BMW AUTO FORUM: Aditivii minune, o necesitate? - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Aditivii minune, o necesitate? Ce ati folosit, si ce ati observat...

Poll: Aditivii minune, o necesitate? (16 member(s) have cast votes)

Ati testat personal?

  1. Duralube (5 votes [31.25%] - View)

    Percentage of vote: 31.25%

  2. Metabond (2 votes [12.50%] - View)

    Percentage of vote: 12.50%

  3. Slick (1 votes [6.25%] - View)

    Percentage of vote: 6.25%

  4. Altul (1 votes [6.25%] - View)

    Percentage of vote: 6.25%

  5. Voted Nu, sub nici o forma (7 votes [43.75%] - View)

    Percentage of vote: 43.75%

Vote Guests cannot vote

#41 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 06 December 2010 - 05:36 AM

View Postseverus_phantom, on 05 December 2010 - 12:41 PM, said:

Eu cred intr-o idee si anume ca aditivi fac bine la motor.(nu neaparat dura lube sau metabond).Si atata vreme cat cei de la castrol au reusit prin aditivare sa obtina ca un ulei mineral sa ajunga la performantele unui ulei sintetic,(dupa cum spunea @Bavaria)nu vad de ce celelalte firme care produc aditivi sa nu fie in stare sa ''produca inteligenta'' la fel de bine ca ceilalti. Daca privim acest concept(sau idee) prin prisma comercialului,vom intelege si de ce.Daca se vrea intelegerea lucrurilor asa cum stau ele defapt.


Nu toti aditivii sunt la fel, fiecare producator decide ce componente chimice pune in el.Practic acel aditiv devine universal deoarece se poate amesteca cu orice tip de ulei.
Problema este ca fiecare producator foloseste un pachet de aditivi pentru fiecare ulei pe care il produce.
Cand se adauga alt aditiv peste aditivii folositi intr-un ulei se poate strica balanta chimica si pot sa apara diverse lucruri neplacute, depuneri in motor, lubrifiere scazuta si cine mai stie ce.
Efectul nu se observa imediat deoarece nu se distruge un motor chiar asa de usor.
Exista laboratoare care fac analize chimice si astfel se poate afla daca aditivul respectiv dauneaza sau ajuta.
In definitiv este o simpla regula de chimie, nu se amesteca substante chimice la intamplare.
Faptul ca produsul exista pe piata nu inseamna ca este si bun.La fel exista si substante stop leak pentru antigel.
In general produc pagube de mii de dolari.
Eu de exemplu folosesc aditivi pentru benzina, am si argumente pentru acest lucru si am mai scris pe forum.
Insa nu as folosi orice aditiv.
Discutia asta despre aditivi nu poate duce la un consens, eu cred ca totul tine de cultura si de experienta in domeniu a fiecaruia.Nu inseamna ca am eu dreptate, nici nu am experienta in domeniu, insa din ce am mai citit si ce am mai discutat cu persoane competente in domeniu, sunt de parere ca aditivii pentru ulei nu sunt indicati.

#42 User is offline   chiciuc Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 11-March 10

Posted 06 December 2010 - 09:27 AM

cred ca despre asta e vorba, daca vrem sa folosim aditivi, care sunt buni, care sunt nocivi...

#43 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 December 2010 - 06:55 PM

View PostBavaria, on 06 December 2010 - 05:20 AM, said:

Multi aditivi de genul asta folosesc in exces substante care la temperatura mare isi maresc vascozitatea.


Vascozitatea lichidelor este dependenta de temperatura:cu cat temperatura creste cu atat vascozitatea scade.(vezi ecuatia Poiseuille).

Ceea ce spui tu contrazice tuturor legilor fizicii si chimiei.Nu vei gasi nicaieri o substanta lichida care marindu-si temperatura sa-si mareasca vascozitatea.(asta indiferent de temperatura si de substanta lichida)

restul sunt discutii

#44 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 06 December 2010 - 09:31 PM

View Postseverus_phantom, on 06 December 2010 - 06:55 PM, said:

Vascozitatea lichidelor este dependenta de temperatura:cu cat temperatura creste cu atat vascozitatea scade.(vezi ecuatia Poiseuille).

Ceea ce spui tu contrazice tuturor legilor fizicii si chimiei.Nu vei gasi nicaieri o substanta lichida care marindu-si temperatura sa-si mareasca vascozitatea.(asta indiferent de temperatura si de substanta lichida)


De acord si eu, numai ca se pare ca scopul acestor aditivi este ca in momentul divizarii moleculelor (ruperea legaturilor moleculare sau "lovire")datorata cresterii temperaturii, sa le tina "grupate" aproape ca inainte de producerea acestui fenomen, compensand cumva efectul Poiseuille.
Ei sunt polimeri sau compusi polimerici care scad rata la care uleiurile isi schimba vascozitatea in functie de temperatura.
Practic se pare ca acesti aditivi modifica artificial gama normala a temperaturilor de lucru a uleiurilor
Posibil sa gresesc...

#45 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 December 2010 - 09:42 PM

View PostDanS, on 06 December 2010 - 09:31 PM, said:

De acord si eu numai ca se pare ca scopul acestor aditivi este ca in momentul divizarii moleculelor sub influenta temperaturii sa le tina "grupate" aproape ca inainte de diviziune, compensand cumva efectul Poiseuille.
Poate gresesc...


pai si asta nu inseamna o ungere mai buna? Poate gresesc si eu....

#46 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 December 2010 - 09:45 PM

Bavaria a spus "substanţe", nu lichide care şi-ar creşte vâscozitatea la cald.

E adevărată afirmaţia ta cu referire la vâscozitate şi lichide:

Quote

La lichide vascozitatea este controlata de fortele de coeziune moleculara si de aceea mobilitatea moleculelor creste reducand intensitatea fortelor intermoleculare, fapt ce explica micsorarea viscozitatii la cresterea temperaturii


View Postseverus_phantom, on 06 December 2010 - 09:42 PM, said:

pai si asta nu inseamna o ungere mai buna? Poate gresesc si eu....



View PostBavaria, on 06 December 2010 - 05:36 AM, said:

Cand se adauga alt aditiv peste aditivii folositi intr-un ulei se poate strica balanta chimica si pot sa apara diverse lucruri neplacute, depuneri in motor, lubrifiere scazuta si cine mai stie ce.


#47 User is offline   paul Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Banned
  • Posts: 34
  • Joined: 23-September 09

Posted 06 December 2010 - 09:52 PM

Legea Poiseuille se refera la variatia presiunii unui lichid care curge printr-o teava cilindrica lunga. Nu pare a avea nicio legatura cu dependenta vascozitatii de temperatura :wacko:/> .

La vascozitate se refera alte ecuatii.

Oricum, discutia depaseste cadrul unui forum auto, probabil daca asemenea ecuatii ne-ar fi prea familiare nu am fi de gasit pe un forum auto, ci pe unul dedicat fizicii :)/> .

Dar ca idee, legile de mai sus se aplica doar asa numitelor lichide newtoniene.

Sunt aditivi care pot reduce influenta temperaturii asupra vascozitatii uleiului.
Sunt chiar fluide a caror vascozitate creste o data cu temperatura.

#48 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 06 December 2010 - 09:52 PM

View Postseverus_phantom, on 06 December 2010 - 09:42 PM, said:

pai si asta nu inseamna o ungere mai buna? Poate gresesc si eu....

Este ok ce spui tu, nu ma intelege gresit...Ma refeream la acei aditivi minune care lasa in umbra aceste explicatii si te sugruma cu innobilari si reduceri de efecte absolut normale si inevitabile.
Sincer, nu vreau sa ma intelegi gresit. Eu unul merg pe principiul ca odata ce folosesti un ulei de top, nu ai nevoie de altceva sa adaugi...Daca se cere, atunci cauza poate fi cautata lejer in alta parte

#49 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 06 December 2010 - 10:03 PM

View Postpaul, on 06 December 2010 - 09:52 PM, said:

Legea Poiseuille se refera la variatia presiunii unui lichid care curge printr-o teava cilindrica lunga. Nu pare a avea nicio legatura cu dependenta vascozitatii de temperatura :wacko:/> .

La vascozitate se refera alte ecuatii.

Legea lui Poiseuille, permite in urma unor masurari comparative, determinarea coeficientilor de vascozitate ai unor fluide necunoscute...
Cred ca la asta se referea, si pare corect intr-un anume fel...
Poiseuille, este adevarat ca se refera in principal la capilare lungi... In fapt, a fost un medic care in 1797 a stabilit legile care guverneaza curgerea fluidelor prin tuburi subtiri....a si inventat instrumentele de masurare tot atunci, fiindca el de fapt studia presiunea sangvina
Si da...iesim in off topic cu chestiile astea...

#50 User is offline   paul Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Banned
  • Posts: 34
  • Joined: 23-September 09

Posted 06 December 2010 - 10:11 PM

View Postpaul, on 06 December 2010 - 10:52 PM, said:

La vascozitate se refera alte ecuatii.

Rectificare :
La RELATIA dintre temperatura si vascozitate se refera alte ecuatii. La asta ma referem.

#51 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 December 2010 - 10:18 PM

@DanS nu te inteleg gresit deloc si ma bucur de aceasta confruntare de idei,au fost formidabile argumentele voastre,ce sa mai zic:asa este cum ziceti voi....sper sa mai avem asemenea confruntari de idei...iar eu nu v-am contrazis doar de dragul de a ne contrazice...eu chiar am crezut in aditivi...pe bune...dar la asemenea argumente eu nu mai am ce zice....doar ca ma bucur ca am gasit cu cine pot sta de vorba....dar las ca va arat eu data viitoare.... :rolleyes:/>

#52 User is offline   paul Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Banned
  • Posts: 34
  • Joined: 23-September 09

Posted 06 December 2010 - 11:05 PM

Apropo de aditivi, acum multi ani, eu si cu un amic ne-am luat ceva similar, Slick 50. Pe atunci nu se auzise inca de metatont sau dura lule.
Am pus si nu s-a simtit nimic. Dar nimic. Nu a scazut consumul, nu s-a modificat nici mersul si nici zgomotul motorului. Mi-a placut insa raspunsul amicului cand l-am intrebat daca la el s-a simtit ceva : Da, simt cum se prelungeste viata motorului :)/> .

Ma enerveaza la culme fanfaronada producatorului si a vanzatorilor. Produsul nu se numeste aditiv, ci tratament de motor, nu aditiveaza uleiul ci innobileaza metalul, se depune exact acolo unde trebuie si nicaieri in alta parte, de parca ar fi cu telecomanda, etc.

This post has been edited by paul: 06 December 2010 - 11:06 PM


#53 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 06 December 2010 - 11:30 PM

Daca sa zicem ca se fac depuneri de compusi chimici ramasi in urma reactiei,acestia nu se eliminina cu urmatorul schimb de ulei?

#54 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 06 December 2010 - 11:35 PM

Nu neapărat.

Depunerile din motor nu se elimină la schimbul de ulei, d-aia şi există soluţii speciale pentru engine flush.

#55 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 06 December 2010 - 11:44 PM

View Postseverus_phantom, on 06 December 2010 - 06:55 PM, said:

Vascozitatea lichidelor este dependenta de temperatura:cu cat temperatura creste cu atat vascozitatea scade.(vezi ecuatia Poiseuille).

Ceea ce spui tu contrazice tuturor legilor fizicii si chimiei.Nu vei gasi nicaieri o substanta lichida care marindu-si temperatura sa-si mareasca vascozitatea.(asta indiferent de temperatura si de substanta lichida)

restul sunt discutii


Esti catastrofa.
Daca ai la internet google, foloseste-l sau citeste o carte, fa o scoala, ceva de genul asta,...Banuiesc ca nu ai auzit niciodata de polimeri.
"The Importance of Modifiers
Viscosity modifiers are polymeric molecules that are sensitive to temperature. At low temperatures, the molecule chain contracts and does not impact the fluid viscosity. At high temperatures, the chain relaxes and an increase in viscosity occurs."

This post has been edited by Bavaria: 06 December 2010 - 11:50 PM


#56 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 09 December 2010 - 09:12 PM

View PostBavaria, on 06 December 2010 - 11:44 PM, said:

Esti catastrofa.


Asta stiam.De polimeri insa am auzit,dar nu stiam ca se folosesc in compozitia aditivilor.

Am sa ma documentez pe viitor si am sa fiu mai moderat in afirmatii pe care nu le cunosc asa bine din domeniu.

offtopic : Maestre...moderarea vine uneori din neintelegerea lucrurilor ;)/> ....asta am vrut sa zic atuncea :)/> ,ia-o ca pe o intuitie de moment

#57 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 December 2010 - 05:51 AM

Nu este problema.Este un forum si schimbam impresii, nu trebuie sa se supere nimeni.Nici eu nu ma pricep foarte bine.
ps

Este posibil sa ai dreptate, insa eu cred ca uneori vine din ipocrizie si din lipsa de caracter.Eu pot sa spun, si spun ce vreau si cand vreau, viata mea nu este legata de cati membri are un forum.Ma rog, nu conteaza, au si ei dreptate intr-un fel.

#58 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 11 December 2010 - 06:47 PM

View Postchiciuc, on 06 December 2010 - 09:27 AM, said:

cred ca despre asta e vorba, daca vrem sa folosim aditivi, care sunt buni, care sunt nocivi...


Asta doar analizele de laborator ale amestecului ulei+aditiv i-ti pot spune si anume:temperaturi,presiuni,forte de forfecare,modificari ale coeficientului de vascozitate ale noului amestec(iar asta presupune un amestec de cantitati bine definite),precum si daca apar sau nu compusi care raman in urma reactiei(asta presupune cunoasterea formulelor chimice ale aditivilor)....pana atunci doar putem sa-i credem pe cuvant pe unii sau pe altii...ma rog parerea mea...

#59 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 11 December 2010 - 07:52 PM

View PostBavaria, on 06 December 2010 - 06:36 AM, said:

Nu toti aditivii sunt la fel, fiecare producator decide ce componente chimice pune in el.Practic acel aditiv devine universal deoarece se poate amesteca cu orice tip de ulei.
Problema este ca fiecare producator foloseste un pachet de aditivi pentru fiecare ulei pe care il produce.
Cand se adauga alt aditiv peste aditivii folositi intr-un ulei se poate strica balanta chimica si pot sa apara diverse lucruri neplacute, depuneri in motor, lubrifiere scazuta si cine mai stie ce.
Efectul nu se observa imediat deoarece nu se distruge un motor chiar asa de usor.
Exista laboratoare care fac analize chimice si astfel se poate afla daca aditivul respectiv dauneaza sau ajuta.
In definitiv este o simpla regula de chimie, nu se amesteca substante chimice la intamplare.
Faptul ca produsul exista pe piata nu inseamna ca este si bun.La fel exista si substante stop leak pentru antigel.
In general produc pagube de mii de dolari.
Eu de exemplu folosesc aditivi pentru benzina, am si argumente pentru acest lucru si am mai scris pe forum.
Insa nu as folosi orice aditiv.
Discutia asta despre aditivi nu poate duce la un consens, eu cred ca totul tine de cultura si de experienta in domeniu a fiecaruia.Nu inseamna ca am eu dreptate, nici nu am experienta in domeniu, insa din ce am mai citit si ce am mai discutat cu persoane competente in domeniu, sunt de parere ca aditivii pentru ulei nu sunt indicati.


ce aditivi pentru benzina folosesti?

#60 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 11 December 2010 - 10:52 PM

Cel original de la BMW si cel de la tunap.

  • (4 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users