BMW AUTO FORUM: Tratamente motor - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Tratamente motor merita?

#1 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 November 2010 - 11:00 PM

Ma gandesc sa bag un aditiv in motor la mine sa vad cum se comporta.Nu stiu insa ce as putea pune duralube sau metabond.

A incercat cineva cu una din ele? S-a simtit ceva imbunatatire?

Eu unul bagam doar ulei castrol 5w40 in ea si avea un consum mediu de 11,4 la suta.

Mi-a spus un prieten sa incerc cu ulei Rheinol ca e foarte bun made in Germany.Am zis sa incerc si eu odata si supriza consumul a scazut la 10,6 pe acelasi traseu si aceleasi conditii,iar uleiul se prezinta ff bine si este la aproape juma de pret din pretul unui castrol.L-am incercat dupa ce m-am uitat la ei pe site(rheinol) si am vazut ca rafineaza inclusiv si pt. castrol si m-am gandit ca doar eticheta e diferita,dar continutul e cam acelasi....Au o rafinarie in Germania pe malurile Rinului, de aceea ii spune la ulei Rheinol

De aceea sunt curios si cu acesti aditivi sa vad daca intradevar scade consumul

#2 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 06 November 2010 - 11:14 PM

BMW nu prea recomanda asta....Pe forumul celalalt a fost un lung topic legat de Duralube , Metabond si de proprietatile lor de innobilare... :lol:/>
Eu unul nu as face asa ceva.
De ulei, de ce nu incerci Motul...E superbun la pret si se gaseste

#3 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 November 2010 - 11:20 PM

N-am încredere în aditivii pe care BMW nu-i recomandă.

Dura Lube şi Metabond sunt nişte mari păcăleli.

http://oilspecialist...-additives.html

#4 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 06 November 2010 - 11:51 PM

http://www.bmwclub.r...&hl=distributie

Aici s-a tot vorbit de duralube si metabond
Asa ca si remember....Ce vremuri..bogdyy :lol:/>

#5 User is offline   chiciuc Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 11-March 10

Posted 07 November 2010 - 03:59 AM

am citit de motul si liqui moly, dar poate nu am gasit eu, singurele norme BMW gasite au fost doar longfife '98

This post has been edited by chiciuc: 07 November 2010 - 04:00 AM


#6 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 07 November 2010 - 04:49 AM

Aditivii pentru motor nu au cum sa ajute decat aparent.De consum de benzina scazut nici nu poate fi vorba.Eu asa cred.

#7 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 09 November 2010 - 06:51 PM

exact, probabil au acelasi efect ca si "pastilele de slabit" :)/>

#8 User is offline   JustinCase Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 25
  • Joined: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:Z3

Posted 13 November 2010 - 08:14 AM

Din experienta mea cu Duralube am constatat ca la un motor diesel varza la modul ca deabia mai pornea (compresie proasta) si ralanti-ul era groaznic de zdruncinat dupa ce i-am facut schimbul de ulei cu Motul 4100 + Duralube am ramas total surprins sa vad cum motorul a reinviat din morti :o/> Acum porneste mult mai repede, ralanti-ul este acceptabil (pentru un diesel din 93), cantitatea de fum alb scos pe teava s-a injumatatit si in plus acum pare sa se tureze mult mai relaxat. In concluzie ma declar ultra multumit de combinatia Motul + Duralube si pe viitor o sa mai bag asa ceva in motorul acesta.

Al doilea caz experimentat tot de mine, un motor pe benzina in stare foarte buna (chiar nu avea nico problmea de niciun fel) caruia i-am pus Motul 6100 + Duralube am remarcat zero efecte sau altfel spus mergea foarte bine inainte de Duralube, merge la fel de bine si dupa Duralube desi speram sa observ macar o mica schimbare, orice in bine sau rau. Nu s-a intamplat asta... In concluzie, daca motorul nu are probleme eu cred ca este aproape inutil sa ii pui Duralube... desi nici rau nu are ce sa pateasca ;)/>

PS: cine spune ca Duralube este o porcarie l-a testat personal sau vorbeste din auzite? Intrebare retorica, nu ma astept la raspunsuri, oricum este bine ca putem da sfaturi :lol:/>

This post has been edited by JustinCase: 13 November 2010 - 08:22 AM


#9 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 13 November 2010 - 08:44 AM

Metabond nu ai testat?
Asta pe langa faptul ca reduce uzura, noxele si consumul de combustibil se spune ca si innobileaza componentele in miscare.
Pe un forum BMW similar, au fost date niste feedback-uri deosebit de interesante referitoare la aditivarea uleiului.

#10 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 13 November 2010 - 12:26 PM

View PostJustinCase, on 13 November 2010 - 08:14 AM, said:

Din experienta mea cu Duralube am constatat ca la un motor diesel varza la modul ca deabia mai pornea (compresie proasta) si ralanti-ul era groaznic de zdruncinat dupa ce i-am facut schimbul de ulei cu Motul 4100 + Duralube am ramas total surprins sa vad cum motorul a reinviat din morti :o/> Acum porneste mult mai repede, ralanti-ul este acceptabil (pentru un diesel din 93), cantitatea de fum alb scos pe teava s-a injumatatit si in plus acum pare sa se tureze mult mai relaxat. In concluzie ma declar ultra multumit de combinatia Motul + Duralube si pe viitor o sa mai bag asa ceva in motorul acesta.


Să vedem ce se va întâmpla peste câteva mii de km.

#11 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 13 November 2010 - 01:58 PM

View PostDanS, on 13 November 2010 - 08:44 AM, said:

Metabond nu ai testat?
Asta pe langa faptul ca reduce uzura, noxele si consumul de combustibil se spune ca si innobileaza componentele in miscare.
Pe un forum BMW similar, au fost date niste feedback-uri deosebit de interesante referitoare la aditivarea uleiului.


Inobilarea metalului consta in faptul ca aditivul are in componenta sa ioni pozitivi,care la caldura sunt atrasi de ionii negativi ai metalului(pistoane si cilindrii) rezultand in final modificarea(inobilarea) componentelor.

Acuma eu sunt deacord ca 90 la suta este reclama,dar chiar daca 10 la suta e adevarat,tot merita.

#12 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 13 November 2010 - 09:11 PM

Mi se pare o inepţie, fără supărare.

#13 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 13 November 2010 - 10:08 PM

View PostCiupanezu, on 13 November 2010 - 09:11 PM, said:

Mi se pare o inepţie, fără supărare.


Este un fel de elecroliza; la fel ca acolo ionii de sens opus se depun pe metal rezultand zincarea,nichelarea,sau ''suflarea'' cu aur a metalelor,rezultand o modificare a proprietati metalelor la suprafata(adica la nivelul micronilor).Si cu acesti aditivi se intampla la fel pe toata suprafata metalului care intra in contact cu aditivul,rezultand protectia cilindrilor si a suprafetei metalului care intra in contact cu acesti aditivi.

#14 User is offline   paul Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Banned
  • Posts: 34
  • Joined: 23-September 09

Posted 13 November 2010 - 10:32 PM

Glumesti ? :)/>

#15 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 13 November 2010 - 10:43 PM

View Postpaul, on 13 November 2010 - 10:32 PM, said:

Glumesti ? :)/>


Nu glumesc deloc...acesta e principiul de functionare,la fel cum o bucata de fier este acoperita cu zinc,pt. a proteja fierul sa nu rugineasca,tot asa solutia de aditiv incarcata cu ioni pozitivi se depune pe metalul cu care intra in contact protejandu-l.Aceasta reactie chimica nu are loc ca la electroliza,cu ajutorul curentului electric,ci are loc la temperaturi mai inalte,temperatura la care aceasta reactie chimica este posibila.

#16 User is offline   paul Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Banned
  • Posts: 34
  • Joined: 23-September 09

Posted 13 November 2010 - 11:22 PM

Ti-am zis eu ca glumesti :)/> .
Ionii nu circula decat in prezenta unui curent electric. Daca lipseste acest curent, nu putem discuta nici macar la nivel de analogie de vreun transfer.
Nici macar de vreun tratament termic nu putem discuta, temperatura pieselor cu care vine in contact uleiul (fie el si innobilat cu dura lule)este de pana in 80 grade celsius, deci nu se petrec cine stie ce fenomene cauzate de temperaturi mari.
Nici macar reclama oficiala a dura lule nu sustine asa ceva :)/> . Ei zic de alte aiureli.

In fine, disputa este inutila, a fost dovedit ca afirmatiile facute de dura lule sunt neadevarate.

This post has been edited by paul: 13 November 2010 - 11:23 PM


#17 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 14 November 2010 - 08:47 AM

Aici este o confuzie cred....Duralube nu innobileaza. Acest privilegiu si l-a rezervat Metabond :blink:/>
Sau probabil a aparut Duralube SP1...De asta poate ca nu stiam

http://www.performan...trans/index.php

http://www.autometabond.ro/

#18 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 14 November 2010 - 09:13 AM

Ionii circula oricum(vezi miscarea browniana).Curentul electric doar accelereaza acest proces.La fel si campul electromagnetic,camp elecromagnetic care se formeaza prin miscarea pistoanelor in cilindru.Alta explicatie nu exista.Dar cum spuneam,atata vreme cat bmw are contract de publicitate exclusiv cu castrol,chiar daca s-ar inventa aditivul minune al secolului 22, bmw nu va recomanda acest aditiv,deoarece are contract exclusiv cu castrol.E simplu de tot.E politica de marketing,si dintr-o parte si din alta....iar scopul final sunt obtinerea de cat mai mult profit cu costuri cat mai reduse.Poti extinde aceasta analogie la toate brandurile auto cat si la toate brandurile de uleiuri.

#19 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 14 November 2010 - 09:28 AM

View PostDanS, on 14 November 2010 - 08:47 AM, said:

Aici este o confuzie cred....Duralube nu innobileaza. Acest privilegiu si l-a rezervat Metabond :blink:/>
Sau probabil a aparut Duralube SP1...De asta poate ca nu stiam

http://www.performan...trans/index.php

http://www.autometabond.ro/

Parerea mea e ca atat duralube cat si metabond face acelasi lucru...la fel ca si uleiurile,doar publicitatea e alta....fiecare companie are reteta proprie de aditivi,dar rezultatul final e acelasi....la fel cum e coca cola si pepsi cola...

#20 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 14 November 2010 - 11:53 AM

View Postseverus_phantom, on 14 November 2010 - 09:13 AM, said:

-camp elecromagnetic care se formeaza prin miscarea pistoanelor in cilindru.
-bmw are contract de publicitate exclusiv cu castrol,


Asta nu o stiam dar am bagat-o la cap acum.
BMW nu are nici un contract de publicitate cu Castrol. Castrol apartine BP de foarte multi ani si nu am vazut nici o trimitere de la BMW la BP.
http://www.cpoagenda...remnt-explorer/
Cauta in josul paginii la BP Facts si ai sa vezi (punctul al 3-lea)

Faptul ca recomanda Castrol este altceva.
Si acum ontopic..vorbind de actiunile benefice ale acestor compoturi....Daca tot o dam pe fizica...orice actiune are o contra-actiune (reactiune)...Care o fi in cazul acestora..Greu de spus..Daca vezi in link-urile cu Metabond si Duralube, se pare ca BMW nu este trecut printre brand-urile care au testat si care le recomanda.

  • (4 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users