severus_phantom, on 09 September 2011 - 10:38 PM, said:
principala(dar nu singura) este ca cilindrea fizica a motorului sa fie o cilindree mai mica decat maximum cilindrei existente pt. acel tip de motor,(codurile motoarelor insa trebuie sa fie neaparat la fel)pt. a putea scrie un soft cu o cilindree mai mare pe dme...
Ideea principala este, aici nu este forumul pasionatilor si ar fi bine daca nu l-ai umple de prostii si pe asta.
Nu are nici o legatura capacitatea cilindrica cu faptul ca poti sa scrii un soft sau nu.Softul de 2500 nu a fost scris pentru 2200, termina cu prostiile astea.Ca tu ai scris soft de 2500 la masina de 2200 este altceva, nu mai inventa reguli pe care le visezi noaptea probabil.Asta daca chiar ai scris softul de 2500 si nu cumva ai rescris un soft mai nou pentru 2200 si deja ai si simtit puterea...
alex230ro, nu prea exista nici un avantaj, daca ne gandim putin.Chiulasa, pistoanele, blocul motor, sunt diferite, supapele sunt mai mari la motorul de 2.5
Injectoarele, cutia filtrului de aer, galeria de admisie, clapeta de acceleratie,... sunt la fel.Apar totusi niste probleme.In primul rand, noxele.NoX vor fi sigur mai mari deoarece noul soft va deranja EGR-ul de la M54, care este dependent de marimea supapelor si de galeria de admisie.Galeria de admisie este la fel, supapele nu sunt la fel.Asta ar fi o problema, in functie de cat vor fi depasite emisiile poluante se va aprinde check engine, sau nu.
Computerul mai masoara si valorile maxime si minime primite de la debitmetru si le compara cu cele din harta de injectie.Aici este ok totusi, motorul de 2.2 si motorul de 2.5 nu trebuie sa depaseasca 247g/s, deci softul este la fel din punctul asta de vedere.Diferenta apare la motorul de 3l.Valoarea minima nu este dependenta de capacitatea motorului, deci si aici este ok.Problema poate sa apara insa la valorile de plauzibilitate.Asta inseamna ca, computerul analizeaza tot timpul turatia motorului si pozitia clapetei de acceleratie, adica sarcina motorului.Aceasta trebuie sa corespunda cu o anumita cantitate de aer primita de motor, deci exista o corelatie intre sarcina motorului si valoarea primita de la debitmetru.Daca valoarea este mai mare/mica cu 40% decat valoarea de referinta, atunci se aprinde check engine. Este posibil ca softul de 2.5 sa nu depaseasca aceasta limita, nu stiu, insa pot spune din experienta ca valorile sunt in general depasite mai ales cand motorul este in sarcina si la viteza mare, in oras mai rar.Artificiile de genul asta nu raman fara urmari, apare consum mai mare, sunt depasite clar emisiile poluante, nu mai functioneaza tempomatul,... iar cresterea de putere, daca chiar exista, este de nesesizat.Singurele modificari care merita, dupa parerea mea si din experienta, sunt cele care se adreseaza unor motoare carora li s-a scazut puterea in mod intentionat de catre BMW, din diverse motive.Adica motorul de 2.3 care este de fapt de 2.5, cel de 2.5 care este de 3.0,...am si facut un topic cu un exemplu de genul asta.
Din punct de vedere al experimentelor merge orice, insa de aici pana la putere crescuta si nici un dezavantaj, este cale lunga.Soft de 2.5 pus pe 2.2 si deja se simte puterea, aberatii...