Determinarea vascozitatii uleiurilor cu testerul DIS
#1
Posted 16 December 2010 - 09:07 AM
#7
Posted 24 December 2010 - 09:40 AM
This post has been edited by severus_phantom: 24 December 2010 - 09:40 AM
#9
Posted 25 December 2010 - 10:37 AM
#10
Posted 25 December 2010 - 11:55 AM
Attached File(s)
-
Oil_cond_sensor.pdf (148.27K)
Number of downloads: 23
#11
Posted 25 December 2010 - 12:33 PM
zeronoo, on 25 December 2010 - 11:55 AM, said:
Acest senzor determina vascozitatea cinematica? :blink:/> ... Eu credeam ca este banalul senzor de nivel ..
zeronoo, on 25 December 2010 - 10:37 AM, said:
Deci timpul in care pistonul parcurge distanta de la PMI la PMS este o variabila direct dependenta de compresie... Este posibil sa se fi inventat arbori cu pozitia manetoanelor variabila si nu am aflat ....In cazul asta, scuze de confuzie
#12
Posted 25 December 2010 - 01:00 PM
DanS, on 25 December 2010 - 12:33 PM, said:
dupa cum probabil ai citit, pe langa nivel, mai masoara si temperatura si rezistivitatea (care e relativa la calitate - vezi aciditate, apa in ulei, etc), in niciun caz nu este vorba despre vascozitate cinematica...
DanS, on 25 December 2010 - 12:33 PM, said:
durata in care un piston face cursa completa pe compresie relativ la celelalte pistoane duce la determinarea eficientei unui(unor) piston(pistoane) relativa la celelalte
#13
Posted 25 December 2010 - 01:15 PM
1.Ia pune tu vechiul tip de ulei de RABA M30Super2 in BMW si vezi daca te avertizeaza senzorul ala cu ceva in afara de nivel. Aici se discuta initial despre vascozitate si daca DIS o masoara, nu de altceva. Iti mai dau si eu un punct de reflexie: temperatura...vezi daca si cum poti lega de asta ceea ce ai atasat tu...
Condensate that forms in the crankcase due to short distance driving can influence the permittivity. If the water is mixed in the engine oil, it also collects around the oil condition sensor.
If there is too much water in the crankcase:
In individual cases there can be an incorrect display of the oil level or a warning requesting that the oil be topped up.
This ”false oil level warning” can be treated by means of a fault profile selection on the BMW diagnosis system, whereby the permittivity of the oil is also evaluated. However, there is no direct display of the permittivity. The permittivity depends on, among other things, the viscosity or age of the oil. This means that an appraisal of the quality is not ensured in every case.
2.Chestia cu timpii si relativitatea la pistoane masurata independent si ulterior comparata, m-a convins. Ai dreptate.
Acum, ia si de la mine un material de training de la BMW referitor la EMS
#14
Posted 25 December 2010 - 08:48 PM
zeronoo, on 25 December 2010 - 11:55 AM, said:
Da, exista de mult timp senzorul pentru determinarea calitatii uleiului si este folosit pentru calcularea valorilor din CBS.
Prima generatie de senzori calcula doar nivelul uleiului.
DIS-ul poate afisa doar valoarea cifrei octanice dupa cate stiu, despre valoarea vascozitatii uleiului, nu stiu, inca mai astept o poza, o explicatie, ceva...
#15
Posted 26 December 2010 - 01:29 AM
DanS, on 25 December 2010 - 01:15 PM, said:
1.Ia pune tu vechiul tip de ulei de RABA M30Super2 in BMW si vezi daca te avertizeaza senzorul ala cu ceva in afara de nivel. Aici se discuta initial despre vascozitate si daca DIS o masoara, nu de altceva. Iti mai dau si eu un punct de reflexie: temperatura...vezi daca si cum poti lega de asta ceea ce ai atasat tu...
Condensate that forms in the crankcase due to short distance driving can influence the permittivity. If the water is mixed in the engine oil, it also collects around the oil condition sensor.
If there is too much water in the crankcase:
In individual cases there can be an incorrect display of the oil level or a warning requesting that the oil be topped up.
This ”false oil level warning” can be treated by means of a fault profile selection on the BMW diagnosis system, whereby the permittivity of the oil is also evaluated. However, there is no direct display of the permittivity. The permittivity depends on, among other things, the viscosity or age of the oil. This means that an appraisal of the quality is not ensured in every case.
2.Chestia cu timpii si relativitatea la pistoane masurata independent si ulterior comparata, m-a convins. Ai dreptate.
Acum, ia si de la mine un material de training de la BMW referitor la EMS
senzorul nu e responsabil cu detectia uleiului de raba, el masoara (pe langa nivel si temperatura) conductivitatea uleiului care la un ulei proaspat trebuie sa aiba o anumita valoare; de ce? pentru ca in timp, uleiul se oxideaza...de asemenea se formeaza acizi(partial neutralizati de aditivii din ulei)...cantitatea de acizi din ulei este direct proportionala cu uzura uleiului -> cu cat este mai acid, uleiul este mai conductiv -> conductivitatea este detectata de senzor si interpretata de computerul motorului...mai clar de asa...:)/>
#17
Posted 26 December 2010 - 04:55 AM
zeronoo, on 26 December 2010 - 01:29 AM, said:
Asta este parerea ta sau ai vreo explicatie oficiala pe care poti sa o pui pe forum?
Te intreb deoarece nu cred ca asa functioneaza senzorul respectiv.
#18
Posted 26 December 2010 - 10:20 AM
electrical properties of the engine oil (dielectrics) cause the capacity of the capacitor to change"
asta o spune bmw, nu eu, ca uleiul devine acid odata cu varsta si conditiile de functionare a motorului...e general valabil...nici asta nu am spus-o eu
Senzorul masoara permitivitatea, nu conductivitatea uleiului. -> in cazul de fata, permitivitatea influentata in principal de suprafata electrozilor (in acest caz constanta), sarcina electrica (in acest caz constanta) si factorul de calitate al dielectricului (variabil functie de conductivitatea uleiului), astfel, in cazul determinarii calitatii uleiului, cred ca este mai corect sa spunem conductivitatea este cea care se modifica rezultand in determinarea calitatii uleiului; bineinteles ca o data cu conductivitatea(si factorul de calitate al dieletricului - uleiul) se modifica si permitivitatea dielectricului, dar singura componenta variabila este conductivitatea
in cateva cuvinte: in senzor sunt 2 condensatori: unul in partea de jos care este total inundat in ulei si a carei capacitate se schimba odata cu modificarea aciditatii uleiului si celalalt in partea de sus (mai lunga), care este inundat partial in ulei (in functie de nivelul de ulei) a carei capacitate se modifica in functie de raportul ulei/aer folosit ca si dielectric
This post has been edited by zeronoo: 26 December 2010 - 10:22 AM
#19
Posted 26 December 2010 - 12:44 PM
zeronoo, on 26 December 2010 - 10:20 AM, said:
Aciditatea uleiului de care zici tu ma trimite la pH.Daca vei face un experiment strict teoretic sa zicem ca introduci verde de paris in loc de ulei in motor,care sa zicem ca are acelasi pH cu uleiul respectiv(adica aceiasi aciditate)si aceiasi conductivitate electrica.Senzorul de care vorbesti tu nu-ti va spune ca exista nici o diferenta intre cele 2 substante.
@Bavaria se referea la cu totul altceva si anume un senzor care sa transforme presiunea,suprafata,timpul si temperatura(factorii de care depinde vascozitatea) in impuls electric preluat de catre un senzor care sa determine acea vascozitatea. :)/>