BMW AUTO FORUM: Manual de programare cu winkfpt(inpa) - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Manual de programare cu winkfpt(inpa) pt. cine vrea sa studieze

#21 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 28 August 2011 - 08:08 AM

View PostBavaria, on 28 August 2011 - 05:10 AM, said:

Eu cred ca faci o mica confuzie, ZB-urile sunt de la aceeasi versiune de motor, nu cred ca ai schimbat nimic.


Daca tii neaparat sa ma contrazici esti liber sa o faci.Motoarele M54 de bmw pe caroserie de E60 vin cu trei tipuri de motorizari: 2,2 2,5 si 3 litri. Pe fiecare dintre aceste motorizari este pus soft ms45,soft care depinde de capacitatea cilindrica a motorului.Fiecare cilindree a acestui motor m54(2,2 2,5 si 3litri) are un grup de zb-uri aferente care se poate scrie pe masina.

Acuma ca sa nu o lungesc uitate daca doresti in folderul DATA a lui winkfpt(sau fisierul DATA din progman sau ISTA pt.programare) pt. E60 si cauta mds450.Vei vedea acolo toate zb-urile care se pun pe motoare m54 si caroserie de e60. Aceste zb-uri contin softuri ce se scriu pe m54 pt. diferite capacitati cilindrice(2,2 2,5 si 3litri).

Partea interesanta este ca trebuie sa descoperi singur ce zb se potriveste pe masina ,altul decat cel dat de ''sistem'' aferent unui motor cu o capacitate cilindrica mai mare....daca vrei te invat cum sa o faci...:)/>

#22 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 28 August 2011 - 06:17 PM

Multumesc, cu prima ocazie cand o sa am nevoie voi apela la tine.

#23 User is offline   alex230ro Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 308
  • Joined: 22-September 09

Posted 08 September 2011 - 09:30 PM

View Postseverus_phantom, on 28 August 2011 - 10:08 AM, said:

Daca tii neaparat sa ma contrazici esti liber sa o faci.Motoarele M54 de bmw pe caroserie de E60 vin cu trei tipuri de motorizari: 2,2 2,5 si 3 litri. Pe fiecare dintre aceste motorizari este pus soft ms45,soft care depinde de capacitatea cilindrica a motorului.Fiecare cilindree a acestui motor m54(2,2 2,5 si 3litri) are un grup de zb-uri aferente care se poate scrie pe masina.

Acuma ca sa nu o lungesc uitate daca doresti in folderul DATA a lui winkfpt(sau fisierul DATA din progman sau ISTA pt.programare) pt. E60 si cauta mds450.Vei vedea acolo toate zb-urile care se pun pe motoare m54 si caroserie de e60. Aceste zb-uri contin softuri ce se scriu pe m54 pt. diferite capacitati cilindrice(2,2 2,5 si 3litri).

Partea interesanta este ca trebuie sa descoperi singur ce zb se potriveste pe masina ,altul decat cel dat de ''sistem'' aferent unui motor cu o capacitate cilindrica mai mare....daca vrei te invat cum sa o faci...:)/>

personal nu vad avantajul de a scrie soft de 2,5 la motor de 2,2-asta am inteles ca ai facut tu nu?

#24 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 09 September 2011 - 12:42 PM

o "tuneaza" :D/> :)/>)))))

This post has been edited by zeronoo: 09 September 2011 - 12:42 PM


#25 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 09 September 2011 - 03:31 PM

View Postalex230ro, on 08 September 2011 - 10:30 PM, said:

personal nu vad avantajul de a scrie soft de 2,5 la motor de 2,2-asta am inteles ca ai facut tu nu?


Da,asta am facut,doar ca a fost un experiment de genul:ce ar fi daca? Ei bine acest experiment a reusit in totalitate si se va finaliza pe un stand dyno daca voi avea ocazia.

Rezultatul exact de pe stand nu il poate sti nimeni,doar cei care au creat softurile respective si probabil @zeronoo care deja a si dat verdictul :)/>

Cert e ca masina e ceva mai sprintena si nu am de ce sa mai pun softul initial inapoi :)/>

This post has been edited by severus_phantom: 09 September 2011 - 03:41 PM


#26 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 09 September 2011 - 07:40 PM

View Postseverus_phantom, on 09 September 2011 - 04:31 PM, said:

Cert e ca masina e ceva mai sprintena si nu am de ce sa mai pun softul initial inapoi :)/>

Salutari maxime Fantomas :ph34r:/> ...Cum ti-ai dat seama?

#27 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 09 September 2011 - 10:38 PM

View PostDanS, on 09 September 2011 - 08:40 PM, said:

Salutari maxime Fantomas :ph34r:/>

salutare domnule

View PostDanS, on 09 September 2011 - 08:40 PM, said:

Cum ti-ai dat seama?


asa cum mi-as da seama daca as scrie vechiul soft ca trage mai prost...bine acuma sceptici sunt peste tot si vor fi mereu,e normala chestia asta,dar probabil ca acest scepticism va disparea daca vor incerca si altii chestia asta ca sa se convinga singuri...Nu am studiat treaba asta decat la motoare M54,dar mai mult ca sigur ca merge si pe alte motorizari si tipuri de motoare....ideea principala(dar nu singura) este ca cilindrea fizica a motorului sa fie o cilindree mai mica decat maximum cilindrei existente pt. acel tip de motor,(codurile motoarelor insa trebuie sa fie neaparat la fel)pt. a putea scrie un soft cu o cilindree mai mare pe dme...

#28 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 September 2011 - 01:40 AM

View Postseverus_phantom, on 09 September 2011 - 10:38 PM, said:

principala(dar nu singura) este ca cilindrea fizica a motorului sa fie o cilindree mai mica decat maximum cilindrei existente pt. acel tip de motor,(codurile motoarelor insa trebuie sa fie neaparat la fel)pt. a putea scrie un soft cu o cilindree mai mare pe dme...


Ideea principala este, aici nu este forumul pasionatilor si ar fi bine daca nu l-ai umple de prostii si pe asta.
Nu are nici o legatura capacitatea cilindrica cu faptul ca poti sa scrii un soft sau nu.Softul de 2500 nu a fost scris pentru 2200, termina cu prostiile astea.Ca tu ai scris soft de 2500 la masina de 2200 este altceva, nu mai inventa reguli pe care le visezi noaptea probabil.Asta daca chiar ai scris softul de 2500 si nu cumva ai rescris un soft mai nou pentru 2200 si deja ai si simtit puterea...

alex230ro, nu prea exista nici un avantaj, daca ne gandim putin.Chiulasa, pistoanele, blocul motor, sunt diferite, supapele sunt mai mari la motorul de 2.5
Injectoarele, cutia filtrului de aer, galeria de admisie, clapeta de acceleratie,... sunt la fel.Apar totusi niste probleme.In primul rand, noxele.NoX vor fi sigur mai mari deoarece noul soft va deranja EGR-ul de la M54, care este dependent de marimea supapelor si de galeria de admisie.Galeria de admisie este la fel, supapele nu sunt la fel.Asta ar fi o problema, in functie de cat vor fi depasite emisiile poluante se va aprinde check engine, sau nu.
Computerul mai masoara si valorile maxime si minime primite de la debitmetru si le compara cu cele din harta de injectie.Aici este ok totusi, motorul de 2.2 si motorul de 2.5 nu trebuie sa depaseasca 247g/s, deci softul este la fel din punctul asta de vedere.Diferenta apare la motorul de 3l.Valoarea minima nu este dependenta de capacitatea motorului, deci si aici este ok.Problema poate sa apara insa la valorile de plauzibilitate.Asta inseamna ca, computerul analizeaza tot timpul turatia motorului si pozitia clapetei de acceleratie, adica sarcina motorului.Aceasta trebuie sa corespunda cu o anumita cantitate de aer primita de motor, deci exista o corelatie intre sarcina motorului si valoarea primita de la debitmetru.Daca valoarea este mai mare/mica cu 40% decat valoarea de referinta, atunci se aprinde check engine. Este posibil ca softul de 2.5 sa nu depaseasca aceasta limita, nu stiu, insa pot spune din experienta ca valorile sunt in general depasite mai ales cand motorul este in sarcina si la viteza mare, in oras mai rar.Artificiile de genul asta nu raman fara urmari, apare consum mai mare, sunt depasite clar emisiile poluante, nu mai functioneaza tempomatul,... iar cresterea de putere, daca chiar exista, este de nesesizat.Singurele modificari care merita, dupa parerea mea si din experienta, sunt cele care se adreseaza unor motoare carora li s-a scazut puterea in mod intentionat de catre BMW, din diverse motive.Adica motorul de 2.3 care este de fapt de 2.5, cel de 2.5 care este de 3.0,...am si facut un topic cu un exemplu de genul asta.
Din punct de vedere al experimentelor merge orice, insa de aici pana la putere crescuta si nici un dezavantaj, este cale lunga.Soft de 2.5 pus pe 2.2 si deja se simte puterea, aberatii...

#29 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 10 September 2011 - 05:36 AM

View PostBavaria, on 10 September 2011 - 02:40 AM, said:

Ideea principala este, aici nu este forumul pasionatilor si ar fi bine daca nu l-ai umple de prostii si pe asta.
Nu are nici o legatura capacitatea cilindrica cu faptul ca poti sa scrii un soft sau nu.Softul de 2500 nu a fost scris pentru 2200, termina cu prostiile astea.


Ai dreptate,pe un motor M54 poti scrie un soft de N52 si invers daca la asta te referi...poti scrie chiar soft de modul de lumini pe dme.Eu ma refeream la cu totul altceva neesential dealtfel...



View PostBavaria, on 10 September 2011 - 02:40 AM, said:

Asta daca chiar ai scris softul de 2500 si nu cumva ai rescris un soft mai nou pentru 2200 si deja ai si simtit puterea...



te asigur ca e soft de 2,5 :)/>



View PostBavaria, on 10 September 2011 - 02:40 AM, said:

nu mai functioneaza tempomatul,..



asta doar in cazul in care scrii soft cu volan pe dreapta pe o masina cu volan pe stanga si invers...Nu te prosti si incerca sa scrii zb-ul meu de 2,5l decat la masini cu volan pe dreapta ca o sa-ti dea eroare tempomatul :)/>,iar daca o sa ai masina cu cutie automata chiar vei avea probleme...




View PostBavaria, on 10 September 2011 - 02:40 AM, said:

iar cresterea de putere, daca chiar exista, este de nesesizat



din ce calcule ti-a reiesit asta?Deoarece banuiesc ca practic nu ai incercat....

#30 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 September 2011 - 05:41 AM

View Postseverus_phantom, on 10 September 2011 - 05:36 AM, said:

...Nu te prosti si incerca sa scrii zb-ul meu de 2,5l decat la masini cu volan pe dreapta ca o sa-ti dea eroare tempomatul din ce calcule ti-a reiesit asta?Deoarece banuiesc ca practic nu ai incercat....



Cum sa fac asa greseala, sa scriu zb-ul tau! :o/>
Banuiesc ca practic te inseli.Bine, nu ar fi prima oara. :P/>
Am si eu o nelamurire totusi.
Cum de ai facut update de la zb 7550115 la zb 7550075.Adica s-a updatat un motor de 2.2 la un motor de 2.5?Cam ciudat. :)/>


ps
Nu are legatura unde este volanul, dar nu conteaza asta prea mult.

#31 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 10 September 2011 - 06:55 AM

View PostBavaria, on 10 September 2011 - 06:41 AM, said:

Banuiesc ca practic te inseli.Bine, nu ar fi prima oara. :P/>


Eu sunt convins ca teoretic ai dreptate ca intotdeauna dealtfel :)/>




View PostBavaria, on 10 September 2011 - 06:41 AM, said:

Cum de ai facut update de la zb 7550115 la zb 7550075.Adica s-a updatat un motor de 2.2 la un motor de 2.5?Cam ciudat. :)/>


Pai e chiar invers daca te uiti mai atent: de la 7550075 la 7550115....Nu sa updatat motorul ci sa scris un alt soft de motor,care din punctul de vedere al progmanului nu corespunde cilindreii motorului aferent vinului :)/> .Asa stie progman-ul sa comunice acesta neconcordanta :)/>.Da am inteles unde bati,tu vrei sa zici ca defapt am un zb mai vechi corespunzator aceleiasi cilindree.Uita-te in istorie si vei vedea ca aceste ramuri ale zb-urilor nu se intalnesc niciodata...acuma ti-am zis ca poti sa afli exact ce zb corespunde unei sau altei cilindrei :)/>.Bine asta e deja next level :)/>

View PostBavaria, on 10 September 2011 - 06:41 AM, said:

Nu are legatura unde este volanul, dar nu conteaza asta prea mult.


iarasi ai dreptate dar doar teoretic...incearca cand ai ocazia sa scrii un soft de dme al unei masini cu volan pe stanga,la una cu volan pe dreapta si/sau invers...vei vedea din start eroare la tempomat :)/>

#32 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 10 September 2011 - 08:48 AM

View Postseverus_phantom, on 09 September 2011 - 03:31 PM, said:

Da,asta am facut,doar ca a fost un experiment de genul:ce ar fi daca? Ei bine acest experiment a reusit in totalitate si se va finaliza pe un stand dyno daca voi avea ocazia.Cert e ca masina e ceva mai sprintena si nu am de ce sa mai pun softul initial inapoi :)/>


inainte de dyno fa o oprire la un test de noxe :)/>

p.s. fa o poza la egr inainte de update si dupa cca 5000 km :)/>

#33 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 10 September 2011 - 09:19 AM

View Postzeronoo, on 10 September 2011 - 09:48 AM, said:

inainte de dyno fa o oprire la un test de noxe :)/>



View PostBavaria, on 10 September 2011 - 02:40 AM, said:

Asta ar fi o problema, in functie de cat vor fi depasite emisiile poluante se va aprinde check engine, sau nu.


Daca te satisface un raspuns exact:cu noul soft,check engine-ul nu sa aprins niciodata in nici o situatie....care crezi tu ca ar fi concluzia? :)/> .Bine acuma poate eram in transa si in timp ce aberam,nu mai stiu ce am facut exact:am scos becul de la check engine afara,sau am folosit optiunea $861 :)/>) :P/>

#34 User is offline   zeronoo Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 216
  • Joined: 18-July 10

Posted 10 September 2011 - 02:29 PM

daca tu crezi ca testul de noxe si "check engine" e exact acelasi lucru...ne agitam degeaba :)/>))))))

#35 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 10 September 2011 - 03:19 PM

View Postseverus_phantom, on 10 September 2011 - 10:19 AM, said:

Daca te satisface un raspuns exact:cu noul soft,check engine-ul nu sa aprins niciodata in nici o situatie....care crezi tu ca ar fi concluzia?


@edit:pacat ca imi rastalmacesti vorbele... :(/>

This post has been edited by severus_phantom: 10 September 2011 - 03:26 PM


#36 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 September 2011 - 08:14 PM

View Postseverus_phantom, on 10 September 2011 - 06:55 AM, said:

.Uita-te in istorie si vei vedea ca aceste ramuri ale zb-urilor nu se intalnesc niciodata...acuma ti-am zis ca poti sa afli exact ce zb corespunde unei sau altei cilindrei :)/>.Bine asta e deja next level :)/>



Pai mai bine coboara tu un level si verifica din nou.Sunt identice. :D/>
Dupa cum spuneam, ai pus soft de 2.2 pe motor de 2.2 si a crescut puterea.Nici becul nu s-a aprins.Sunt destul de impresionat, ce sa zic. :)/>

#37 User is offline   Severus Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 481
  • Joined: 24-September 10
  • Location:Moon of Endor
  • Car:cazan

Posted 10 September 2011 - 08:44 PM

Eu sincer nu am sa te cataloghez in nici un fel...doar iti spun ca la programare esti pe langa rau...:)/>

Credeam ca tu ai facut singur acel dyu de upgrade la motoarele n52 de la 2,5 la 3 litri,dar din pacate au facuto altii inaintea ta...nu asta e problema ca au facuto altii,problema e ca daca ai stiut sa gasesti fisierele pt. motor de 3l la n52 era foarte simplu sa gasesti si aicea diferenta de zb-uri...ma rog mai multe nu mai comentez...:)/>

Zb-rile sunt identice doar prin simplul fapt ca fac parte din aceiasi familie a motoarelor M54 si atat...dar defapt citeste cu atentie ce am scriu eu inainte,nu are rost sa ma mai repet..:)/>


p.s stiu ca mori de curiozitate sa afli cum se pot afla zb-urile aferente cilindreei la diferite familii de motoare,dar te las sa descoperi singur...:)/>

#38 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 September 2011 - 08:46 PM

Da, de fapt vroiam sa te trag de limba. :P/>
Pai numerele alea le-am gasit pe un forum si le-am pus si eu aici.
Uite cum facem ,ai dreptate si eu am gresit.Gata, s-a rezolvat frumos problema.
Daca a crescut si puterea nu ar strica sa te apuci de tuning, sigur gasesti la pasionati oameni doritori de asa ceva.
Succes!

ps

Ai plans destul de mult, m-ai facut deja curios. :lol:/>
Sper sa nu te superi, nici nu m-am uitat la numere, la cate tampenii spui in general pe forumuri m-am gandit ca imi pierd timpul degeaba.
MDS450_B22
7550075
MDS450_B25
7550115

Gata, ai descoperit apa calda.Bravo tie.

#39 User is offline   DanS Icon

  • Pasyonat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,425
  • Joined: 06-September 09
  • Location:Houston Tx, PH RO

Posted 10 September 2011 - 09:07 PM

Ziceti-mi si mie ce dracu e ala zb...Ma tot uit pe Google (atat cat pot ca il am numai trial si informatia este trunchiata fiindca nu arata scrisul complet...caut eu un crack ceva)si obtin chestia asta: Zbrojovka Brno.
Era si o pusca ce se numea asa...De asta sau ceva similar este vorba?

#40 User is offline   Bavaria Icon

  • Pasionat
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 1,939
  • Joined: 07-September 09
  • Car:BMW
  • Motorcycle:0

Posted 10 September 2011 - 09:10 PM

Dane, il las pe expert sa iti explice, daca nu vrea o sa incerc eu sa iti explic.Ma rog, din cate am citit si eu pe forumuri.
Fantomas a descoperit mufa OBD in urma cu cateva luni si acum este expert, deci are informatia proaspata in cap.

  • (3 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users