BMW AUTO FORUM: Un nou tip de carburant? - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Un nou tip de carburant?

#1 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 12 November 2010 - 08:48 AM

:unsure:/>

http://stiri.rol.ro/...eme-663911.html

Soferii din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene vor beneficia, incepand cu 1 ianuarie 2011, de noi sortimente de carburant
Noul tip de benzina va contine 10% etanol, fata de 5% cat era in prezent, in timp ce noul tip de motorina va avea 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester)- un sortiment de biodiesel.
Noii carburanti se vor numi E10, in cazul benzinei si B7 in cazul motorinei, vor ramane pe piata pana in 2013, si se incadreaza reglementarilor Directivei 2009/30/EC privind monitorizarea si reducerea gazelor cu efect de sera, informeaza Money.ro.
Potrivit site-ului Asociatiei Europene a Producatorilor de Masini (ACEA) unele modele de autoturisme, in special cele mai vechi, ar putea sa nu fie compatibile cu noile tipuri de carburant.
Iata mai jos cateva dintre modelele care ar putea avea probleme cu noul tip de carburant:
- primele generatii de Mercedes-Benz ale modelelor pe injectie C200 CGI (W203), CLK 200 CGI (C209) produse in 2002.
- modelele Fiat cu motorizari sub standardul Euro 3, produse inainte de anul 2000
- modelele pe benzina ale Ford produse inainte de anul 1992, inclusiv modelul Ford Mondeo SCI CD 132 produs inainte de 2006.
- modelele pe benzina ale Peugeot produse inainte de anul 2000.
- modelele pe benzina ale Renault mai vechi de 1997, dar si modele mai noi precum Megane 1, 2,0 l, F5R 700, Laguna 2, 2,0 l F5R 782 sau Espace 4,2,0 l F4R 790 (verifica lista completa aici)
- modelul Skoda pe benzina 1.8T RS (132 Kw) si alte modele in manualul carora este indicata o cifra octanica a benzinei de 98.
- modelele de motoare Opel 2.2 litri pe benzina cu codul Z22YH (existente la modelele Vectra, Signum, Zafira)
Consulta aici lista detaliata a modelelor care ar putea sa nu fie compatibile cu noul tip de carburant.

#2 User is offline   pyu Icon

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 878
  • Joined: 12-September 09

Posted 12 November 2010 - 10:39 AM

BMW:
All petrol engine BMW models are cleared for the use of E10 petrol regardless of their year of
manufacture but the minimum octane required should be observed according to the owner’s manual.

Restul e can-can :P/>

#3 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 12 November 2010 - 11:17 AM

Nu pricep, deci carburantul asta, benzina in speta, va avea o cifra octanica de cat ? :huh:/>

Si cu ce e mai buna, in afara de faptul ca polueaza mai putin (lucru de care nu imi pasa sub nici o forma, mi se rupe) ?

#4 User is offline   TOM Icon

  • E39 DSP Master
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 628
  • Joined: 20-September 09

Posted 12 November 2010 - 01:14 PM

de diesel nu scrie nimic :(/>

probabil cifra octanica va fi aceeasi, se schimba doar amestecul.........

#5 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 12 November 2010 - 08:17 PM

View PostTOM, on 12 November 2010 - 01:14 PM, said:

de diesel nu scrie nimic :(/>

probabil cifra octanica va fi aceeasi, se schimba doar amestecul.........

N-are cum...procentul de izooctan în volumul amestecului etalon nu mai este acelasi...
La diesel unde vorbim de cifra cetanica nu se prea potriveste....amestecul ar fi mult prea volatil....
Asa mi-a explicat cineva care bag sama se mai pricepe la siropurile astea....
Eu unul nu cred in succesul acestui surogat....cel putin in Romania

#6 User is offline   TOM Icon

  • E39 DSP Master
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 628
  • Joined: 20-September 09

Posted 12 November 2010 - 09:03 PM

e posibil sa ai dreptate, am zis si eu o idee, nu sustin ca e neaparat corecta :D/>

#7 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 12 November 2010 - 09:17 PM

View PostTOM, on 12 November 2010 - 09:03 PM, said:

e posibil sa ai dreptate, am zis si eu o idee, nu sustin ca e neaparat corecta :D/>

Habar nu am...asa mi s-a explicat fiindca eram curios de chestia asta
Daca este adevarat, eu unul nu am sa folosesc...banuiesc ca totusi va exista si varianta alternativa
In orice caz...Curand nu cred sa apara pe aici...

#8 User is offline   TOM Icon

  • E39 DSP Master
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 628
  • Joined: 20-September 09

Posted 12 November 2010 - 11:48 PM

gandeste te cate masini au fost construite sa functioneze cu benzina cu plumb, iar benzina cu plumb nu se mai gaseste de ani buni pe piata. masinile respective merg si cum cu Unleaded si nu au nimic.............usor usor se incearca eliminarea combustibililor clasici, de aia si cresc concentratia de biofuel in combustibili. pana la urma nu o sa mai existe petrol si trebuie inlocuit cu ceva

#9 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 13 November 2010 - 09:20 AM

View PostTOM, on 12 November 2010 - 11:48 PM, said:

gandeste te cate masini au fost construite sa functioneze cu benzina cu plumb, iar benzina cu plumb nu se mai gaseste de ani buni pe piata. masinile respective merg si cum cu Unleaded si nu au nimic.............usor usor se incearca eliminarea combustibililor clasici, de aia si cresc concentratia de biofuel in combustibili. pana la urma nu o sa mai existe petrol si trebuie inlocuit cu ceva

Ai dreptate.
Cu siguranta va fi gasita o solutie.....Necesitatea apare si din cresterea continua a pretului pe litru... :D/>

#10 User is offline   TOM Icon

  • E39 DSP Master
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 628
  • Joined: 20-September 09

Posted 15 November 2010 - 11:35 PM

nu neaparat! aia care consuma foarte mult petrol(SUA, CHina) platesc si f putin pe litru de combustibil. pe aia nu o sa i afecteze decat atunci cand nu mai e, doar pe noi muritorii de rand, ne arde pretul cu a lui crestere continua

#11 User is offline   JustinCase Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 25
  • Joined: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:Z3

Posted 16 November 2010 - 06:34 AM

ce porcarie ca se introduce E10 :die:/>
aceasta benzina este o mare vrajeala ca polueaza mai putin daca stam sa consideram ca motoarele vor consuma cu aproximativ 10% mai mult deci, logic, mai multa poluare defapt
sper sa se gaseasca in continuare benzina normala fara adaos de etanol

This post has been edited by JustinCase: 16 November 2010 - 06:34 AM


#12 User is offline   chiciuc Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 11-March 10

Posted 17 November 2010 - 06:56 PM

View PostDanS, on 12 November 2010 - 08:48 AM, said:

Soferii din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene vor beneficia, incepand cu 1 ianuarie 2011, de noi sortimente de carburant
Noul tip de benzina va contine 10% etanol, fata de 5% cat era in prezent, in timp ce noul tip de motorina va avea 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester)- un sortiment de biodiesel.
Noii carburanti se vor numi E10, in cazul benzinei si B7 in cazul motorinei, vor ramane pe piata pana in 2013, si se incadreaza reglementarilor Directivei 2009/30/EC privind monitorizarea si reducerea gazelor cu efect de sera, informeaza Money.ro.
Potrivit site-ului Asociatiei Europene a Producatorilor de Masini (ACEA) unele modele de autoturisme, in special cele mai vechi, ar putea sa nu fie compatibile cu noile tipuri de carburant.


care e beneficiul ?

This post has been edited by chiciuc: 17 November 2010 - 06:58 PM


#13 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 17 November 2010 - 08:02 PM

Ceea ce ai subliniat tu acolo, ma gandesc ca, in acest context, se poate traduce cam asa: " vor avea la dispozitie" sau " vor putea utiliza"...Este un copy -paste dintr-un articol pe care l-am citit recent, si te asigur ca nu am compus eu chestia asta.
Daca ma intrebi pe mine, traducand acest beneficiu ca si castig (asa cum se poate usor intelege), sincer nu vad nici unul...cel putin unul imediat si/ sau din punctul meu de vedere.

#14 User is offline   chiciuc Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 11-March 10

Posted 17 November 2010 - 08:46 PM

ai inteles bine. :)/>

#15 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 17 November 2010 - 10:18 PM

Multumesc, chiar daca nu inteleg ce vrei sa spui cu "ai inteles bine".
Impresia mea a fost ca de fapt, din context ai tradus beneficiu ca si castig si probabil ai vrut sa capeti certitudinea ca ai inteles sau nu corect.
Daca ma insel, imi cer scuze.
Per ansamblu, eu unul, sincer, nu cred ca este o idee rea numai ca deocamdata sunt sceptic gandindu-ma la aplicabilitatea ei in Romania....La viitorul imediat ma refer aici :rolleyes:/>

#16 User is offline   chiciuc Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 11-March 10

Posted 18 November 2010 - 12:16 AM

in loc sa spuna "se va lansa" (sau cum spus tu - "vor avea la dispozitie"), aleg niste cuvinte (exprimari) care induc si altceva (in cazul de fata ca noi avem un beneficiu).

#17 User is offline   JustinCase Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 25
  • Joined: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:Z3

Posted 18 November 2010 - 11:28 AM

un articol bun de citit: Another Outrage of the Ethanol Scam: Increased Gasoline Consumption

http://www.energytri...ine-Consumption

This post has been edited by JustinCase: 18 November 2010 - 11:30 AM


#18 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 18 November 2010 - 07:16 PM

View Postchiciuc, on 18 November 2010 - 12:16 AM, said:

in loc sa spuna "se va lansa" (sau cum spus tu - "vor avea la dispozitie"), aleg niste cuvinte (exprimari) care induc si altceva (in cazul de fata ca noi avem un beneficiu).

:lol:/>
Advertising...

#19 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 18 November 2010 - 10:01 PM

Eu tot nu am priceput la ce e bun acest carburant nou. In afara de probabilitatea ca polueaza mai putin.

Inteleg ca se va consuma mai repede, fara insa a spori performantele sau ceva. Ori daca masina va consuma mai mult, in mod logic, va genera si emisii mai multe, deci va polua mai mult... cred eu. Deci chestia ca-i mai "green" pica.

Si inca ceva, va inlocui combustibilii actuali, sau va merge in paralel ?

#20 User is offline   Myx Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-November 09

Posted 18 November 2010 - 10:15 PM

astept ziua cand va merge cu tuica de prune

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users