Un nou tip de carburant?
#1
Posted 12 November 2010 - 08:48 AM
http://stiri.rol.ro/...eme-663911.html
Soferii din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene vor beneficia, incepand cu 1 ianuarie 2011, de noi sortimente de carburant
Noul tip de benzina va contine 10% etanol, fata de 5% cat era in prezent, in timp ce noul tip de motorina va avea 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester)- un sortiment de biodiesel.
Noii carburanti se vor numi E10, in cazul benzinei si B7 in cazul motorinei, vor ramane pe piata pana in 2013, si se incadreaza reglementarilor Directivei 2009/30/EC privind monitorizarea si reducerea gazelor cu efect de sera, informeaza Money.ro.
Potrivit site-ului Asociatiei Europene a Producatorilor de Masini (ACEA) unele modele de autoturisme, in special cele mai vechi, ar putea sa nu fie compatibile cu noile tipuri de carburant.
Iata mai jos cateva dintre modelele care ar putea avea probleme cu noul tip de carburant:
- primele generatii de Mercedes-Benz ale modelelor pe injectie C200 CGI (W203), CLK 200 CGI (C209) produse in 2002.
- modelele Fiat cu motorizari sub standardul Euro 3, produse inainte de anul 2000
- modelele pe benzina ale Ford produse inainte de anul 1992, inclusiv modelul Ford Mondeo SCI CD 132 produs inainte de 2006.
- modelele pe benzina ale Peugeot produse inainte de anul 2000.
- modelele pe benzina ale Renault mai vechi de 1997, dar si modele mai noi precum Megane 1, 2,0 l, F5R 700, Laguna 2, 2,0 l F5R 782 sau Espace 4,2,0 l F4R 790 (verifica lista completa aici)
- modelul Skoda pe benzina 1.8T RS (132 Kw) si alte modele in manualul carora este indicata o cifra octanica a benzinei de 98.
- modelele de motoare Opel 2.2 litri pe benzina cu codul Z22YH (existente la modelele Vectra, Signum, Zafira)
Consulta aici lista detaliata a modelelor care ar putea sa nu fie compatibile cu noul tip de carburant.
#5
Posted 12 November 2010 - 08:17 PM
TOM, on 12 November 2010 - 01:14 PM, said:
probabil cifra octanica va fi aceeasi, se schimba doar amestecul.........
N-are cum...procentul de izooctan în volumul amestecului etalon nu mai este acelasi...
La diesel unde vorbim de cifra cetanica nu se prea potriveste....amestecul ar fi mult prea volatil....
Asa mi-a explicat cineva care bag sama se mai pricepe la siropurile astea....
Eu unul nu cred in succesul acestui surogat....cel putin in Romania
#7
Posted 12 November 2010 - 09:17 PM
TOM, on 12 November 2010 - 09:03 PM, said:
Habar nu am...asa mi s-a explicat fiindca eram curios de chestia asta
Daca este adevarat, eu unul nu am sa folosesc...banuiesc ca totusi va exista si varianta alternativa
In orice caz...Curand nu cred sa apara pe aici...
#8
Posted 12 November 2010 - 11:48 PM
#9
Posted 13 November 2010 - 09:20 AM
TOM, on 12 November 2010 - 11:48 PM, said:
Ai dreptate.
Cu siguranta va fi gasita o solutie.....Necesitatea apare si din cresterea continua a pretului pe litru... :D/>
#11
Posted 16 November 2010 - 06:34 AM
aceasta benzina este o mare vrajeala ca polueaza mai putin daca stam sa consideram ca motoarele vor consuma cu aproximativ 10% mai mult deci, logic, mai multa poluare defapt
sper sa se gaseasca in continuare benzina normala fara adaos de etanol
This post has been edited by JustinCase: 16 November 2010 - 06:34 AM
#12
Posted 17 November 2010 - 06:56 PM
DanS, on 12 November 2010 - 08:48 AM, said:
Noul tip de benzina va contine 10% etanol, fata de 5% cat era in prezent, in timp ce noul tip de motorina va avea 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester)- un sortiment de biodiesel.
Noii carburanti se vor numi E10, in cazul benzinei si B7 in cazul motorinei, vor ramane pe piata pana in 2013, si se incadreaza reglementarilor Directivei 2009/30/EC privind monitorizarea si reducerea gazelor cu efect de sera, informeaza Money.ro.
Potrivit site-ului Asociatiei Europene a Producatorilor de Masini (ACEA) unele modele de autoturisme, in special cele mai vechi, ar putea sa nu fie compatibile cu noile tipuri de carburant.
care e beneficiul ?
This post has been edited by chiciuc: 17 November 2010 - 06:58 PM
#13
Posted 17 November 2010 - 08:02 PM
Daca ma intrebi pe mine, traducand acest beneficiu ca si castig (asa cum se poate usor intelege), sincer nu vad nici unul...cel putin unul imediat si/ sau din punctul meu de vedere.
#15
Posted 17 November 2010 - 10:18 PM
Impresia mea a fost ca de fapt, din context ai tradus beneficiu ca si castig si probabil ai vrut sa capeti certitudinea ca ai inteles sau nu corect.
Daca ma insel, imi cer scuze.
Per ansamblu, eu unul, sincer, nu cred ca este o idee rea numai ca deocamdata sunt sceptic gandindu-ma la aplicabilitatea ei in Romania....La viitorul imediat ma refer aici :rolleyes:/>
#17
Posted 18 November 2010 - 11:28 AM
http://www.energytri...ine-Consumption
This post has been edited by JustinCase: 18 November 2010 - 11:30 AM
#19 Guest_poleposition_*
Posted 18 November 2010 - 10:01 PM
Inteleg ca se va consuma mai repede, fara insa a spori performantele sau ceva. Ori daca masina va consuma mai mult, in mod logic, va genera si emisii mai multe, deci va polua mai mult... cred eu. Deci chestia ca-i mai "green" pica.
Si inca ceva, va inlocui combustibilii actuali, sau va merge in paralel ?