BMW AUTO FORUM: E46 motor M43 nu porneste - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

E46 motor M43 nu porneste Acul de la turometru o ia razna cand pun contactul

#1 User is offline   Bobo1987 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 26-July 10

Posted 12 December 2010 - 12:09 PM

In primul rand, salut pe toata lumea! Sunt de mai mult membru pe acest forum, insa acesta este primul meu post aici. Din nefericire, vin cu o problema...

Sa fac o scurta descriere a evenimentelor: acum aproximativ o luna, cand am vrut sa plec cu masina, am observat ca atunci cand am pus contactul in pozitia 2, au luat-o ceasurile din bord razna, in special acul de la turometru, care a urcat la maxim, a coborat, iar urca, iar cobora si tot asa. De asemenea, ASC-ul s-a stins, apoi iar s-a aprins si a asa a ramas, indiferent ca eu incercam sa-l sting din buton. Pur si simplu nu ma "asculta"... Si inca ceva: stiti ca in dreapta bordului la pasager, de undeva din spatele torpedoului, prin zona bateriei, se aude in mod normal acel "bazait" scurt cand pui contactul in pozitia 2. Ei, la mine facea si asta ca toate cele: "bâââz, zââât, bâââz, bâââz" si tot asa cu mici pauze... :blink:/>

Am dat cheie, nu a vrut sa porneasca, am mai dat o cheie tot asa, invartea dar nu pornea. De fiecare data dupa ce nu a pornit, ramanea bateria aprinsa in bord cateva secunde... La a 3-a, am apasat putin acceleratia si a pornit. ASC-ul a ramas aprins insa s-a stins dupa aproximativ un minut, chiar l-am si testat si "intra" normal cand pierdeam aderenta. Masina a mers pe urma foarte bine, fara probleme vreo 3 saptamani si am facut prostia sa nu merg la tester. Am cautat pe net si am vazut ca si altii au patit ceva asemanator cu ASC-ul, cu pornirea mai greoaie si am dat vina pe frigul de afara si pe baterie...

Acum aproximativ o saptamana, m-am urcat in masina si cand am pus contactul, iar au luat-o alea razna. Mi-am dat seama ca imi va face probleme la pornire si asa a fost, insa de data asta nu a mai vrut sa porneasca deloc. Aceleasi manifestari, iar dupa cateva incercari..."clank-clank" nici macar nu s-a mai chinuit mototul sa invarta, ca si cum bateria era moarta... Ce am mai observat era ca de la diferentele de temperatura care au fost, motorul si absolut toate anexele erau ude ca si cum se facuse condens...

Am pus alta baterie buna pe ea a doua zi, si nu a pornit din prima, insa din a 2-a a luat-o. Motorul functiona foarte bine, rotund, fara ralanti instabil. Am plecat cu ea, a mers foarte bine, pornea foarte bine, nu o mai luau alea razna si mi-am zis: "Gata, asta era, bateria!".

Am mers vreo 2-3 zile fara probleme. Insa intr-o zi, cand am plecat undeva, masina a pornit foarte bine desi statuse cam o zi. Am intarziat cateva ore si cand m-am intors la ea sa plec acasa, am pus contactul si iar au inceput manifestarile alea... Si din acel moment nu a mai vrut sa porneasca. Dadea sa o ia, incercam sa o tin din acceleratie, dar motorul se oprea violent si zguduit asa, de zici ca mi-l oprea "ceva"... Pana la urma mi-a "mancat" si bateria asta de tot si am mai incercat cu inca 2 baterii foarte bune ale unui prieten. Nimic! Invartea dar nu voia sa porneasca... Pana la urma am adus-o tractata... :bashhead:/>

Nefiind in orasul meu de "bastina", unde am si mecanicul, cunostinte etc, am incercat sa gasesc pe cineva dispus sa vina sa-i faca o diagnoza cu testerul, sa vedem ce are. Am gasit un baiat care este mecanic si cica se pricepe la BMW-uri, insa mi se pare ca e neserios. Adica in prima zi, a venit sa o vada si a stat 3 minute pe ceas. A venit, s-a urcat in ea, i-a dat de 2 ori cheie, masina..."clank-clank" si gata! Concluzia: nu mai are baterie...in conditiile in care eu ii spusesem toate manifestarile ei si ca mi-a terminat si a 2 baterie care era foarte buna. Mi-a luat-o sa o puna pe statie sa o incarce si sa-l sun a 2 zi sa o rezolvam.

L-am sunat, a venit cu intarziere, dar a venit. A pus bateria pe masina repede, s-a urcat in masina, s-a jucat de cateva ori cu contactul de la pozitia 0 la pozitia 2 si invers. Au inceput alea sa faca din nou nasoale cand era contactul pus in pozitia 2, a trebuit sa ii arat eu ca ASC-ul nu se stinge ca el nu observase, da cheie de 2 ori si bineinteles ca masina nu a vrut sa porneasca. Invartea, dar nu pornea... Concluzia: nu porneste motorul! :damnmw:/> :smiley-whacky110:/> WOW, serios?! Nu stiam, ca de nebun m-am dus la el...

Se da repede jos, imi scoate bancheta si imi zice sa pun contactul in poztia 2. L-am pus de cateva ori, pompa de benzina se auzea de fiecare data "bazaind" scurt daca stateai cu urechea acolo.

Se da jos, cica: "Da, pentru inceput schimbam bujiile, ca si-asa poate nu-s schimbate de mult!" Cica: "ma suni luni (asta fiind sambata) cand ai bujiile si mai vedem..." Pai zic, hai sa punem testerul pe ea sa vedem ce da eroare, sa o verificam, sa vedem daca are vreun scurt, etc! "Aaa, degeaba il pun acum, ca o sa dea multe erori, noi mai intai trebuie sa pornim motorul si pe urma putem pune testerul pe ea. Si daca e o ducem la mine la garaj dupa ce o pornim si pe urma vedem ce are." :blink:/> Treburile astea mi le spunea cand era deja in masina sa plece. Si aceasta intalnire a durat pe ceas tot vreo 3 minute...

Acum, mi-am sunat si mecanicul si un var de la Bucuresti care are un service si le-am povestit cele intamplate si raspunsul: " Pai ce faci, o iei la nimereala, schimbi toata masina? Schimbi pana gasesti defectiunea?"

Acum vreau sa va intreb si pe voi, sa mai continui cu tipul asta sau nu? Mie mi s-a parut tare neserios. Adica ma asteptam sa vina, sa ii faca o diagnoza sa vada ce erori sunt, sa verifice daca instalatia electrica este in regula,sa verifice bujiile etc. El intr-o zi "descopera" ca nu am baterie si intr-o alta zi "descopera" ca nu porneste motorul, lucruri pe care eu le stiam si i le spusesem, ca altfel nu ma duceam la el, nu? Unu' la mana nu porneste motorul si are manifestarilea astea, 2 la mana, imi termina rapid bateria si nu porneste indiferent ca schimb bateria. Astea sunt lucrurile pe care le-am "aflat" de la el pana acum... :wacko:/>

Multumesc celor care au rabdarea sa citeasca! Si poate ma puteti ajuta macar cu un sfat sau daca stiti pe cineva din C-ta care are tester si se pricepe sa imi spuna si mie ce are masina... :unsure:/>

This post has been edited by Bobo1987: 12 December 2010 - 12:17 PM


#2 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 12 December 2010 - 01:26 PM

Nu e suficient să se audă pompa.
Ca să pornească, pompa trebuie să aibă o anumită presiune.

Chiar dacă vine benzină, tot nu e suficient.

De la bujii n-are cum să fie.

Fără tester nu ai cum să aflii cu certitudine ce trebuie schimbat.

Dacă nu cunoşti pe nimeni priceput în Constanţa, mergi la reprezentanţă doar pentru diagnoză.

#3 User is offline   Bobo1987 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 26-July 10

Posted 12 December 2010 - 01:42 PM

Asa ma gandeam si eu, ca este imposibil sa fie de la bujii si ca trebuie neaparat sa o pun pe tester sa aflu problema, Ciupane. Nu sa ma apuc asa ca berbecul sa schimb piese pana nimeresc "buba"...

Dar nu am putut sa inteleg ce a vrut sa spuna mecanicul asta cu ideea ca trebuie sa pornim mai intai motorul ca sa o putem pune pe tester, ca in caz contrar ii dau mai multe erori decat e cazul... Mi se pare o aberatie...

Nu prea as vrea sa ajung la reprezentanta, mai ales aici la C-ta, unde dupa ce ca au niste "scoruri" de te ia capu', nici ca profesionisti nu sunt cunoscuti. Adica nu vrea sa ajung sa schimb ca prostu' piese pana aflu problema... Plus ca as fi avut nevoie sa imi vina cineva unde tin masina ca sa ii fac diagnoza si sa stiu ce am de facut mai departe...

Ca sa ma plimb cu ea dintr-o parte in alta pana aproape de Ovidiu unde este reprezentanta doar ca sa ii fac un tester, ca apoi s-o aduc inapoi sau sa o duc la un alt service, ma costa foarte mult si degeaba. Adica daca pornea, ma duceam cu ea pe rotile ei, insa altfel...

Desi daca problema este grava as pune-o pe platforma si as trimite-o acasa unde am mecanicu'... D-aia as vrea o diagnoza si atat ca mai apoi sa vad ce am de facut!

This post has been edited by Bobo1987: 12 December 2010 - 01:48 PM


#4 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 12 December 2010 - 01:44 PM

N-are treabă ăla, nu te mai gândi la ce a zis.

O diagnoză la reprezentanţă nu costă mult.

În condiţiile în care nu cunoşti nici un mecanic bun în oraş, la reprezentanţă e cel mai indicat loc.

Nu te apuci să şi schimbi acolo piese, doar faci diagnoza.
Apoi poţi cumpăra piesa în cauză pe producător şi s-o schimbi în altă parte, poate s-o schimbi chiar tu dacă e uşor.

#5 User is offline   Bobo1987 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 26-July 10

Posted 12 December 2010 - 02:44 PM

Ai dreptate, cam asta as vrea sa fac si eu, insa nu stiu cum sa o duc. Tractata nu as mai vrea, ca am adus-o tractata de la facultate atunci cand nu a mai vrut sa plece si mi-a "refulat" la lichid de servo de mi-a umplut tot scutul... Nu as vrea sa o chinui asa. Si sa o duc pana acolo pe platforma si sa o aduc inapoi cred ca ma costa 150-200 de roni. Asa, mai bine mai pun si o trimit direct acasa, mai exact la service-ul mecanicului meu... Nasoala situatie, nici nu stiu ce sa fac... :(/>
Nu stiu de ce, dar banuiesc ca este crankshaft sensor-ul ala sau pulse generator sau senzorul pozitiei arborelui cotit, mai pe romaneste...

#6 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 12 December 2010 - 04:10 PM

E posibil, însă n-ai cum să fii sigur.

D-aia e bun tester, te scuteşte de cheltuieli.
Dacă iei piesele la schimbat la nimereală, ieşi mult mai scump.

#7 User is offline   Bobo1987 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 26-July 10

Posted 12 December 2010 - 04:29 PM

Clar! Nici nu ma gandesc sa ma apuc de aruncat bani si schimbat piese fara niciun tester...

#8 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 12 December 2010 - 06:51 PM

Flerul meu de nespecialist spune:
senzorul de la arbore si curata de condens terminalul celui de la axul cu came (terminal = populara "mufa") :D/>
In Constanta, poti vorbi cu @Paul si sigur te ajuta...Iti dau eu in PM numarul lui daca vrei...Dar sigur citeste asta si va actiona... ;)/>

#9 User is offline   Bobo1987 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 26-July 10

Posted 12 December 2010 - 07:37 PM

Ar fi nemaipomenit! :rolleyes:/> Chiar am nevoie de ajutor, numai sa nu se supere... :unsure:/>

#10 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 12 December 2010 - 07:41 PM

View PostBobo1987, on 12 December 2010 - 07:37 PM, said:

Ar fi nemaipomenit! :rolleyes:/> Chiar am nevoie de ajutor, numai sa nu se supere... :unsure:/>

Pana una-alta curata senzorul de la axul cu came si terminalul aferent, fiindca este mai la indemana (am vazut ca si "dincolo" ti se recomanda acelasi lucru)...despre celalalt o sa spuna tester-ul

#11 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 12 December 2010 - 10:37 PM

Trebuie sa faci o diagnoza si sa vezi ce erori apar.Este greu de spus ce are.
Este posibil sa fie contactul defect sau sa fie o problema cu partea electrica.Verifica cablurile de la baterie, sa fie ok pe caroseria masinii, la electromtor, etc.Pare a fi o problema de alimentare cu curent.
Verifica sa nu fi intrat apa pe la computerul de injectie.

#12 User is offline   Bobo1987 Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 26-July 10

Posted 12 December 2010 - 11:01 PM

Maine am sa incerc sa curat camshaft sensor-ul acela. Plus ca o sa continui sa caut pe cineva dispus sa vina sa ii faca un tester... Mi-este extrem de greu sa o duc undeva! Daca eram acasa, ce bine era... :ninja:/>

Ma gandesc ca cel mai probabil este o problema electrica! De ce sa o ia turometrul razna si senzorii aia, ASC-ul sa ramana aprins plus ca se aude bazaitul ala in fel si chip din zona torpedoului dreapta. Ce naiba o face asa ca in mod normal trebuia sa se auda un singur bazait scurt?!

#13 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 12 December 2010 - 11:12 PM

Dupa parerea mea iti piezi timpul cu curatatul senzorilor, insa poti sa incerci, cine stie.
Nu stiu despre ce bazait este vorba, daca este permanent banuiesc ca iti este usor sa identifici de unde vine zgomotul.

#14 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 13 December 2010 - 11:30 AM

View PostBobo1987, on 12 December 2010 - 11:01 PM, said:

Plus ca o sa continui sa caut pe cineva dispus sa vina sa ii faca un tester... Mi-este extrem de greu sa o duc undeva! Daca eram acasa, ce bine era... :ninja:/>


Nu va veni nimeni priceput la tine.
Un om priceput nu are de ce să se deplaseze, are clienţi, lucrează la un service.
Nu e chiar atât de greu să duci maşina la un service.
O platformă costă 100 Ron.

#15 User is offline   sebilica 73 Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 12
  • Joined: 09-September 10

Posted 21 January 2011 - 08:37 PM

@Bobo1987: am avut o problema asemanatoare cu a ta pana la urma ,dupa ce am schimbat bujii, terminat bateria ,am descoperit ca alimentarea la calculator era cu probleme , am tras un fir de alimentare separat si nu am mai avut probleme,oricum trebuie exe. de un mecanic[ un tester ar fi indicat, desi problema asta nu aparea pe tester]

This post has been edited by Christian: 21 January 2011 - 09:14 PM
Reason for edit:: quote inutil


#16 User is offline   fornovo Icon

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 1
  • Joined: 22-May 12

Posted 11 June 2012 - 04:51 PM

bobo, ce a avut pana la urma masina?

#17 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 11 June 2012 - 10:52 PM

Sa vedem daca raspunde.
Dincolo il cauta disperati pe bobo....Ai vazut cand a postat?

#18 User is offline   Calin Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 16-September 09

Posted 11 June 2012 - 11:04 PM

Quote

Aaaaa...Scuze, am uitat sa mai scriu aici...

Am rezolvat problema inca de aproape o saptamana. Dupa indelungi cautari de mecanici si dupa niste experiente cu unii care ma puneau sa schimb toata masina pana gaseam problema, , altii care cica nu se baga decat la masini maxim din grupul VAG, nu BMW si Mercedes, de zici ca era vorba sa-i pun sa verifice vreo racheta Soiuz (de, asa se intampla cand nu esti in orasul unde iti ai toti cunoscutii si pe cineva de incredere care sa stie ce este de facut), am reusit sa gasesc pe cineva cu tester care sa vina la masina, iar eroarile erau la Camshaft sensor (senzorul de la axul cu came) si Crankshaft sensor(senzorul de la arborele cotit), acesta din urma neavand nimic, ci fiind dereglat de primul, adica de senzorul de la axul cu came.

Am cumparat una bucata senzor ax cu came, am muncit aproximativ 10 minute si am rezolvat eu problema. Chiar o si inecasem putin de cate ori incercasera mecanicii lu' papuc sa vada ce are... Plecat in cursa, pornit foarte bine, mers foarte bine.

Mi-a mai dat eroare la sonda lamda de dinainte de catalizator: "Signal lamda probe before KAT" si "Heizleistung sonde von KAT". Mi s-a spus sa am in vedere si sonda asta ca nu mai functioneaza in paramerii optimi.

Am sters toate erorile dupa ce am schimbat senzorul ax cu came, am mers cu masina si pe urma am pus din nou testerul. Singura eroare a fost "signal lamda probe before KAT". Am sters-o din nou, iar am mers, nu s-a mai aprins, apoi iar s-a aprins dupa alt drum. In fine, tre' sa o schimb si p-asta...

Multumesc tutror pentru sfaturi, in special celor care m-au indrumat spre acel senzor!


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users