BMW AUTO FORUM: Rally si VTM - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Rally si VTM

#1 User is offline   Stefan_e46 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 63
  • Joined: 21-September 09

Posted 03 July 2010 - 09:03 AM

Asa cum promisesem pe topicul cu vanzarea masinii mele ca voi da mai multe detalii despre noul meu hobby :rolleyes:/> .
De cativa ani incerc usor usor sa intru in aceasta lume a motorsportului,anul acesta mi-a suras intr-un mod placut si am decis sa o iau progresiv cu o masina nu foarte puternica de 2.0 aspirat normal.

Masina cu care particip la VTM anul acesta este un Renault Megane fabricat 96' ,masina original de serie apoi transformata de curse,cutie cu craboti (aprox 7000e), a primit roll-bar, 2 axe cu came ,suspensie de asfalt sport,admisie si evacuare sport,soft 10 seturi de slikuri si mixte (6 cu 4) Pirelli RS 7 si RS9 cu tot atatea jante de curse Speedline aproximativ 5000 euro.

Costurile se intind si mai departe achizitionand o duba de asistenta Renault Master, cu toate sculele aferente reparatiei + platforma pt transportarea masinii.

Masina original a fost creata pt raliu macadam-,mai inaltata ,apoi am coborat-o pentru a participa cu ea la coasta.
Pana acum am participat la 4 etape . Doua dintre ele la Campulung unde am reusit sa rup 2 supape vineri motoru mergand in 3 ,masina a plecat seara iar baietii mei au montat alt motor de pe un clio RS pentru a putea continua cursa de duminica.
Duminica mi-a venit masina cu motorul cel nou, ce-i drept nu asa de violent ca al ei ,mai liniar.si fara explozie.
Motorul produce acum 180 de cai adevarati care ai pune cu adevarat jos, echivalentul la 300 stradali.
A urmat etapele de la Teliu ,Brasov unde am reusit 2 clasari loc 3 la juniori atat vineri cat si duminica, masina a functionat bine , la fel si pilotu :D/> ,la temperaturi de peste 43 de grade si 60 in masina care apropo numai are nimic antfonare pe ea.
Masina este de grupa A3 pana in 2000 de cmc, concurez cu 3 Seaturi Ibiza tdi de 190 de cai,de asemenea foarte potente.
Astept cu nerabdare urmatoarea etapa de la Sinaia, traseul cu multe ace de par foarte asemanator cu Monte Carlo,drum in urcare ca de asta ai spune VTM , multa adrenalina, public si mai mult.
Etapa de la Sinaia va fi intre 23 -25 iulie ,cu pauza sambata, concursul incepe de regula pe la 10 dimineata asa ca trebuie sa va aranjati deja pe traseu pe o linie dreapta si 2 viraje cel putin.
Acum si un pic pe partea de raliu, sunt copilot la Cupa Dacia Logan forligter,am participat la Targu Mures si Cluj si voi continua mai departe ,ca a inceput sa-mi placa si macadamu.
Inainte sa pun poze o sa va lansez invitatia de a veni la Sinaia , fiind si aproape de Bucuresti si celelalte orase, :D/> , orice sustinere este binevenita + atmosfera care o sa va placa.
Numarul meu de concurs este 499.
Acum poze.

Attached File(s)



#2 User is offline   Stefan_e46 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 63
  • Joined: 21-September 09

Posted 03 July 2010 - 09:23 AM

Roata sus , ca asa ai place :lol:/> ..

Si cu alte masini.

Attached File(s)



#3 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 03 July 2010 - 10:21 AM

Mişto sport, păcat că necesită foarte mari investiţii.

Din câte ştiu, o maşină de stradă are într-adevăr trecută în talon puterea de la volantă, nu cea de la roată.
Puterea de la roată nu diferă atât de mult, nu se pierd peste 100 cp.

O maşină cu 180 cp la roată are în jur de 200-210 cp la volantă.

#4 User is offline   Stefan_e46 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 63
  • Joined: 21-September 09

Posted 03 July 2010 - 11:11 AM

problema in sine fata de o masina de curse este nu puterea motorului , ci felul in care o pune jos,pierderile se afla la nivelul suspensiei,tampoanelor motor-cutie (neexistente la o masina de curse),cutiei de viteze in principal cu cat sunt etajate mai lung cu atat este mai lenta masina.
Cutia mea este una cu craboti cu pinioanele drepte si fara sincroane. in 300 de m schimb 5 trepe.La o masina de strada cred ca schimbi 3.

Referitor la costuri, ele sunt direct proportionale cu uzura pieselor,de exemplu planetarele se stiu au o durata de viata de aproximativ 1200 de km , dupa se schimba indiferent de starea lor,lichidele la aproximativ 2 curse,ambreiajul tot la vreo 1000 de km.
benzina de curse folosita de Shell , vine in butoaie de 60 de litri a cate 5 euro litri adica 300 de euro.
La raliu se folosesc in jur 100 de litri la 80m de km de proba speciala si 150 cu tot.
Avantajul VTM-uiui unde ma dau eu sunt costurile mult mai reduse de la taxa de inscriere de la 400 euro pe etapa la 50 euro.Diferente mari atat la nivelul uzurii masinii.O proba de raliu poate avea si 50 de km .chiar mai mult, una de VTM max 4-5.

PS: a da si era sa uit, comparativ cu suspensia mea de pe megane, suspensia de M de strada este cam barcuta, desi este printre cele mai bune pe strada. :lol:/>

This post has been edited by Stefan_e46: 03 July 2010 - 11:18 AM


#5 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 03 July 2010 - 11:14 AM

Depinde ce înţelegi prin lentă.
Tu o ai etajată aşa pentru că mergi pe coastă, adică ai nevoie să tragă de jos.
Pentru circuit ar fi trebuit nişte rapoarte un pic mai lungi.

#6 User is offline   Stefan_e46 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 63
  • Joined: 21-September 09

Posted 03 July 2010 - 11:29 AM

da este adevarat aici,la coasta nefiind multe linii drepte, cel mult 200 de metri.ai nevoe de putere la iesirea din viraj..daca intri in acu de par din 3 in 2 si ti-a scazut turatia la 2000 de-abia te tarai.la o masina de curse nu se intampla asa te scoate imediat datorita etajarii scurte.
Masina mea face viteza maxima 175 datorita cutiei, R3-ul lui Keleti intra la 180 in limitare la 8500.Cu cat traseul este mai virajat cu atat este nevoe de o cutie mai scurta.

PS: am nevoe de camera aceea, aia care mi-ai dat tu link era noua sau folosita..pentru ca pretul era la fel ca celei noi adica 300$ doar ca avea cardu de 16gb.merci.

#7 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 03 July 2010 - 12:09 PM

Deci să mai caut anunţuri?

http://cgi.ebay.com/...em=220631419673

Item condition: New In Box

Transport:

http://img517.imageshack.us/img517/6421/shippings.png

P.S: Multă baftă la curse! :)/>

#8 User is offline   Myx Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-November 09

Posted 03 July 2010 - 03:23 PM

CE cifra octanica are benzina aia de e asa scumpa . MErge si la o masina normala ? presupun ca e mai buna ca orice aditiv :D/>

#9 User is offline   Stefan_e46 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 63
  • Joined: 21-September 09

Posted 03 July 2010 - 07:23 PM

e benzina shell racing si are cifra octanica >116 .Nu merge la masinile normale pentru ca iti va arde supapele.

Are un miros specific daca mergi la curse, cea de 99+ din comert va parea de 95 in comparatie cu asta.

#10 User is offline   Stefan_e46 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 63
  • Joined: 21-September 09

Posted 05 August 2011 - 09:49 AM

Revin desi nu am mai intrat de mult sa mai reactualizez informatiile.

Anu asta ma dau cu evo 9 de gr N dar particip la gr A pentru ca imi este mai favorabila o clasare la aceasta grupa decat la N.

Ultima etapa a fost la Sinaia unde am reusit clasare pe locul 1 la Echipe si 2 la juniori si 4 la gr A ,datorita faptului ca mecanicii nu mi-au pus benzina in ultima mansa de urcare.


PS: am avut parte si de o iesire in decor la Resita , datorita nefunctionarii pompei de active.fapt ce a rezultat refacerea totala a masinii pentru urmatoarele competitii.

Urmatoarea etapa se va desfasura la Baia Mare, dar este susceptibila de anulare datorita surparii drumului pe Gutai.

Sper sa se puna undeva mai aproape caci sunt 600 de km. Un campulung reload ar fi super.

Attached File(s)



Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users