Ulei cutie, ulei diferential, timonerie
#1
Posted 05 May 2010 - 09:54 PM
Ma gandeam sa verific si timoneria, mai precis bucsa aceea care se uzeaza si da simptomul ala ca ar "agata" de ceva schimbatorul in anumite trepte. A facut cineva vreo interventie de genul asta la timonerie?
#2
Posted 05 May 2010 - 10:04 PM
chris, on 05 May 2010 - 10:54 PM, said:
Ma gandeam sa verific si timoneria, mai precis bucsa aceea care se uzeaza si da simptomul ala ca ar "agata" de ceva schimbatorul in anumite trepte. A facut cineva vreo interventie de genul asta la timonerie?
In privinta uleiului, nu te sfatuiesc sa pui 75w90, nu are nici pe aproape caracteristicile uleiului original. Vad ca esti din Bucuresti, ai reprezentanta, du-te la ei si cumpara ulei original de cutie care e in jur de 100lei/l. Astea in cazul in care cutia e manuala, ca vad ca nu ai precizat. In legatura cu uleiul 75w90, am pus eu la mine in cutie ca altul nu am gasit(in satul Suceava nu avem reprezentanta) si nu mai puteam sa bag in viteza la rece. L-am schimbat dupa doua zile si am pus Mobil 1 ATF220 care e aproape identic la specificatii cu uleiul original bmw si de atunci merg cu ala si intra perfect in viteza( a intrat perfect si la -30 grade).
#3
Posted 05 May 2010 - 10:08 PM
Cumpără ulei Castrol, e foarte bun.
Pentru cutie îţi recomand să cumperi ulei original de la reprezentanţă dacă tot îl schimbi, nu are rost să te joci cu cutia.
Ai o etichetă pe cutie pe care scrie exact ce tip de ulei ai nevoie.
Dacă mergi la reprezentanţă, îţi vor vinde exact ce tip de ulei ai nevoie.
#6
Posted 05 May 2010 - 10:59 PM
Dar stiam ca aceste uleiuri sunt life-time. Are rost sa ma bag sa le schimb, avand in vedere ca de intrat intra in viteze la orice temperatura? Singura chestie e ca mi se pare mie ca s-ar auzi un sunet cand schimb vitezele stand pe loc. Dar asta cred ca poate fi de la timonerie.
Cel mai bine verific nivelul, vad ce scrie pe eticheta aia, si in functie de nivel ma hotarasc ce fac. Adica, daca ar trebui completat, schimb; daca e la nivel, las asa.
#11
Posted 06 May 2010 - 09:11 AM
Despre bucsele de la diferential ce-mi puteti spune? Care se duc de obicei? Ce simptome ar trebui sa apara?
Vreau sa verific si flansa de la cardan si crucea, pentru ca tin minte de ultima data cand am fost sub masina ca aveam un joc in cardan de aproximativ 1cm (adica il invarteam cu mana). E grav? E complicat de schimbat? E scump?
#14
Posted 06 May 2010 - 11:20 AM
dex, on 06 May 2010 - 01:42 AM, said:
Normal.
Un ulei nu-şi poate păstra proprietăţile la nesfârşit.
Schimbul uleiului nu poate face altceva decât bine.
chris, on 06 May 2010 - 10:11 AM, said:
Vreau sa verific si flansa de la cardan si crucea, pentru ca tin minte de ultima data cand am fost sub masina ca aveam un joc in cardan de aproximativ 1cm (adica il invarteam cu mana). E grav? E complicat de schimbat? E scump?
Bucşele de la diferenţial nu pică neapărat.
Trebuie să apară şocuri la plecările de pe loc.
Flanşa de cardan costă 300 Ron şi nu se schimbă greu.
Vezi dacă e uzată, poate d-asta ai joc în cardan.
chris, on 06 May 2010 - 10:52 AM, said:
Poţi cumpăra ulei Castrol pentru diferenţial, e la fel de bun şi cam la jumătate de preţ.
#15
Posted 06 May 2010 - 12:07 PM
Cel mai probabil crucea va trebui schimbata. Ca aia mi s-a parut ca are joc, si de acolo si bufnitura aceea infundata cand schimb 1-2. Asta e scumpa? Se schimba greu? Nu ma deranjeaza ca "bufneste", dar mi-e sa nu pateasca ceva cand fortez vreo plecare de pe loc.
Scuze ca pun asa multe intrebari, dar nu mai am rabdare pana sambata :D/>
As cumpara Castrol, dar nu stiu de care.
#17
Posted 06 May 2010 - 12:20 PM
#19
Posted 10 May 2010 - 11:30 AM
La timonerie nu m-am mai complicat sa ma uit, pentru ca, asa cum ma asteptam, era doar o impresie a mea. Intra in viteze foarte usor, iar acel sunet de care ziceam (cu masina stand pe loc si motorul oprit) este normal (are totusi 10 ani).
Am mai verificat flansa de la cardan si este in stare buna.
Am schimbat flansele de la amortizoare pe spate, si cu asta am scapat de orice bocaneala.
Sunt foarte multumit de aceasta vizita la service :D/>
#20
Posted 07 January 2011 - 08:29 PM
chris, on 10 May 2010 - 11:30 AM, said:
stie cineva unde as ptea gasi si eu busonul de ulei de la cutie?(e60 520i motor m54,cutie manuala)