BMW AUTO FORUM: Determinarea vascozitatii uleiurilor - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Determinarea vascozitatii uleiurilor cu testerul DIS

#1 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 16 December 2010 - 09:07 AM

Am gasit aceasta optiune la motoarele M54 pe caroserie de E60.(pe celelalte motoare si caroserii nu am gasit aceasta optiune)).Este interesanta aceasta optiune deoarece se poate determina si calitatea uleiului respectiv prin modificarea vascozitatii in timp(masuratori la o km,5.000 km si 10.000 km).Deasemenea in cazul in care uleiul respectiv se aditiveaza,se poate observa modificarea vascozitatii amestecului respectiv cat si calitatea amestecului,prin rezistenta lui in timp.Mentionez ca interfata de inpa nu poate citi acesta vascozitate(probabil datorita limitarii ei),dar cu gt1 galben sau ops probabil ca merge.Am atasat si ceva poze :rolleyes:/>

#2 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 23 December 2010 - 05:15 AM

Nu se poate determina vascozitatea uleiului astfel.Unde este valoarea?

#3 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 23 December 2010 - 06:07 PM

cu inpa meu nu merge....cu un gt1 galben poate ar merge,nu stiu daca sau ce afiseaza....ceva trebuie sa fie acolo...ca e sigur ca nu sunt doar comentarii fara valorii doar e dis

#4 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 23 December 2010 - 10:26 PM

Nu exista nici o valoare, acolo este o simpla explicatie, o recomandare.
Incearca si tu sa te gandesti inainte de a scrie ceva.

#5 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 23 December 2010 - 11:28 PM

si atunci in poza 2 de ce e test la vascosity?? asa doar o explicatie ?

#6 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 24 December 2010 - 05:31 AM

Nu exista nici un test.Este vorba doar despre o explicatie.Daca apar probleme datorita uleiului se recomanda sa se verifice daca uleiul folosit este cel indicat.

#7 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 24 December 2010 - 09:40 AM

ma rog asa o fi...oricum eu nu am mai gasit nici o comanda in dis,in care daca dai pe test sa-ti apara doar explicatii....adica fisiere text fara nici o masuratoare....eu am gasit cand dai pe test,masuratori ''live'' si explicatii....

This post has been edited by severus_phantom: 24 December 2010 - 09:40 AM


#8 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 24 December 2010 - 10:33 PM

Ok, ai dreptate, cred c de fapt se poate calcula vascozitatea, insa nu stiu eu cum sa gasesc valoarea si din cauza asta am presupus ca este o prostie.Scuze. :)/>

#9 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 25 December 2010 - 10:37 AM

nu stiu ce sa zic, daca ar fi undeva un senzor de masurat vascozitatea...poate, in cazul de fata, in cel mai bun caz se poate face o aproximare cu ajutorul unui calcul empiric pe baza turatiei motorului (direct proportional cu debitul pompei de ulei) si presiunea nominala in instalatia de ungere - ceva asemanator este si in cazul masurarii compresiei pe fiecare cilindru (tot in dis) unde se calculeaza pe baza timpului in care se face compresia completa pe fiecare cilindru in parte

#10 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 25 December 2010 - 11:55 AM

se pare ca ceva de genul asta exista :)/>

Attached File(s)



#11 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 25 December 2010 - 12:33 PM

View Postzeronoo, on 25 December 2010 - 11:55 AM, said:

se pare ca ceva de genul asta exista :)/>

Acest senzor determina vascozitatea cinematica? :blink:/> ... Eu credeam ca este banalul senzor de nivel ..

View Postzeronoo, on 25 December 2010 - 10:37 AM, said:

unde se calculeaza pe baza timpului in care se face compresia completa pe fiecare cilindru in parte

Deci timpul in care pistonul parcurge distanta de la PMI la PMS este o variabila direct dependenta de compresie... Este posibil sa se fi inventat arbori cu pozitia manetoanelor variabila si nu am aflat ....In cazul asta, scuze de confuzie

#12 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 25 December 2010 - 01:00 PM

View PostDanS, on 25 December 2010 - 12:33 PM, said:

Acest senzor determina vascozitatea cinematica? :blink:/> ... Eu credeam ca este banalul senzor de nivel ..


dupa cum probabil ai citit, pe langa nivel, mai masoara si temperatura si rezistivitatea (care e relativa la calitate - vezi aciditate, apa in ulei, etc), in niciun caz nu este vorba despre vascozitate cinematica...

View PostDanS, on 25 December 2010 - 12:33 PM, said:

Deci timpul in care pistonul parcurge distanta de la PMI la PMS este o variabila direct dependenta de compresie... Este posibil sa se fi inventat arbori cu pozitia manetoanelor variabila si nu am aflat ....In cazul asta, scuze de confuzie


durata in care un piston face cursa completa pe compresie relativ la celelalte pistoane duce la determinarea eficientei unui(unor) piston(pistoane) relativa la celelalte

#13 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 25 December 2010 - 01:15 PM

Hai sa fie ca tine si sa nu intram in detalii...Putem abera la nesfarsit..
1.Ia pune tu vechiul tip de ulei de RABA M30Super2 in BMW si vezi daca te avertizeaza senzorul ala cu ceva in afara de nivel. Aici se discuta initial despre vascozitate si daca DIS o masoara, nu de altceva. Iti mai dau si eu un punct de reflexie: temperatura...vezi daca si cum poti lega de asta ceea ce ai atasat tu...

Condensate that forms in the crankcase due to short distance driving can influence the permittivity. If the water is mixed in the engine oil, it also collects around the oil condition sensor.
If there is too much water in the crankcase:
In individual cases there can be an incorrect display of the oil level or a warning requesting that the oil be topped up.
This ”false oil level warning” can be treated by means of a fault profile selection on the BMW diagnosis system, whereby the permittivity of the oil is also evaluated. However, there is no direct display of the permittivity. The permittivity depends on, among other things, the viscosity or age of the oil. This means that an appraisal of the quality is not ensured in every case.


2.Chestia cu timpii si relativitatea la pistoane masurata independent si ulterior comparata, m-a convins. Ai dreptate.
Acum, ia si de la mine un material de training de la BMW referitor la EMS

#14 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 25 December 2010 - 08:48 PM

View Postzeronoo, on 25 December 2010 - 11:55 AM, said:

se pare ca ceva de genul asta exista :)/>


Da, exista de mult timp senzorul pentru determinarea calitatii uleiului si este folosit pentru calcularea valorilor din CBS.
Prima generatie de senzori calcula doar nivelul uleiului.
DIS-ul poate afisa doar valoarea cifrei octanice dupa cate stiu, despre valoarea vascozitatii uleiului, nu stiu, inca mai astept o poza, o explicatie, ceva...

#15 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 26 December 2010 - 01:29 AM

View PostDanS, on 25 December 2010 - 01:15 PM, said:

Hai sa fie ca tine si sa nu intram in detalii...Putem abera la nesfarsit..
1.Ia pune tu vechiul tip de ulei de RABA M30Super2 in BMW si vezi daca te avertizeaza senzorul ala cu ceva in afara de nivel. Aici se discuta initial despre vascozitate si daca DIS o masoara, nu de altceva. Iti mai dau si eu un punct de reflexie: temperatura...vezi daca si cum poti lega de asta ceea ce ai atasat tu...

Condensate that forms in the crankcase due to short distance driving can influence the permittivity. If the water is mixed in the engine oil, it also collects around the oil condition sensor.
If there is too much water in the crankcase:
In individual cases there can be an incorrect display of the oil level or a warning requesting that the oil be topped up.
This ”false oil level warning” can be treated by means of a fault profile selection on the BMW diagnosis system, whereby the permittivity of the oil is also evaluated. However, there is no direct display of the permittivity. The permittivity depends on, among other things, the viscosity or age of the oil. This means that an appraisal of the quality is not ensured in every case.


2.Chestia cu timpii si relativitatea la pistoane masurata independent si ulterior comparata, m-a convins. Ai dreptate.
Acum, ia si de la mine un material de training de la BMW referitor la EMS


senzorul nu e responsabil cu detectia uleiului de raba, el masoara (pe langa nivel si temperatura) conductivitatea uleiului care la un ulei proaspat trebuie sa aiba o anumita valoare; de ce? pentru ca in timp, uleiul se oxideaza...de asemenea se formeaza acizi(partial neutralizati de aditivii din ulei)...cantitatea de acizi din ulei este direct proportionala cu uzura uleiului -> cu cat este mai acid, uleiul este mai conductiv -> conductivitatea este detectata de senzor si interpretata de computerul motorului...mai clar de asa...:)/>

#16 User is offline   paul Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Banned
  • Posts: 34
  • Joined: 23-September 09

Posted 26 December 2010 - 03:30 AM

Senzorul masoara permitivitatea, nu conductivitatea uleiului.

#17 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 26 December 2010 - 04:55 AM

View Postzeronoo, on 26 December 2010 - 01:29 AM, said:

cantitatea de acizi din ulei este direct proportionala cu uzura uleiului -> cu cat este mai acid, uleiul este mai conductiv -> conductivitatea este detectata de senzor si interpretata de computerul motorului...mai clar de asa...:)/>


Asta este parerea ta sau ai vreo explicatie oficiala pe care poti sa o pui pe forum?
Te intreb deoarece nu cred ca asa functioneaza senzorul respectiv.

#18 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 26 December 2010 - 10:20 AM

"The electrical material properties of the engine oil change as the engine oil wears and ages. The changed
electrical properties of the engine oil (dielectrics) cause the capacity of the capacitor to change"

asta o spune bmw, nu eu, ca uleiul devine acid odata cu varsta si conditiile de functionare a motorului...e general valabil...nici asta nu am spus-o eu

Senzorul masoara permitivitatea, nu conductivitatea uleiului. -> in cazul de fata, permitivitatea influentata in principal de suprafata electrozilor (in acest caz constanta), sarcina electrica (in acest caz constanta) si factorul de calitate al dielectricului (variabil functie de conductivitatea uleiului), astfel, in cazul determinarii calitatii uleiului, cred ca este mai corect sa spunem conductivitatea este cea care se modifica rezultand in determinarea calitatii uleiului; bineinteles ca o data cu conductivitatea(si factorul de calitate al dieletricului - uleiul) se modifica si permitivitatea dielectricului, dar singura componenta variabila este conductivitatea

in cateva cuvinte: in senzor sunt 2 condensatori: unul in partea de jos care este total inundat in ulei si a carei capacitate se schimba odata cu modificarea aciditatii uleiului si celalalt in partea de sus (mai lunga), care este inundat partial in ulei (in functie de nivelul de ulei) a carei capacitate se modifica in functie de raportul ulei/aer folosit ca si dielectric

This post has been edited by zeronoo: 26 December 2010 - 10:22 AM


#19 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 26 December 2010 - 12:44 PM

View Postzeronoo, on 26 December 2010 - 10:20 AM, said:

in cateva cuvinte: in senzor sunt 2 condensatori: unul in partea de jos care este total inundat in ulei si a carei capacitate se schimba odata cu modificarea aciditatii uleiului


Aciditatea uleiului de care zici tu ma trimite la pH.Daca vei face un experiment strict teoretic sa zicem ca introduci verde de paris in loc de ulei in motor,care sa zicem ca are acelasi pH cu uleiul respectiv(adica aceiasi aciditate)si aceiasi conductivitate electrica.Senzorul de care vorbesti tu nu-ti va spune ca exista nici o diferenta intre cele 2 substante.

@Bavaria se referea la cu totul altceva si anume un senzor care sa transforme presiunea,suprafata,timpul si temperatura(factorii de care depinde vascozitatea) in impuls electric preluat de catre un senzor care sa determine acea vascozitatea. :)/>

#20 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 26 December 2010 - 12:53 PM

@severus: fara sa mai povestim aici 1000 de ani...citeste in wds, iti explica destul de clar, ce senzor e, cum functioneaza, la ce motoare il gasesti, unde, etc

  • (3 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users