BMW AUTO FORUM: Localizare por in janta - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Localizare por in janta Test cu lichide penetrante

#1 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 10 October 2010 - 01:44 PM

Salutari de Dumineca tuturor,
In dimineata asta m-au apucat toti nervii voind sa folosesc BMW din dotare si gasindu-l pe janta dupa ce ieri am pus rotile destinate anotimpului rece.
Ca urmare am scufundat portionat roata in apa iar la cel mai mic semn de "bule" am facut ceea ce descriu mai jos in speranta ca il va ajuta pe meseriasul care maine o va "puncta" cu sudura in argon. Testul se numeste "lichid penetrant" (sau dye penetrant)si este un control nedistructiv. In categoria acestor controale mai sunt UT (Ultrasound test) si "test cu particule magnetice" ...(care sunt uscate, umede...fluorescente...etc). As fi preferat sa fac un PM (particule magnetice) numai ca janta este din aliaj de Al si nefiind feromagnetic, ca metoda complementara am apelat la lichide penetrante.
Deci sa incepem....Necesarul unui test cu lichid penetrant se compune din 3 spray-uri (cleaner, penetrant si revelator) eu am adaugat acolo si penetratorul personal din nevoie de calmat dracii si pentru a-l saluta pe @poleposition care este deasemeni fan-ul brandului respectiv (am apelat la reteta lui Base cu 3 cuburi)
Pentru curatare am folosit perii rotative cu smirghel si cu smirghel+ pasla abraziva. Dupa indepartarea vopselei, am curatat bine folosind spray-ul de curatare si am lasat zona sa se usuce cam 10 minute. Am aplicat penetrantul rosu si l-am lasat sa se usuce 20 min, timp in care am fost penetrat si eu cu acel JD :ph34r:/> Se vede deja ca "bulele" au aparut
Dupa uscare, este recomandat sa se stearga numai intr-o directie....asa am facut....folosind cleaner dat pe un servetel de hartie sau chiar apa....Pentru a nu avea scame si deci o examinare superficiala, se sterge la final cu o carpa speciala careia am observat ca i se mai spune "laveta optica"....aia este...
Dupa uscare se aplica revelatorul (care este practic clorura de calciu in solutie apoasa...adica praf de creta...)
Minunea apare dupa uscare....vedeti si voi indicatiile relevante....
Mai mult...am dat si cu o spuma speciala pentru detectia pierderilor si am obtinut acelasi rezultat....
Am insemnat locul si deja roata este in portbagaj-ul masinii pe care o folosesc in decursul saptamanii, iar maine va fi reparata.
Sa speram ca iese.

#2 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 11 October 2010 - 12:07 PM

S-a rezolvat prin sudura in Argon fara nici o neplacere ulterioara. :rolleyes:/>
Am repetat testul pe toata circumferinta si nu am gasit nimic aiurea.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users