(kwp2000,galleto sau altele...trebuie sa extrageti softul de ecu sa-l modoficati si sa rescrieti inapoi softul modificat(tunat).

Si cu sss se poate face asta:CUM??? SIMPLU:redenumiti fisierul tunat cu numele original al fisierului softului din ecu...(aici fisierele trebuie sa fie in acelasi limbaj de programare),il rescrieti peste cel original sss si dati update la ecu din sss.

bafta

  • (3 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

3 User(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users