BMW AUTO FORUM: Aditivii minune, o necesitate? - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Aditivii minune, o necesitate? Ce ati folosit, si ce ati observat...

Poll: Aditivii minune, o necesitate? (16 member(s) have cast votes)

Ati testat personal?

  1. Duralube (5 votes [31.25%] - View)

    Percentage of vote: 31.25%

  2. Metabond (2 votes [12.50%] - View)

    Percentage of vote: 12.50%

  3. Slick (1 votes [6.25%] - View)

    Percentage of vote: 6.25%

  4. Altul (1 votes [6.25%] - View)

    Percentage of vote: 6.25%

  5. Voted Nu, sub nici o forma (7 votes [43.75%] - View)

    Percentage of vote: 43.75%

Vote Guests cannot vote

#21 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 04 December 2010 - 03:11 PM

View PostBavaria, on 04 December 2010 - 07:49 AM, said:

Termostatul este in contact cu lichidul de racire, nu are treaba cu temperatura din interiorul motorului.
Nu este parerea mea, chiar asa sta treaba. :)/>


poti fi mai explicit? Si anume ce senzor(i) sunt raspunzatori de deschiderea termostatului?

#22 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 04 December 2010 - 03:43 PM

View PostBavaria, on 04 December 2010 - 08:14 AM, said:

Exista totusi o limita, nici nu constructor serios nu va promova asa ceva deoarece aditivii nu reprezinta o alternativa pentru repararea unui motor defect, cu probleme de fabricatie.


Eu nu m-am referit la repararea unui motor prin adaugarea aditivilor in el.Doar o exploatare mai indelungata a acelui motor,motor care se presupune ca nu are nici o defectiune in momentul in care se introduc aditivii...si daca este adevarat treaba aia ca motorul mai merge inca o vreme dupa ce s-a scos tot uleiul aditivat afara...(ceea ce cu un simplu ulei oricat de bun este el nu poti face asta)atunci probabil ca o fi ungerea mai buna...parerea mea

Dupa mintea mea putina eu asa gandesc...nu putem fi toti genii...ne-am plictisi rapid...iar glumele si simtul umorului ar disparea complect...parerea mea....

This post has been edited by severus_phantom: 04 December 2010 - 03:51 PM


#23 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 04 December 2010 - 04:02 PM

View Postseverus_phantom, on 04 December 2010 - 03:11 PM, said:

poti fi mai explicit? Si anume ce senzor(i) sunt raspunzatori de deschiderea termostatului?

Nici unul

View Postseverus_phantom, on 04 December 2010 - 03:43 PM, said:

si daca este adevarat treaba aia ca motorul mai merge inca o vreme dupa ce s-a scos tot uleiul aditivat afara...

Pai nu raman depuse pe suprafete acele ingrediente care fac obiectul "minunii"?? :unsure:/>

#24 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 04 December 2010 - 04:43 PM

pai raman deaceea mai merge motorul o vreme si fara ulei(asta asa zic ei..acuma eu nu am incercat,dar se poate incerca pe o masina de tuns iarba :)/> )

This post has been edited by severus_phantom: 04 December 2010 - 04:43 PM


#25 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 04 December 2010 - 06:49 PM

Un amic, acum vreo cativa ani a bagat ceva asemenetor la o dacie. Cand a desfacut motorul a spalat cuzinetii si tot incerca sa-mi arate ceva ca o depunere pe ei...eu nu am vazut dar poate exista...
Acum nu vreau sa fiu carcotas....eu unul sincer nu am incredere...Exista acel principiu al actiunii si reactiunii pe care sincer nu-l neglijez..Nu exclud..pot fi si avantaje...dar eu unul nu le vad...
O exploatare corespunzatoare si o intretinere pe masura cred ca ajuta cel mai bine.
La fel si cu uleiul...Exista brand-uri recomandate si acceptate...Posibil ca proprietatile Castrol sa se regaseasca si la altele....nu ma pronunt si chiar daca as face-o nu conteaza...Eu folosesc Motul de multi ani si nu am avut nici o problema...poate am sa incerc si altceva in viitor...

#26 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 December 2010 - 12:04 AM

View Postseverus_phantom, on 04 December 2010 - 03:11 PM, said:

poti fi mai explicit? Si anume ce senzor(i) sunt raspunzatori de deschiderea termostatului?



Depinde despre ce motor este vorba.Daca vorbim despre un motor de BMW cu termostat electric atunci termostatul este controlat de computerul de injectie in functie de informatiile primite de la senzorii de temperatura, de sarcina motorului, etc.
Daca vorbim despre un termostat mecanic atunci este clar.

View Postseverus_phantom, on 04 December 2010 - 03:43 PM, said:

Doar o exploatare mai indelungata a acelui motor,motor care se presupune ca nu are nici o defectiune in momentul in care se introduc aditivii...si daca este adevarat treaba aia ca motorul mai merge inca o vreme dupa ce s-a scos tot uleiul aditivat afara...(ceea ce cu un simplu ulei oricat de bun este el nu poti face asta)atunci probabil ca o fi ungerea mai buna...parerea mea

Dupa mintea mea putina eu asa gandesc...nu putem fi toti genii...ne-am plictisi rapid...iar glumele si simtul umorului ar disparea complect...parerea mea....


Banuiesc ca toti constructorii auto vor sa construiasca motoare cat mai fiabile.Nu este nevoie sa fii geniu ca sa iti dai seama ca daca s-ar fi marit durata de viata a unui motor prin adaugarea unui aditiv, s-ar fi folosit aceasta varianta.

#27 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 December 2010 - 12:07 AM

View PostBavaria, on 04 December 2010 - 07:49 AM, said:

Este vorba de bani si de minte putina.
Cred ca la asta se rezuma totul.Parerea mea.


Da-mi voie sa te contrazic,nu e deloc minte putina,castrol a inventat moleculele inteligente.Oare de unde provine inteligenta lor?Din rafinarea petrolului,sau din sinteza lui?Sau poate dintr-o bagheta magica a directorilor de marketing.Sunt asa de inteligente moleculele astea incat au reusit sa nu creasca deloc costurile de productie si sa mareasca vanzarile :)/>,dar in acelasi timp pretul de vanzare sa nu creasca.Azi maine vor capata si constiinta aceste molecule daca se merge in ritmul asta :)/> .Si asta nu deoarece cer fanii asta,ci pt. ca asta le place sa auda...inteligenta moleculelor de ulei...asta oare nu sfideaza bunul simt?

#28 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 December 2010 - 12:38 AM

View PostBavaria, on 05 December 2010 - 12:04 AM, said:

Banuiesc ca toti constructorii auto vor sa construiasca motoare cat mai fiabile.Nu este nevoie sa fii geniu ca sa iti dai seama ca daca s-ar fi marit durata de viata a unui motor prin adaugarea unui aditiv, s-ar fi folosit aceasta varianta.


Oare?? Si atunci vanzarile ar scadea probabil.I-ti spun eu ce este,ceea ce stii si tu prea bine:un motor este coceput sa functioneze din fabricatie cu un ulei un anumit nr.de km.Daca acesta balanta intre fiabilitate si durata de viata a motorului o ia intr-o parte sau alta,atunci scad vanzarile la masini si nimeni nu vrea asta....daca bmw va spune ca folosind aditivul x va mariti durata de viata a motorului cu 5 ani...vor scadea vanzarile.....daca deasemenea fiabilitatea motorului este scazuta din fabricatie,scade calitatea motorului si deasemenea scad vanzarile....e simplu...deci si asadar nimeni nu are nevoie de aditivi deoarece scad vanzarile atat la uleiuri cat si la motoare...e ceva logic...si ai mult decat atat nimeni nu vrea o intrare a aditivilor pe piata sa dezechilibreze aceasta balanta....

This post has been edited by severus_phantom: 05 December 2010 - 12:38 AM


#29 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 December 2010 - 12:39 AM

Nu cred ca sfideaza bunul simt.Bine, este vorba despre o reclama un pic exagerata, insa este apropiata de adevar.
Castrol-ul a reusit sa produca un ulei mineral aditivat sintetic care sa aiba aceleasi carcteristici cu ale unui ulei full sintetic, gen Mobil 1.
Eu ma refeream la aditivi, cred ca trebuie ca cineva sa fie cel putin naiv incat sa creada ca Dura Lube poate avea un efect pozitiv asupra unui motor.

#30 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 December 2010 - 12:41 AM

View PostBavaria, on 05 December 2010 - 12:39 AM, said:

Eu ma refeream la aditivi, cred ca trebuie ca cineva sa fie cel putin naiv incat sa creada ca Dura Lube poate avea un efect pozitiv asupra unui motor.


Eu as putea spune contrariul....da-mi ceva fizic palpabil in afirmatiile tale

#31 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 December 2010 - 12:47 AM

View Postseverus_phantom, on 05 December 2010 - 12:38 AM, said:

Oare?? Si atunci vanzarile ar scadea probabil.I-ti spun eu ce este,ceea ce stii si tu prea bine:un motor este coceput sa functioneze din fabricatie cu un ulei un anumit nr.de km.Daca acesta balanta intre fiabilitate si durata de viata a motorului o ia intr-o parte sau alta,atunci scad vanzarile la masini si nimeni nu vrea asta....daca bmw va spune ca folosind aditivul x va mariti durata de viata a motorului cu 5 ani...vor scadea vanzarile.....daca deasemenea fiabilitatea motorului este scazuta din fabricatie,scade calitatea motorului si deasemenea scad vanzarile....e simplu...deci si asadar nimeni nu are nevoie de aditivi deoarece scad vanzarile atat la uleiuri cat si la motoare...e ceva logic...si ai mult decat atat nimeni nu vrea o intrare a aditivilor pe piata sa dezechilibreze aceasta balanta....



Eu inteleg ce spui tu, constructorii de masini nu au nici un interes sa realizeze un motor care sa tina foarte multi km deoarece nu s-ar mai vinde la fel de bine masinile noi.
Eu cred ca nu sta treaba chiar asa.BMW-ul vrea sa faca masini cat mai bune, cat mai performante si cat mai fiabile.Clientela lor este formata in general din oameni cu bani, oameni care isi permit sa schimbe masina relativ repede.Clientii de BMW-uri noi nici nu prea tin masinile mai mult decat tine garantia masinii sau cumpara garantie extinsa.
La cat de complicate sunt modelele noi si cat de scumpe sunt piesele si service-ul ar fi si o prostie din punct de vedere financiar.
Pe langa asta nu este vorba numai despre motor, sa zicem ca se pune un aditiv si tine motorul 700k, pica altele intre timp, pica suspensia, se mai strica electronica,...nu totul tine la o masina de fiabilitatea motorului.

View Postseverus_phantom, on 05 December 2010 - 12:41 AM, said:

Eu as putea spune contrariul....da-mi ceva fizic palpabil in afirmatiile tale



Sunt teste facute de organizatii independente.S-a demonstrat ca Dura Lube nu ajuta cu nimic ba mai mult, poate chiar produce daune destul de mari.
Trebuie sa cauti pe internet, exista informatii oficiale.Au si fost dati in judecata in US deoarece afirmatiile facute despre produs sunt false.

#32 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 December 2010 - 12:51 AM

ok, am inteles la bmw la cei cu clientela cu bani intr-o oarecare masura....dar ia atunci de exemplu masinile ieftine,teoria mea se poate aplica si asupra lor...de ei ce zici?

#33 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 December 2010 - 01:09 AM

View PostBavaria, on 05 December 2010 - 12:04 AM, said:

Bavaria, on 04 December 2010 - 07:49 AM, said:
Termostatul este in contact cu lichidul de racire, nu are treaba cu temperatura din interiorul motorului.
Nu este parerea mea, chiar asa sta treaba.


Daca vorbim despre un motor de BMW cu termostat electric atunci termostatul este controlat de computerul de injectie in functie de informatiile primite de la senzorii de temperatura, de sarcina motorului, etc.


Asadar daca vorbim de un termostat de bmw electric,el deschide in functie de ''informatiile primite de la senzorii de temperatura, de sarcina motorului, etc.''. Deci deschide in functie de calculul temperaturii din interiorul motorului si nu doar al temperaturii lichidului de racire...am spus ceva gresit?

#34 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 05 December 2010 - 05:03 AM

Nu stau sa despic firul in 4.Dupa mine temperatura din interiorul motorului reprezinta temperatura din camera de ardere, si da, nu are treaba cu termostatul.
Nu exista senzori pentru determinarea temperaturii din camera de ardere.Exista niste aproximatii pentru temperaturile la care ajung catalizatoarele si pe care computerul le ia in calcul.
Cum poate sa deschida in functie de temperatura din interiorul motorului cand nu exista astfel de informatii.
Ma rog, ai dreptate pana la urma, nu are sens sa mai continuam discutia.

View Postseverus_phantom, on 05 December 2010 - 12:51 AM, said:

ok, am inteles la bmw la cei cu clientela cu bani intr-o oarecare masura....dar ia atunci de exemplu masinile ieftine,teoria mea se poate aplica si asupra lor...de ei ce zici?


Nu mai zic.Probabil tu ai dreptate de fapt.Ce sa zic, pune ce aditivi vrei in motor.In definitiv este masina ta si poti sa faci ce vrei cu ea.Eu nu am intanlit inca pe nimeni care sa imi dea o explicatie plauzibila despre cum ajuta acesti aditivi.

This post has been edited by Bavaria: 05 December 2010 - 05:07 AM


#35 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 05 December 2010 - 12:25 PM

E clar că aditivii de genul Metabond sau Dura Lube nu ajută la nimic, însă mulţi cred cu încrâncenare în ele.

Cât despre paralela făcută între reclama Castrol şi reclama Dura Lube, este evident că diferenţele sunt de la cer la pământ.

Cei de la Castrol doar au înflorit puţin caracteristicile unui produs care într-adevăr protejează motorul, însă cam atât, nu este un panaceu, în timp ce oamenii de la Dura Lube au susţinut ferm că produsul lor ar fi un tratament miraculos.

Din păcate, în afară lumea şi-a dat seama mai devreme, noi în România înţelegem lucrurile mai târziu, suntem cu nişte ani în urmă faţă de lumea civilizată. :lol;

#36 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 December 2010 - 12:41 PM

View PostCiupanezu, on 05 December 2010 - 12:25 PM, said:

E clar că aditivii de genul Metabond sau Dura Lube nu ajută la nimic, însă mulţi cred cu încrâncenare în ele.


Eu cred intr-o idee si anume ca aditivi fac bine la motor.(nu neaparat dura lube sau metabond).Si atata vreme cat cei de la castrol au reusit prin aditivare sa obtina ca un ulei mineral sa ajunga la performantele unui ulei sintetic,(dupa cum spunea @Bavaria)nu vad de ce celelalte firme care produc aditivi sa nu fie in stare sa ''produca inteligenta'' la fel de bine ca ceilalti. Daca privim acest concept(sau idee) prin prisma comercialului,vom intelege si de ce.Daca se vrea intelegerea lucrurilor asa cum stau ele defapt.

#37 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 05 December 2010 - 12:51 PM

Stai liniştit, noi, cei care nu credem în Dura Lube şi Metabond, nu vrem să vedem lucrurile distorsionat ci aşa cum stau ele de fapt.

E o diferenţă mare între un aditiv produs de un fabricant mare de ulei şi de unul care fabrică doar aditivi pe care le vinde la teleshopping şi în hypermarket-uri, e vorba de scări total diferite.

Castrol poate testa aditivii săi în parteneriat cu BMW, în timp ce Dura Lube mint pe la teleshopping, iar apoi plătesc daune pentru că au fost prinşi cu minciuna.

Cum să ai încredere într-o companie care minte cu neruşinare?

Aditvii de genul ăsta ajută la ţepe şi sunt chiar ele o mare ţeapă.

De exemplu, vrei să vinzi o maşină, caracterul nu e punctul tău forte, iar maşina are o mică bătaie la motor.
Bagi aditiv, bătaie dispare puţin cât să vinzi maşina, apoi, după vreo săptămână, cumpărătorul se trezeşte că-i bate motorul.

#38 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 05 December 2010 - 01:02 PM

View PostCiupanezu, on 05 December 2010 - 12:51 PM, said:

De exemplu, vrei să vinzi o maşină, caracterul nu e punctul tău forte, iar maşina are o mică bătaie la motor.
Bagi aditiv, bătaie dispare puţin cât să vinzi maşina, apoi, după vreo săptămână, cumpărătorul se trezeşte că-i bate motorul.


Nu te-ai intrebat oare cum dispare aceasta bataie,pe ce principii dispare? O fi oare ungerea mai buna?

#39 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 05 December 2010 - 01:07 PM

Din moment ce aditivul doar ascunde bătaia pentru o perioadă limitată de timp, chiar nu contează chiar şi dacă ar unge mai bine, deşi nu achiesez la această explicaţie.

Uleiurile moderne asigură o ungere suficient de bună.

#40 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 06 December 2010 - 05:20 AM

View Postseverus_phantom, on 05 December 2010 - 01:02 PM, said:

Nu te-ai intrebat oare cum dispare aceasta bataie,pe ce principii dispare? O fi oare ungerea mai buna?


Nu este ungerea mai buna.Bataia apare datorita unor uzuri iar aditivul compenseaza pentru o perioada de timp aceste uzuri.
Multi aditivi de genul asta folosesc in exces substante care la temperatura mare isi maresc vascozitatea.
Un aditiv de genul asta are STP-ul.
De exemplu, daca exista un motor care are probleme mecanice si consuma mult ulei se poate adauga acest aditiv.
Consumul va scadea foarte mult pe o perioada de 10-15000km, relativ pana la urmatorul schimb de ulei.
Se poate continua acest lucru, insa problema nu se va rezolva ci doar se va agrava pe masura ce motorul se uzeaza si mai mult.

  • (4 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users