zeronoo, on 26 December 2010 - 11:20 AM, said:
Senzorul masoara permitivitatea, nu conductivitatea uleiului. -> in cazul de fata, permitivitatea influentata in principal de suprafata electrozilor (in acest caz constanta), sarcina electrica (in acest caz constanta) si factorul de calitate al dielectricului (variabil functie de conductivitatea uleiului
Ups. Permitivitatea este o constanta a unui material dielectric si nu are ABSOLUT nicio legatura cu electrozii :)/>. O anumita substanta va avea acceasi permitivitate indiferent de natura sau dimensiunea electrozilor.
Nu trebuie confundate conductivitatea cu permitivitatea. Nu au nicio legatura una cu alta. Sunt marimi fizice total diferite. Permitivitatea reflecta capacitatea unui dielectric de a transmite (sau de conduce) campul electrostatic.
Conductivitatea electrica este si ea o constanta de material. Este inversul rezistivitatii (atentie, rezistivitate, nu rezistenta) electrice si reprezinta capacitatea unui material de a conduce curentul electric.
In concluzie permitivitatea reprezinta capacitatea unui material dielectric (deci izolator) de a conduce campul electric.
Iar conductivitatea reprezinta capacitatea unui material conductor de a conduce curentul electric.
Sunt doua chestii total diferite, nefiind in nici un fel legate sau corelate una cu alta.
Senzorul la care ne referim masoara de fapt capacitatea intre cei doi electrozi, folosind uleiul ca dielectric. Valoarea capacitatii este proportionala cu permitivitatea uleiului. Cu cat permitivitatea uleiului este mai mare, cu atat capacitatea masurata este mai mare.
zeronoo, on 26 December 2010 - 11:20 AM, said:
si factorul de calitate al dielectricului (variabil functie de conductivitatea uleiului), astfel, in cazul determinarii calitatii uleiului, cred ca este mai corect sa spunem conductivitatea este cea care se modifica rezultand in determinarea calitatii uleiului; bineinteles ca o data cu conductivitatea(si factorul de calitate al dieletricului - uleiul) se modifica si permitivitatea dielectricului, dar singura componenta variabila este conductivitatea
Factorul de calitate este altceva. Se refera la pierderile intr-un material dielectric. Senzorul de la BMW nu masoara aceste pierderi si nici nu ine seama de ele. Factorul de calitate nu este legat in niciun fel de permitivitate.
Dupa cum am aratat mai sus, nu este corect sa spunem conductivitate in loc de permitivitate.
Utilizand alti doi electrozi, sau chiar cei existenti, s-ar putea masura si conductivitatea sau rezistivitatea sau rezistenta uleiului. Dar din descrierea facuta de BMW reiese clar ca nu se face o asemenea masuratoare :)/> . Senzorul de calitate al uleiului de la BMW masoara doar permitivitatea si atat.
Senzorul superior determina nivelul de ulei. Si tot prin masurarea capacitatii electrice intre doi electrozi.
This post has been edited by paul: 26 December 2010 - 10:16 PM