TPM pentru E46
#61
Posted 26 January 2013 - 11:56 PM
daca as reusi ar fi o afacere buna pentru ca in oras la mine nu prea sunt oameni sau service uri care sa se ocupe in mod serios de BMW uri si sa fim serios, e oras arhiplin de BMW uri, nu stiu daca mai sunt Romania orase cu o asemenea pondere de masini marca BMW> Daca in oras gasesti 1-2 mecanici buni care se pricep la BMW ( inclusiv mecanicul la care merg eu si care a lucrat cativa ani la BMW ( un om f meticulos care are service ul lui si lucreaza singur), un service care sa ofere servicii complete exclusiv pentru marca BMW ( mecanica + electrica si electronica) nu exista. Cei de la service uri ii trimit la noi de obicei pentru probleme de electronica......bine aici nu vorbesc de reprezentante ci de service urile mici din oras. Oricum putini se duc sa si repare masinile la reprezentante, ca e f scump si daca tot se duc, se duc la BMW Pitesti, le dau aia in cap cu niste preturi de module noi si se linistesc :lol:/>
#62
Posted 27 January 2013 - 12:09 AM
Bine, am vazut si ce preturi sunt cerute de service-urile mici, sunt foarte scazute.Aici este vorba insa despre situatia economica a tarii.
Cei mai multi bani ii fac cei care se ocupa de diagnoza si rezolva probleme electrice.Asta spun din ce am vazut eu prin service-urile de aici si nu este deloc diferit in tara.
Aproape oricine stie sa schimbe uleiul, o bucsa, niste bujii...din cauza asta nu se pot cere foarte multi bani pentru aceste operatii.
#63
Posted 27 January 2013 - 12:12 AM
Multi mecanici care schimba placute pe 20 de lei la marginea bordurii. Care schimba aproape orice in spatele blocului daca nu e foarte rece pe bani foarte putini.
Normal ca si situatia economica e un factor foarte important, dar si cei care strica piata.
Unul cerea 200 lei sa schimbe un kit de ambreiaj. Mi se pare incredibil.
#64
Posted 27 January 2013 - 12:17 AM
intrebare simpla:
FRM3 ars , necesita schimbat. Unde te duci cu masina? La reprezentanta? OK, modul nou + coding.....cat e un FRM3 nou? sute de euro.
iei modulul de la dezmembrari si il pui pe masina, dar nu iti merge ca are alt coding. Unde te duci? la BMW? aia nu au ce sa ti faca daca modulul nu e nou.......
asta e un exemplu simplu. exista si probleme mari.....
#65
Posted 27 January 2013 - 12:18 AM
Stiu cum este, am trecut prin asta si asta este un motiv pentru care nu m-as mai intoarce niciodata in tara.Nu este principalul motiv, insa conteaza si asta.
#66
Posted 27 January 2013 - 12:19 AM
Bogdan M., on 27 January 2013 - 12:12 AM, said:
Multi mecanici care schimba placute pe 20 de lei la marginea bordurii. Care schimba aproape orice in spatele blocului daca nu e foarte rece pe bani foarte putini.
Normal ca si situatia economica e un factor foarte important, dar si cei care strica piata.
Unul cerea 200 lei sa schimbe un kit de ambreiaj. Mi se pare incredibil.
am schimbat si eu iar ambreiajul, mi a picat dupa 1 an si jumatate......mecanicul a zis a am mers cu el patina ca discul era impecabil dar placa era albastra......
am scapat cu 300 de lei manopera in conditiile in care mi a schimbat si un brat pe fata si mi a dat si webasto jos..... bine, acum si eu ii duc multe bmw uri pentru mecanica :lol:/>/>
pentru altcineva era 350 de lei numai ambreiajul
This post has been edited by TOM: 27 January 2013 - 12:19 AM
#67
Posted 27 January 2013 - 12:19 AM
TOM, on 27 January 2013 - 12:17 AM, said:
intrebare simpla:
FRM3 ars , necesita schimbat. Unde te duci cu masina? La reprezentanta? OK, modul nou + coding.....cat e un FRM3 nou? sute de euro.
iei modulul de la dezmembrari si il pui pe masina, dar nu iti merge ca are alt coding. Unde te duci? la BMW? aia nu au ce sa ti faca daca modulul nu e nou.......
asta e un exemplu simplu. exista si probleme mari.....
Asa este, asta deoarece oamenii nu isi permit masinile pe care le conduc.Asta este un avantaj pentru cei cu service-urile mici.
#68
Posted 27 January 2013 - 12:21 AM
Bavaria, on 27 January 2013 - 12:19 AM, said:
corect! cumpara masini scumpe pe bani putini si apoi dau din colt in colt cand li se strica ceva...... lasa ca asa le trebuie! fudulia si prostia se platesc! scump!
#69
Posted 27 January 2013 - 12:48 AM
TOM, on 27 January 2013 - 12:17 AM, said:
Rezisti pentru ca inca nu ai o hala, nu ai angajati, nu ai costuri.
Una e sa dai cuiva niste bani sa te mai lase cand ai nevoie prin service si alta e sa fii pe mana ta.
Banii se fac din volum mare de clienti.
TOM, on 27 January 2013 - 12:19 AM, said:
Pretul pietii e de vreo 400 lei pentru un schimb de ambreiaj de BMW.
Bavaria, on 27 January 2013 - 12:18 AM, said:
Stiu cum este, am trecut prin asta si asta este un motiv pentru care nu m-as mai intoarce niciodata in tara.Nu este principalul motiv, insa conteaza si asta.
Eu cred ca muncesc pe nimic si pentru ca nu au respect de sine.
Sunt o gramada care lucreaza pe o sticla de vin, pe 50 de lei pentru o munca de 3-4 ore.
Eu nu concep asa ceva. Decat sa muncesc pe aproape nimic, as prefera sa schimb domeniul.
Ma rog, majoritatea nu au variante.
Eu nici chestia asta cu manopera pe gratis pentru prieteni nu o halesc.
Le fac intr-adevar prietenilor mei niste preturi un pic mai bune decat clientilor, dar cam la acelasi nivel cu clientii fideli.
Daca lucrezi pe prietenie, vei ajunge sa ai foarte multi "prieteni".
#70
Posted 27 January 2013 - 04:23 AM
Bogdan M., on 27 January 2013 - 12:48 AM, said:
Sunt o gramada care lucreaza pe o sticla de vin, pe 50 de lei pentru o munca de 3-4 ore.
Eu nu concep asa ceva. Decat sa muncesc pe aproape nimic, as prefera sa schimb domeniul.
Ma rog, majoritatea nu au variante.
Eu nici chestia asta cu manopera pe gratis pentru prieteni nu o halesc.
Le fac intr-adevar prietenilor mei niste preturi un pic mai bune decat clientilor, dar cam la acelasi nivel cu clientii fideli.
Daca lucrezi pe prietenie, vei ajunge sa ai foarte multi "prieteni".
Bine, nu ma refeream chiar la genul asta.Un mecanic/tehnician bun face in US 100k pe an fara probleme, un patron de service bun, independent, face de cateva ori banii astia.
In Romania nu face atatia bani un sef de service...
Nu poti sa muncesti pe degeaba, ai investit bani in scule, in cladire, este vorba de o afacere facuta sa castigi bani, nu sa ajuti lumea pe gratis.
In viata reala nu este ca pe forum. :)/>
#71
Posted 27 January 2013 - 11:24 AM
Munca e respectata in America, in timp ce in Romania nu este.
Ceva ceea ce nu este respectat nu poate fi apreciat, deci nici remunerat corespunzator.
Meseria de mecanic nu este chiar deloc respectata, in timp ce in afara un mecanic este respectat.
Noi in Romania avem o problema cu lipsa de respect pentru munca, pentru oameni.