BMW AUTO FORUM: Ulei cutie, ulei diferential, timonerie - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Ulei cutie, ulei diferential, timonerie

#1 User is offline   chris Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 12
  • Joined: 05-May 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:BMW e46 318i

Posted 05 May 2010 - 09:54 PM

Vreau sa verific uleiul din cutie, sa fiu sigur ca e la nivel. Ma gandeam sa-l si schimb, daca tot umblu, dar nu prea stiu de care trebuie sa pun. Pe autokarma am gasit ca imi recomanda 75W90. Cel mai bun (si dpdv al pretului) ar fi Castrol TAF-X 75W90 GL4/5 sintetic, 62 de lei/litru. E bun? Sau mai bine il las pe cel original, si doar in cazul in care este mult sub nivelul busonului, sa-l schimb? Aceeasi intrebare si pentru cel din diferential.

Ma gandeam sa verific si timoneria, mai precis bucsa aceea care se uzeaza si da simptomul ala ca ar "agata" de ceva schimbatorul in anumite trepte. A facut cineva vreo interventie de genul asta la timonerie?

#2 User is offline   iulisv Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 186
  • Joined: 26-September 09
  • Location:suceava
  • Car:E36 318is Coupe

Posted 05 May 2010 - 10:04 PM

View Postchris, on 05 May 2010 - 10:54 PM, said:

Vreau sa verific uleiul din cutie, sa fiu sigur ca e la nivel. Ma gandeam sa-l si schimb, daca tot umblu, dar nu prea stiu de care trebuie sa pun. Pe autokarma am gasit ca imi recomanda 75W90. Cel mai bun (si dpdv al pretului) ar fi Castrol TAF-X 75W90 GL4/5 sintetic, 62 de lei/litru. E bun? Sau mai bine il las pe cel original, si doar in cazul in care este mult sub nivelul busonului, sa-l schimb? Aceeasi intrebare si pentru cel din diferential.

Ma gandeam sa verific si timoneria, mai precis bucsa aceea care se uzeaza si da simptomul ala ca ar "agata" de ceva schimbatorul in anumite trepte. A facut cineva vreo interventie de genul asta la timonerie?

In privinta uleiului, nu te sfatuiesc sa pui 75w90, nu are nici pe aproape caracteristicile uleiului original. Vad ca esti din Bucuresti, ai reprezentanta, du-te la ei si cumpara ulei original de cutie care e in jur de 100lei/l. Astea in cazul in care cutia e manuala, ca vad ca nu ai precizat. In legatura cu uleiul 75w90, am pus eu la mine in cutie ca altul nu am gasit(in satul Suceava nu avem reprezentanta) si nu mai puteam sa bag in viteza la rece. L-am schimbat dupa doua zile si am pus Mobil 1 ATF220 care e aproape identic la specificatii cu uleiul original bmw si de atunci merg cu ala si intra perfect in viteza( a intrat perfect si la -30 grade).

#3 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 05 May 2010 - 10:08 PM

75W-90 e uleiul pentru diferenţial, ai nevoie de un litru.
Cumpără ulei Castrol, e foarte bun.

Pentru cutie îţi recomand să cumperi ulei original de la reprezentanţă dacă tot îl schimbi, nu are rost să te joci cu cutia.

Ai o etichetă pe cutie pe care scrie exact ce tip de ulei ai nevoie.

Dacă mergi la reprezentanţă, îţi vor vinde exact ce tip de ulei ai nevoie.

#4 User is offline   grozadan Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 498
  • Joined: 15-September 09
  • Location:Bucuresti/Cluj Napoca
  • Car:E39 530d touring 2001

Posted 05 May 2010 - 10:37 PM

am si eu daca nu iti e in drum reprezentanta ;)/>

#5 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 05 May 2010 - 10:43 PM

Corect.
Dar neapărat ulei pe original, nu care-i mai ieftin. :)/>

#6 User is offline   chris Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 12
  • Joined: 05-May 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:BMW e46 318i

Posted 05 May 2010 - 10:59 PM

Am inteles. Pe site-ul de care ziceam, asa am gasit. Iar pentru diferential ziceau ei acolo de 75W140.

Dar stiam ca aceste uleiuri sunt life-time. Are rost sa ma bag sa le schimb, avand in vedere ca de intrat intra in viteze la orice temperatura? Singura chestie e ca mi se pare mie ca s-ar auzi un sunet cand schimb vitezele stand pe loc. Dar asta cred ca poate fi de la timonerie.

Cel mai bine verific nivelul, vad ce scrie pe eticheta aia, si in functie de nivel ma hotarasc ce fac. Adica, daca ar trebui completat, schimb; daca e la nivel, las asa.

#7 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 05 May 2010 - 11:00 PM

75W-140 este folosit pentru diferenţialul autoblocant, tu ai diferenţial normal.


Da, merită schimbate.

#8 User is offline   dex Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 165
  • Joined: 25-September 09
  • Location:Brno, Czech Republic
  • Car:e60

Posted 06 May 2010 - 12:29 AM

uleiul pt. cutia manuala se schimba ? tin minte ca scrie pe cutie lifetime

#9 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 May 2010 - 12:36 AM

Uleiul este lifetime la modul declarativ. :)/>

#10 User is offline   dex Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 165
  • Joined: 25-September 09
  • Location:Brno, Czech Republic
  • Car:e60

Posted 06 May 2010 - 12:42 AM

are you serious ?

#11 User is offline   chris Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 12
  • Joined: 05-May 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:BMW e46 318i

Posted 06 May 2010 - 09:11 AM

Nush pe unde am citit ca durata de viata a unei masini (acel lifetime) inseamna 4-5-6 ani. Adica putin peste garantie. Mi se pare logic, ei iti ofera x ani garantie, asta inseamna ca in acel timp tu nu trebuie sa schimbi uleiul in cutie, pentru ca este garantat pe toata durata. Oricum, cum am spus, il schimb doar daca e sub nivel.

Despre bucsele de la diferential ce-mi puteti spune? Care se duc de obicei? Ce simptome ar trebui sa apara?
Vreau sa verific si flansa de la cardan si crucea, pentru ca tin minte de ultima data cand am fost sub masina ca aveam un joc in cardan de aproximativ 1cm (adica il invarteam cu mana). E grav? E complicat de schimbat? E scump?

#12 User is offline   chris Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 12
  • Joined: 05-May 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:BMW e46 318i

Posted 06 May 2010 - 09:52 AM

Am sunat acum la Bavaria: 108 lei/litru uleiul pentru cutie (nu stiu ce indice are) si 100 lei/litru pentru diferential.

#13 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 06 May 2010 - 09:56 AM

Eu am luat ulei din alt diferential :lol:/>

#14 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 May 2010 - 11:20 AM

View Postdex, on 06 May 2010 - 01:42 AM, said:

are you serious ?


Normal.
Un ulei nu-şi poate păstra proprietăţile la nesfârşit.
Schimbul uleiului nu poate face altceva decât bine.

View Postchris, on 06 May 2010 - 10:11 AM, said:

Despre bucsele de la diferential ce-mi puteti spune? Care se duc de obicei? Ce simptome ar trebui sa apara?
Vreau sa verific si flansa de la cardan si crucea, pentru ca tin minte de ultima data cand am fost sub masina ca aveam un joc in cardan de aproximativ 1cm (adica il invarteam cu mana). E grav? E complicat de schimbat? E scump?


Bucşele de la diferenţial nu pică neapărat.
Trebuie să apară şocuri la plecările de pe loc.
Flanşa de cardan costă 300 Ron şi nu se schimbă greu.
Vezi dacă e uzată, poate d-asta ai joc în cardan.

View Postchris, on 06 May 2010 - 10:52 AM, said:

Am sunat acum la Bavaria: 108 lei/litru uleiul pentru cutie (nu stiu ce indice are) si 100 lei/litru pentru diferential.


Poţi cumpăra ulei Castrol pentru diferenţial, e la fel de bun şi cam la jumătate de preţ.

#15 User is offline   chris Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 12
  • Joined: 05-May 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:BMW e46 318i

Posted 06 May 2010 - 12:07 PM

N-am socuri la plecari de pe loc.
Cel mai probabil crucea va trebui schimbata. Ca aia mi s-a parut ca are joc, si de acolo si bufnitura aceea infundata cand schimb 1-2. Asta e scumpa? Se schimba greu? Nu ma deranjeaza ca "bufneste", dar mi-e sa nu pateasca ceva cand fortez vreo plecare de pe loc.

Scuze ca pun asa multe intrebari, dar nu mai am rabdare pana sambata :D/>

As cumpara Castrol, dar nu stiu de care.

#16 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 May 2010 - 12:12 PM

N-am idee cât costă pentru maşina ta, întreabă-l pe grozadan.

Castrol 75W-90.

#17 User is offline   grozadan Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 498
  • Joined: 15-September 09
  • Location:Bucuresti/Cluj Napoca
  • Car:E39 530d touring 2001

Posted 06 May 2010 - 12:20 PM

View PostCiupanezu, on 06 May 2010 - 12:12 PM, said:

N-am idee cât costă pentru maşina ta, întreabă-l pe grozadan.

Castrol 75W-90.

ulei diferential 100 lei/original 75w90 sau castrol -e acelasi dar la mine e acelasi pret ;ulei cutie manuala mtlf-lt 2 100 lei/litru -poti pune si mtf lt 3 eventual

#18 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 May 2010 - 12:22 PM

Nu ştiam că e acelaşi preţ.

#19 User is offline   chris Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 12
  • Joined: 05-May 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:BMW e46 318i

Posted 10 May 2010 - 11:30 AM

Am verificat sambata uleiul din cutie si este foarte putin sub nivel. Nu a curs dupa ce am desfacut busonul, dar am bagat degetul inauntru si l-am simtit chiar in buza (poate la vreo 2-3 mm mai jos de buza). Spre surprinderea mea era galben (ma asteptam sa fie negru). Ma gandesc ca nu-i problema daca mai merg asa pana trece vara. Am in plan sa schimb si uleiul din cutie si cel din diferential (si placutele de frana si lichidul) mai prin toamna.

La timonerie nu m-am mai complicat sa ma uit, pentru ca, asa cum ma asteptam, era doar o impresie a mea. Intra in viteze foarte usor, iar acel sunet de care ziceam (cu masina stand pe loc si motorul oprit) este normal (are totusi 10 ani).

Am mai verificat flansa de la cardan si este in stare buna.

Am schimbat flansele de la amortizoare pe spate, si cu asta am scapat de orice bocaneala.

Sunt foarte multumit de aceasta vizita la service :D/>

#20 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 07 January 2011 - 08:29 PM

View Postchris, on 10 May 2010 - 11:30 AM, said:

Am verificat sambata uleiul din cutie si este foarte putin sub nivel. Nu a curs dupa ce am desfacut busonul, dar am bagat degetul inauntru si l-am simtit chiar in buza


stie cineva unde as ptea gasi si eu busonul de ulei de la cutie?(e60 520i motor m54,cutie manuala)

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users