ULEI ....MAI BUN
#1
Posted 24 November 2010 - 09:09 PM
O ALTA PARERE????
#9
Posted 25 November 2010 - 12:10 PM
meda81, on 25 November 2010 - 12:56 AM, said:
Cel mai bun este cel recomandat de producator si aici ma refer la producatorul masinii (nu al uleiului) si nu cel recomandat pe forum.
Forumul iti ofera sfaturi in functie de experientele fiecaruia cu un anume brand de ulei la un anume nr. de km si ceva impresii despre zgomote care au aparut sau disparut dupa ce un anume ulei a fost folosit.
Nu cred ca avem intre noi in aceasta comunitate specialisti in uleiuri care sa-ti spuna clar si mai ales documentat ce sa folosesti, si mai ales care sa califice un anume ulei ca fiind prost comparat cu altul considerat ca fiind bun. BMW recomanda Castrol si deasemeni exista si ulei special destinat acestei marci si care are brand-ul BMW pe eticheta si in numele produsului.
De ce vascozitate cinematica ai tu nevoie, asta depinde de multi factori...unul din ei fiind uzura
PS: Mai sus ti-am atasat o fila cu ce este recomandat pentru masina ta... Acolo ai recomandarile necesare.
#11
Posted 25 November 2010 - 10:08 PM
meda81, on 25 November 2010 - 09:31 PM, said:
Sunt sigur ca si Castrol este recomandat pentru motorul tau...Ce scrie pe busonul de umplere?... ;)/>
#14
Posted 26 November 2010 - 09:40 AM
1 - pt motoarele N46 se recomanda BMW Quality Longlife-01 FE, Castrol 0w30 - FE / Castrol SLX LL 01FE (SAE 0W-30), care bineinteles nu se mai gaseste. Care e echivalentul actual ? E pus alternativa BMW Quality Longlife-01.
2 - De ce se recomanda la climat cald vascozitate mai mare ? Temp de functionare a motorului trebuie sa fie aceeasi in orice climat.
3 - Faptul ca un ulei incearca sa acopere o gama cat mai larga de vascozitati (0w30, 0w40, etc) nu ii scade din proprietati ?
4 - Se merita diferenta 0w si 5w ?
#16
Posted 26 November 2010 - 03:03 PM
chiciuc, on 26 November 2010 - 09:40 AM, said:
Aceeasi vascozitate cinematica la temperatura de regim o ating si uleiurile. Cand este frig afara, la pornire motorul este mai mult solicitat daca ai un ulei mai vascos decat cu acelasi ulei cand afara sunt peste 20 de grade. Timpul in care uleiul ajunge la axul cu came de exemplu este mai mare cand este frig si avem un ulei mai vascos....
Nu ma pricep la astea, dar cred ca acei doi digiti de dupa W care este posibil sa vina de la "Winter" si probabil inseamna vascozitate cinematica la rece.
Asa cum ti-am spus, nu ma pricep si spun si eu din ce imi aduc aminte de prin ce am citit
#17
Posted 26 November 2010 - 05:38 PM
@DanS: la rece lucrurile mi se par relativ clare (desi si aici am o dilema: se merita 0w in loc de 5w ?). Ma refeream la partea dupa "W".
This post has been edited by chiciuc: 26 November 2010 - 05:44 PM
#18
Posted 26 November 2010 - 06:43 PM
chiciuc, on 26 November 2010 - 05:38 PM, said:
@DanS: la rece lucrurile mi se par relativ clare (desi si aici am o dilema: se merita 0w in loc de 5w ?). Ma refeream la partea dupa "W".
Aici cred ca te lamuresti.
http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
#20
Posted 27 November 2010 - 10:32 AM
chiciuc, on 26 November 2010 - 05:38 PM, said:
@DanS: la rece lucrurile mi se par relativ clare (desi si aici am o dilema: se merita 0w in loc de 5w ?). Ma refeream la partea dupa "W".
gasesti la mine,65 lei/litru oe bmw 0w30 fe
meda81, on 26 November 2010 - 10:20 PM, said:
eu vad invers,0w40 prima optiune doar ca e mai scump
This post has been edited by Ciupanezu: 27 November 2010 - 12:37 PM