Tratamente motor merita?
#1
Posted 06 November 2010 - 11:00 PM
A incercat cineva cu una din ele? S-a simtit ceva imbunatatire?
Eu unul bagam doar ulei castrol 5w40 in ea si avea un consum mediu de 11,4 la suta.
Mi-a spus un prieten sa incerc cu ulei Rheinol ca e foarte bun made in Germany.Am zis sa incerc si eu odata si supriza consumul a scazut la 10,6 pe acelasi traseu si aceleasi conditii,iar uleiul se prezinta ff bine si este la aproape juma de pret din pretul unui castrol.L-am incercat dupa ce m-am uitat la ei pe site(rheinol) si am vazut ca rafineaza inclusiv si pt. castrol si m-am gandit ca doar eticheta e diferita,dar continutul e cam acelasi....Au o rafinarie in Germania pe malurile Rinului, de aceea ii spune la ulei Rheinol
De aceea sunt curios si cu acesti aditivi sa vad daca intradevar scade consumul
#3
Posted 06 November 2010 - 11:20 PM
Dura Lube şi Metabond sunt nişte mari păcăleli.
http://oilspecialist...-additives.html
#4
Posted 06 November 2010 - 11:51 PM
Aici s-a tot vorbit de duralube si metabond
Asa ca si remember....Ce vremuri..bogdyy :lol:/>
#8
Posted 13 November 2010 - 08:14 AM
Al doilea caz experimentat tot de mine, un motor pe benzina in stare foarte buna (chiar nu avea nico problmea de niciun fel) caruia i-am pus Motul 6100 + Duralube am remarcat zero efecte sau altfel spus mergea foarte bine inainte de Duralube, merge la fel de bine si dupa Duralube desi speram sa observ macar o mica schimbare, orice in bine sau rau. Nu s-a intamplat asta... In concluzie, daca motorul nu are probleme eu cred ca este aproape inutil sa ii pui Duralube... desi nici rau nu are ce sa pateasca ;)/>
PS: cine spune ca Duralube este o porcarie l-a testat personal sau vorbeste din auzite? Intrebare retorica, nu ma astept la raspunsuri, oricum este bine ca putem da sfaturi :lol:/>
This post has been edited by JustinCase: 13 November 2010 - 08:22 AM
#9
Posted 13 November 2010 - 08:44 AM
Asta pe langa faptul ca reduce uzura, noxele si consumul de combustibil se spune ca si innobileaza componentele in miscare.
Pe un forum BMW similar, au fost date niste feedback-uri deosebit de interesante referitoare la aditivarea uleiului.
#10
Posted 13 November 2010 - 12:26 PM
JustinCase, on 13 November 2010 - 08:14 AM, said:
Să vedem ce se va întâmpla peste câteva mii de km.
#11
Posted 13 November 2010 - 01:58 PM
DanS, on 13 November 2010 - 08:44 AM, said:
Asta pe langa faptul ca reduce uzura, noxele si consumul de combustibil se spune ca si innobileaza componentele in miscare.
Pe un forum BMW similar, au fost date niste feedback-uri deosebit de interesante referitoare la aditivarea uleiului.
Inobilarea metalului consta in faptul ca aditivul are in componenta sa ioni pozitivi,care la caldura sunt atrasi de ionii negativi ai metalului(pistoane si cilindrii) rezultand in final modificarea(inobilarea) componentelor.
Acuma eu sunt deacord ca 90 la suta este reclama,dar chiar daca 10 la suta e adevarat,tot merita.
#13
Posted 13 November 2010 - 10:08 PM
Ciupanezu, on 13 November 2010 - 09:11 PM, said:
Este un fel de elecroliza; la fel ca acolo ionii de sens opus se depun pe metal rezultand zincarea,nichelarea,sau ''suflarea'' cu aur a metalelor,rezultand o modificare a proprietati metalelor la suprafata(adica la nivelul micronilor).Si cu acesti aditivi se intampla la fel pe toata suprafata metalului care intra in contact cu aditivul,rezultand protectia cilindrilor si a suprafetei metalului care intra in contact cu acesti aditivi.
#15
Posted 13 November 2010 - 10:43 PM
paul, on 13 November 2010 - 10:32 PM, said:
Nu glumesc deloc...acesta e principiul de functionare,la fel cum o bucata de fier este acoperita cu zinc,pt. a proteja fierul sa nu rugineasca,tot asa solutia de aditiv incarcata cu ioni pozitivi se depune pe metalul cu care intra in contact protejandu-l.Aceasta reactie chimica nu are loc ca la electroliza,cu ajutorul curentului electric,ci are loc la temperaturi mai inalte,temperatura la care aceasta reactie chimica este posibila.
#16
Posted 13 November 2010 - 11:22 PM
Ionii nu circula decat in prezenta unui curent electric. Daca lipseste acest curent, nu putem discuta nici macar la nivel de analogie de vreun transfer.
Nici macar de vreun tratament termic nu putem discuta, temperatura pieselor cu care vine in contact uleiul (fie el si innobilat cu dura lule)este de pana in 80 grade celsius, deci nu se petrec cine stie ce fenomene cauzate de temperaturi mari.
Nici macar reclama oficiala a dura lule nu sustine asa ceva :)/> . Ei zic de alte aiureli.
In fine, disputa este inutila, a fost dovedit ca afirmatiile facute de dura lule sunt neadevarate.
This post has been edited by paul: 13 November 2010 - 11:23 PM
#17
Posted 14 November 2010 - 08:47 AM
Sau probabil a aparut Duralube SP1...De asta poate ca nu stiam
http://www.performan...trans/index.php
http://www.autometabond.ro/
#18
Posted 14 November 2010 - 09:13 AM
#19
Posted 14 November 2010 - 09:28 AM
DanS, on 14 November 2010 - 08:47 AM, said:
Sau probabil a aparut Duralube SP1...De asta poate ca nu stiam
http://www.performan...trans/index.php
http://www.autometabond.ro/
Parerea mea e ca atat duralube cat si metabond face acelasi lucru...la fel ca si uleiurile,doar publicitatea e alta....fiecare companie are reteta proprie de aditivi,dar rezultatul final e acelasi....la fel cum e coca cola si pepsi cola...
#20
Posted 14 November 2010 - 11:53 AM
severus_phantom, on 14 November 2010 - 09:13 AM, said:
-bmw are contract de publicitate exclusiv cu castrol,
Asta nu o stiam dar am bagat-o la cap acum.
BMW nu are nici un contract de publicitate cu Castrol. Castrol apartine BP de foarte multi ani si nu am vazut nici o trimitere de la BMW la BP.
http://www.cpoagenda...remnt-explorer/
Cauta in josul paginii la BP Facts si ai sa vezi (punctul al 3-lea)
Faptul ca recomanda Castrol este altceva.
Si acum ontopic..vorbind de actiunile benefice ale acestor compoturi....Daca tot o dam pe fizica...orice actiune are o contra-actiune (reactiune)...Care o fi in cazul acestora..Greu de spus..Daca vezi in link-urile cu Metabond si Duralube, se pare ca BMW nu este trecut printre brand-urile care au testat si care le recomanda.