BMW AUTO FORUM: Tratamente motor - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Tratamente motor merita?

#41 User is offline   Valentin Icon

  • Pancake Master
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 76
  • Joined: 13-September 09

Posted 19 November 2010 - 12:18 PM

Eu am pus o singura data nu stiu ce aditiv de motorina, in rezervor. Doua lucruri s-au intamplat: mi-au iesit, dupa, niste valori taare ciudate la injectoare si, vazandu-ma ca torn flaconul ala in rezervor, un tagan aflat la coada c-un bemve a si sarit la mine "safu, da care e, sa pui si io".

#42 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 September 2012 - 06:46 PM

Oare aditivii anti-frecare gen MOS2 comercializati de liqui moly sunt buni?

http://www.liquimoly...ct_details&id=8

#43 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 08 September 2012 - 08:43 AM

da, sunt foarte eficienti...la fel ca un mentosan luat pentru gripa...

#44 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 08 September 2012 - 12:09 PM

intrebam deoarece acesti aditivi cu mos2 se comercializeaza de catre liqui moly,gata introdusi intr-o gramada de uleiuri (10w40,10w50,5w50).Acuma daca efectul lor
este de gripomentosan(placebo) atunci inseamna ca departamentul de marketing de la liqui moly este varza,in sensul ca mareste costurile de productie ale unui produs nejustificat,reducandu-si profitul.Pe de alta parte vad ca se vind aceste uleiuri cu aditivii mos2 in ele,altfel s-ar autoexclude de pe piata.Probabil ca nu se cunoaste cei care stie despre chimie.

#45 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 09 September 2012 - 07:54 AM

Nu poti pune problema chiar asa. Produsele vandute de ei sunt aprobate si testate in detaliu inainte de a fi introduse pe piata. Probabil ca aceasta "innobilare" este destinata unui anumit segment de consumatori cu indicatii specifice in ceea ce priveste efectul asteptat de acestia.
Din cate stiu AG nu prea recomanda cocktailuri si din cauza aceasta si retinerea in comentarii privind miracolele potentiale cauzate de metabonduri, duraluburi si bisulfuri cauzatoare de eliminarea frecarilor si reducerea pana aproape de zero a uzurii...sa nu mai zicem de consum si putere dramatic si documentat imbunatatite
:rolleyes:/>

PS: Asa-ti trebuie daca ai luat masina cu grad mare de complexitate, Fantomas B)/>

#46 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 09 September 2012 - 01:51 PM

View PostDanS, on 09 September 2012 - 08:54 AM, said:

Nu poti pune problema chiar asa. Produsele vandute de ei sunt aprobate si testate in detaliu inainte de a fi introduse pe piata.

Si daca cei de la liqui moly au ajuns la concluzia ca aditivii cu mos2 nu reduc frecarea,atunci de ce il mai introduc in uleiurile lor?Eu unul nu pot sa-mi dau seama cea fost in mintea lor...
Pe de alta parte ma intreb cand si cum a fost testata inteligenta moleculelor de la castrol? Inainte sau dupa rafinare? La reciclare sau la aditivare?


View PostDanS, on 09 September 2012 - 08:54 AM, said:

"innobilare" este destinata unui anumit segment de consumatori cu indicatii specifice in ceea ce priveste efectul asteptat de acestia.

imi poti da un exemplu de asemenea consumatori? Ce consumator nu ar dori ca motorul sau sa fie cat mai protejat impotriva uzurii?Sau ce consumator ar dori ca prin aditivarea cu vreun produs sa-si strice motorul?

View PostDanS, on 09 September 2012 - 08:54 AM, said:

Din cate stiu AG nu prea recomanda cocktailuri si din cauza aceasta si retinerea in comentarii privind miracolele potentiale cauzate de metabonduri, duraluburi si bisulfuri cauzatoare de eliminarea frecarilor si reducerea pana aproape de zero a uzurii...


nu recomanda asa ceva,deoarece aceste cocktailuri sunt deja introduse in uleiurile recomandate de ei...

View PostDanS, on 09 September 2012 - 08:54 AM, said:

sa nu mai zicem de consum si putere dramatic si documentat imbunatatite
:rolleyes:/>


ceva de genul:''The Castrol EDGE range average metal to metal contact is 40% lower than a leading competitor''. Pacat insa ca cu cat mergem mai spre est inteligenta moleculelor scade iar frecarea devine tot mai puternica....

View PostDanS, on 09 September 2012 - 08:54 AM, said:

PS: Asa-ti trebuie daca ai luat masina cu grad mare de complexitate, Fantomas


de aceea va cer unele sfaturi si idei...voi fiind cu mult mai experimentati ca mine...

#47 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 09 September 2012 - 05:50 PM

ok, fie ca tine !
Eu folosesc Motul dar asta fac eu si imi asum chestia asta.
In addition (mi-ai dat un citat mai sus in lb. engleza...deh), trebuie sa citesti pe busonul de umplere. Daca nu este original (adica nu scrie nimic pe el), cumpara unul si ai sa gasesti acolo.
Din punctul meu de vedere, baga LM si da-ne un feedback.

#48 User is offline   chiciuc Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 11-March 10

Posted 09 September 2012 - 07:27 PM

banuiesc ca fiecare producator isi denumeste aditivii cat mai pompos. Aditivii de la Castrol si de la LM fac acelasi lucru, difera in primul rand prin denumire (sic!), concentratia si probabil componenta de baza. Din pacate, cum s-a spus, spre rasarit isi pierd din proprietati.

#49 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 09 September 2012 - 08:48 PM

View PostDanS, on 09 September 2012 - 06:50 PM, said:

trebuie sa citesti pe busonul de umplere.


Am buson original,dar prefer sa-mi folosesc propria inteligenta,decat sa ma bazez pe inteligenta moleculelor. Ca tine dealtfel

#50 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 09 September 2012 - 10:07 PM

Eu cred ca este foarte bun pentru cei care isi iubesc masinile.
Uite ce spune Qasim din Pakistan:

Qasim - Pakistan This is an excellent product of liqui moly, I approve it to all the car owners who r in love wid their vehicle

Cred ca aditivul chiar face treaba.Din pacate nu am vazut la vanzare pe aici, asa ca nu pot sa il incerc.

#51 User is offline   chiciuc Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 11-March 10

Posted 09 September 2012 - 10:25 PM

daca nu stai in pakistan.

#52 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 10 September 2012 - 06:33 AM

Acuma,dupa ce am auzit argumente solide atat pro cat si contra aditivului cu mos2 si ale sale proprietati anti frecare,propun sa supunem la vot si sa lasam majoritatea sa decida daca intr-adevar sunt dovedite stintific aceste proprietati.Cu rugamintea ca fiecare participant la vot sa voteze doar o singura data si cu o singura mana.

#53 User is offline   stefan_t Icon

  • Pasionat non-staff
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 275
  • Joined: 28-January 10
  • Location:Ploiesti
  • Car:e36, 325i cabrio

Posted 10 September 2012 - 07:08 AM

sau, putem face doua grupuri, unii care sa testeze masinile cu aditivi si altii care sa mearga fara aditiv....asa numitul "grup de control" :rolleyes:/>
lasind gluma la o parte, cred ca fiecare trebuie a actioneze dupa cum crede de cuviinta. de altfel, cred ca marea majoritate a barbatilor isi iubesc masinile, nu? sincer, eu consider ca un aditiv in motor functioneaza dupa acelasi principiu ca la evrei, cand tuna si fulgera: intrebat fiind de ce isi face cruce cand fulgera, el fiind mozaic, evreul a dat raspunsul fundamental: "Cum nu ajuta, asa nu strica".
pe scurt, daca ma linisteste gandul ca daca bag aditiv, motorul merge mai bine si mai protejat, voi baga.

This post has been edited by stefan_t: 10 September 2012 - 07:12 AM


#54 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 10 September 2012 - 10:20 AM

Asemenea experimente pt.calculul fortei de frecare se realizeaza in laboratoare specializate pt.asta.Pe de alta parte nu stiu unde vei gasi in comert uleiuri minerale neaditivate pe care sa le testezi in motor.Si chiar daca gasesti,nu ti-as sugera sa incerci.Acuma revenind la evreul nostru,acesta este un exemplu elocvent de tratare a efectului unei cauze aleatorii conform concecintei principiului incertitudinii a lui Heinsenberg.

#55 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 10 September 2012 - 10:47 AM

dar despre aditivii pentru motorina, ce stiti ? vad o gramada de produse prin magazine, injector cleaner, cetane booster, muster, fuster etc.

la ce riscuri ma expun daca folosesc un aditiv de genul asta, pentru motorina ?

citisem nu stiu unde, ca exista riscul sa distruga ceva garnituri de pe la pompa din rezervor si alte chestii.

Bavaria, tu stii ceva despre asta ?

This post has been edited by poleposition: 10 September 2012 - 10:48 AM


#56 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 10 September 2012 - 01:36 PM

View Postseverus_phantom, on 09 September 2012 - 09:48 PM, said:

Am buson original,dar prefer sa-mi folosesc propria inteligenta,decat sa ma bazez pe inteligenta moleculelor. Ca tine dealtfel

Combateţi ideea, nu persoana.
Fparte OK din punctul meu de vedere. Ti-am zis eu altceva? Eram curios de feedback, ce este rau in asta? A fost deasemeni o simpla presupunere ca nu ai buson original...Ceea ce am scris la inceputul acestui reply ramane la latitudinea ta sa intelegi, la nivelul la care poti.

#57 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 10 September 2012 - 04:40 PM

Dane cred ca mesajul meu a fost gresit inteles.Nu am nimic cu tine si cu nimeni de aiceea ca persoane,deci prin urmare nu am de ce sa va combat.Doar persoanele slabe combat alte persoane si nu intotdeauna ci doar atuncea cand nu mai au nimic de zis in sprijinul(ideii) lor,iar singurul argument al lor este atacul la persoana.Suntem la o dezbatere de idei,nu la un meci de box la usa cortului.

Eu combateam ideea de inteligenta a moleculelor pe care bmw o recomanda(prin inscriptia de pe buson) si ca atare,la fel ca tine,imi asum riscul de a nu folosi ulei castrol in motorul meu. Asta vroiam sa zic.

Acuma revenind la aditivi,la motorul meu dupa cam 3mii de km incepe sa pape ulei.Asta denota o diminuare a efectelor aditivilor din ulei,cred eu.Cu duraluli si metatont nu sa intamplat nimic pozitiv,dar nici negativ.Acuma voi incerca si cu acest mos2,sa vedem cum evolueaza situatia si am sa dau un feedback daca se reduce consumul de ulei incepand cu 3mii de km in sus,deoarece deocamdata nu as pune un ulei mai gros.

#58 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 10 September 2012 - 07:30 PM

Mi-ai mai spus chestia asta si asta speram si eu..un feedback.
Consumul il vei reduce cred in momentul in care vei investiga chiulasa in detaliu fiindca din cate imi amintesc exista niste simeringuri la supape care devin casante in timp si crapa, favorizand un consum anormal de ulei (unul normal exista)

#59 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 11 September 2012 - 03:59 AM

View Postpoleposition, on 10 September 2012 - 10:47 AM, said:

Bavaria, tu stii ceva despre asta ?



Stiu sigur ca benzina va distruge sistemul de injectie, chiar daca se adauga o cantitate mica.Spun asta deoarece tot vad astfel de recomandari, pune domne niste benzina in motorina, iarna, ca asa puneam in urma cu zeci de ani si tractoarele alea merg si acum...
Despre aditivii de motorina este greu de spus.Avand in vedere ca BMW-ul nu recomanda asa ceva si ca sistemul de injectie de inalta presiune este foarte sensibil daca nu mai exista ungere, personal nu as pune nimic in motorina.
Este de preferat ca un injector stricat sa se inlocuiasca, poate aditivul de motorina o sa ajute un pic sau deloc, sau poate o sa mai strice si altceva.La fel si cu aditivii care "elimina" apa, maresc cifra cetanica,...nu se stie daca vor ajuta sau nu, daca vor strica ceva sau nu.
BMW-ul a recomandat aditivi pentru motorina, insa pentru motoarele vechi, M41, M51...nu vad de ce nu ar fi recomandat si pentru motoarele noi daca ar fi existat ceva care sa dea rezultate.

#60 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 11 September 2012 - 07:47 AM

ok, in cazul asta, nu voi folosi, multumesc.

  • (4 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users