BMW AUTO FORUM: Ture cu bicicleta - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Ture cu bicicleta

#21 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 18 September 2009 - 02:32 PM

Florin stiu ca este chiar pasionat de biciclism si chiar nu e genul sa faca asa achizitii din fitze, este un om modest si respecatbil.

#22 User is offline   z q z Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 10-September 09
  • Location:Ţara lu' Papură Vodă

Posted 18 September 2009 - 02:42 PM

View Postpoleposition, on 18 September 2009 - 02:32 PM, said:

Florin stiu ca este chiar pasionat de biciclism si chiar nu e genul sa faca asa achizitii din fitze, este un om modest si respecatbil.


Nicidecum nu contest asta,am intrebat doar pentru ca unele lucruri probabil le faci si din prea multa pasiune fara a calcula insa daca merita sau nu cu adevarat.

Eu cum nu ma pricep deloc la biciclete,nu pot diferentia cu ce e mai capabila o bicicleta de 5000 euro decat una de 250,dar stiu ca este,intrebarea e ai unde sa le exploatezi in Romania? iti trebuie anumite drumuri,gasesti in tara asa ceva? te axezi doar pe anumite forme de ciclism care sunt mai la indemana in tara noastra.E clar ca pasiunea joaca un rol foarte important si cei nepasionati de domeniul respectiv nu pot intelege exact lucrurile :)/> insa o intrebare generala ar fi daca poti face ciclism in Romania exploatand biciclete de calitate la maxim?

#23 User is offline   florin83 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2009 - 02:45 PM

Nu e vorba de exploatat ci de cum se simte una cu piese de calitate. Si da, o exploatez la maxim la ce fac eu. :D/>
A mea e de noua destul de scumpa (eu am model 2006, dar e aceiasi chestie), am mai bagat in ea numai anu asta 1500-2000RON in ea si tot vreau mai mult. Fiecare componenta are rolul ei si pe munte sau la concursuri (merg destul de des in ultima vreme) conteaza. Diferentele le vezi la munte nu pe sosea sau in oras. Acolo toate sunt cam la fel.
Ia incearca sa cobori o panta pe pietre cu 50-60km/h cu una calumea si sa incerci cu una de 1000RON :D/>

Un schimbator spate de ex de 6-700RON crezi ca e la fel cu unul de 50RON de la o bicla de 1000ron? Nu.. ala schimba PERFECT in orice pozitie, in orice conditii. Schimba si peste 3 ani la fel cum schimba in prima zi. Daca te duci cu unu de 50ron si vrea sa schimbi in timp ce urci o panta o sa vezi ca nu schimba. Nu mai zic de schimbari de 6-8 pinioane deodata, ca nici nu stie sa faca asa ceva. Ddaca te dai cu el de 2-3 ori serios pe la munte il faci praf. Cam asta e diferenta intre piesele ieftine si scumpe. Pe langa greutatea mai redusa, alea scumpe tin mult pt ca sunt facute sa te dai serios cu ele.

O frana pe disc hidraulica cu 4 pistonase.. crezi ca se compara cu una pe disc mecanic(nu mai zic de d-alea cu saboti)? :D/>

#24 User is offline   z q z Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 10-September 09
  • Location:Ţara lu' Papură Vodă

Posted 18 September 2009 - 02:53 PM

florin83, on 18 September 2009 - 02:45 PM, said:

E clar ca esti la un nivel superior si se cere asa ceva,credeam ca te limitezi doar la cateva iesiri cu amicii pe ceva drumuri offroad la sfarsit de saptamana.

O intrebare,discurile de frana nu se stramba foarte des? Am impresia ca sunt foarte fragile,mai ales in stilul tau de mers banuiesc ca se duc imediat,cred ca si cu mana le indoi sau am doar eu impresia asta ca sunt foarte


E clar ca esti la un nivel superior si se cere asa ceva,credeam ca te limitezi doar la cateva iesiri cu amicii pe ceva drumuri offroad la sfarsit de saptamana.

O intrebare,discurile de frana nu se stramba foarte des? Am impresia ca sunt foarte fragile,mai ales in stilul tau de mers banuiesc ca se duc imediat,cred ca si cu mana le indoi sau am doar eu impresia asta ca sunt foarte fragile?

#25 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 18 September 2009 - 02:53 PM

Daca iti spun ce bicicleta am eu cred ca ma iei la misto :P/>

Am cumparat-o din Carrefour si m-a costat fabuloasa suma de 300 de RON :lol:/>

#26 User is offline   florin83 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2009 - 02:54 PM

View Postpoleposition, on 18 September 2009 - 02:32 PM, said:

Florin stiu ca este chiar pasionat de biciclism si chiar nu e genul sa faca asa achizitii din fitze, este un om modest si respecatbil.


Mersi de apreciere ;)/>


View Postz q z, on 18 September 2009 - 02:42 PM, said:

Nicidecum nu contest asta,am intrebat doar pentru ca unele lucruri probabil le faci si din prea multa pasiune fara a calcula insa daca merita sau nu cu adevarat.


De regula nu fac asta, dar am patit-o chiar recent.
Mi-am luat in ianuarie o furca fata. Nu mersesem pe ea pana atunci, dar am zis ca fiind aproape varful de gama de la Marzocchi (printre cei mai tari producatori de suspensii) nu are cum sa nu fie buna. Peste ea mai era doar varianta WC (world cup) care in mare e aceiasi chestie, doar ca are arcurile din titan si 2 cameri de aer (pozitiv si negativ) fata de a mea care are una... ma rog... idea e ca nu sunt chiar multumit de ea! Acum stau si ma intreb.. oare chiar a trebuit sa iau furca asta doar de dragul numelui in loc sa iau altele mai ieftine pe care le testasem pe la prieteni si mergeau mai bine decat asta..


View Postz q z, on 18 September 2009 - 02:42 PM, said:

Eu cum nu ma pricep deloc la biciclete,nu pot diferentia cu ce e mai capabila o bicicleta de 5000 euro decat una de 250,dar stiu ca este,intrebarea e ai unde sa le exploatezi in Romania? iti trebuie anumite drumuri,gasesti in tara asa ceva? te axezi doar pe anumite forme de ciclism care sunt mai la indemana in tara noastra.E clar ca pasiunea joaca un rol foarte important si cei nepasionati de domeniul respectiv nu pot intelege exact lucrurile :)/> insa o intrebare generala ar fi daca poti face ciclism in Romania exploatand biciclete de calitate la maxim?


De ce sa nu ai unde sa le exploatezi? Sunt atatea drumuri forestiere, la munte, la campie..
Asta e farmecul la MTB.. ca poti merge oriunde, in natura, nu esti conditionat de piste de ciclism, asfalt, etc..

#27 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 18 September 2009 - 02:57 PM

Sunt sigur că se simte diferenţa chiar şi în oraş între o bicicletă de 6-700 Ron şi una de peste 1500 Ron.

Un DHS/First Bike are într-adevăr piese Shimano, însă sunt cele mai proaste piese Shimano.


View Postpoleposition, on 18 September 2009 - 03:32 PM, said:

Florin stiu ca este chiar pasionat de biciclism si chiar nu e genul sa faca asa achizitii din fitze, este un om modest si respecatbil.


+1

#28 User is offline   florin83 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2009 - 03:02 PM

View Postz q z, on 18 September 2009 - 02:53 PM, said:

E clar ca esti la un nivel superior si se cere asa ceva,credeam ca te limitezi doar la cateva iesiri cu amicii pe ceva drumuri offroad la sfarsit de saptamana.

O intrebare,discurile de frana nu se stramba foarte des? Am impresia ca sunt foarte fragile,mai ales in stilul tau de mers banuiesc ca se duc imediat,cred ca si cu mana le indoi sau am doar eu impresia asta ca sunt foarte fragile?


Pai din lipsa timpului mai mult la sfarsit de saptamana ies, nu conteaza unde.. ori prin padurile de pe langa Bucuresti, ori pe la munte..
La concursuri merg ca imi place competitia :D/>

Discurile sunt pe marimi. Alea mari de peste 200mm sunt mai sensibile. Se stramba mai usor. AStea sunt pt bicicletele de Downhill.. aia trebuie sa aiba frane serioase cand coboara cu 60-80km/h printre copaci :D/>
Dar restul nu se stramba. De tocit nici atat.. se tocesc f.greu. Defapt nu am auzit pe nimeni pana acum sa schimbe discurile din cauza ca s-au tocit. Mai degraba le strambi sau le strici din cauza placutelor proaste sau consumate pe care nu le inlocuiesti.
Prin iarna vreau sa-mi iau altele (air rotor - in josul pagini)
http://www.ashima.co...ucts_01_01.html
Cele mai usoare discuri din lume.. 85g pt marimea care o vreau eu :D/>

View Postpoleposition, on 18 September 2009 - 02:53 PM, said:

Daca iti spun ce bicicleta am eu cred ca ma iei la misto :P/>

Am cumparat-o din Carrefour si m-a costat fabuloasa suma de 300 de RON :lol:/>


o stiu, aveai furca montata invers :)/>)

#29 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 18 September 2009 - 03:05 PM

era tunata ma :P/>

nici nu stiu pe unde mai e...cred ca prin haosul din garaj.

#30 User is offline   z q z Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 10-September 09
  • Location:Ţara lu' Papură Vodă

Posted 18 September 2009 - 03:09 PM

Ma gandesc ca trebuie sa ai niste conditii speciale,un traseu care in prealabil trebuie verificat daca corespunde cererii :D/> Spre exemplu un traseu complex e alcatuit din multe obstacole diferite ? (cateva stanci(pentru suspensii)\o vale destul de abrupta cu teren accidentat(pentru frane si suspensii) ceva gropi sa vezi daca janta dubla isi face datoria sau cand ajungi jos ai roata patrata,un trunchi de copac cazut peste un rau, ceva copaci cazuti sa mergi pe ei sa sari de pe unu' pe altul si tot felul de nebunii specifice sportului.

Inainte sa va avantati in focul competitiei banuiesc ca verificati traseul? stabiliti cumva daca e periculos sau nu si cam ce practicati pe el,sau direct in padure si de acolo fiecare alege pe ce se urca ce coboara si ce face,nu e periculos asa? nu e o pierdere de timp cand deja sunteti in traseu pana analizezi daca trunchiul asta de copac pe care vreau sa ma urc acum ce strabate raul e putred si s-ar putea sa te duci prin el sau stanca e fisurata si s-ar putea sa se duca detot cat stai pe ea,eu asa ma gandesc ca se petrec lucrurile,traseul fix analizat si stabilit dinainte,e asa sau?

This post has been edited by z q z: 18 September 2009 - 03:13 PM


#31 User is offline   florin83 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2009 - 03:14 PM

Tu confunzi XC-ul (cross country) ce fac eu cu DH (downhill) :D/>

Uite aici:
http://en.wikipedia....Mountain_biking
Da mai jos la types si vezi diferentele :D/>

#32 User is offline   z q z Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 10-September 09
  • Location:Ţara lu' Papură Vodă

Posted 18 September 2009 - 03:24 PM

Da,am inteles in mare,deci astia de zic eu de ei cross country fac,ca wikipedia nu prea m-a lamurit la capitolul cross country,ia sa caut pe youtube :)/>

#33 User is offline   z q z Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 10-September 09
  • Location:Ţara lu' Papură Vodă

Posted 18 September 2009 - 03:31 PM

M-am lamurit,eu despre asta vorbeam (cross country) fac si enduroistii asa ceva :D/>

#34 User is offline   florin83 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2009 - 03:52 PM

DH (downhill) inseamna doar coborare (urcare deloc) in viteza cu biciclete speciale (f.scumpe) cu suspensii mari, frane serioase, cauciucuri late.. pe trasee amenajate de regula. Ca sa scoti timp bun trebuie sa stii traseul dinainte.
Asa arata o bicicleta de DH:
http://media.intrawest.com/whistler/bike/rentals/bp_rental500_deluxe.jpg

XC inseamna "plimbari" prin natura pe orice teren. Traseul de regula consta in drumuri forestiere, cu pamant, pietre, etc.. Sunt si portiuni de coborare, dar si de urcare.
Un maraton de xc este un astfel de traseu cu diferite distante. De regula pe la noi toate au 2 variante de traseu: scurt (40-50km) si lung (80-100km).
Pe traseul asta intalnesti cam de toate.. coborari de viteza, urcari abrupte de trebuie sa iei bicla in spinare, portiuni tehnice prin paduri cu radacini de copaci iesite, bolovani, treceri prin rauri, coborari pe iarba, etc. Majoritatea se tin in zone de deal sau munte. Un traseu scurt are o diferenta de nivel de 1000-1300m, iar cel lung poate ajunge si la 3000m diferenta.
Cel mai important la o bicla de XC e ca trebuie sa fie usoara. Una e sa urci o panta cu o bicla de 13kg si alta e sa o urci cu una de 7-8kg la cat poate sa ajunga una de carbon sau titan cu componente de top.

Asa arata o bicicleta de XC:
http://www.gear4motorcycles.co.uk/images/ww/modal/cyclinghardtailp.jpg

Mai sunt si unele cu o suspensie cu cursa mica pe spate:
http://getoutgetfit.files.wordpress.com/2009/08/santa-cruz-blur-xc-mountain_988478d6.jpg

#35 User is offline   Rares Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 86
  • Joined: 14-September 09
  • Location:Brasov

Posted 18 September 2009 - 04:29 PM

cand e vorba de pasiune merita investiti bani, insa in cazul majoritatii bicicleta este doar un mijloc de recreere, de petrecere a timpului liber si de oxigenare. eu unul nu as da mai mult de 1500 de ron pe o bicicleta. probabil nu am "chestia" in sange.

#36 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 18 September 2009 - 07:43 PM

Când te apucă microbul, greu mai scapi. :P/>

#37 User is offline   florin83 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2009 - 07:47 PM

View Postblue6, on 18 September 2009 - 07:31 PM, said:

florin, o sa vreau sa-mi vand bicicleta la un moment dat, si o sa vreau sa-mi fac una mai custom. adica sa fie un fel de combinatie intre trekking si xc.. un fel de mtb, cu roti mai subtiri. o sa-ti cer niste sfaturi la momentul potrivit. :)/>

oricum, prima intrebare o stiu deja. vitezele le vreau tot in butuc, mai exact shimano nexus. e ok pt o bicicleta ce va fi folosita si in regim de xc amator? adica la munte, prin paduri, dar pe cale batuta? :P/>
de asemenea, vreau si dinam in butuc fata, tot shimano nexus. repet, bicicleta nu va fi folosita foarte hardcore, vreau doar o bicicleta de oras (cu gropile aferente), cu accesorii de oras, si totodata s-o pot folosi si la munte, light.. :)/>


Cam dificil ce vrei tu. In primul rand gama nexus e pt trekking, nu stiu cat de rezistente sunt piesele pe offroad, chiar si mai soft, gen drum forestier. :(/>
http://bike.shimano....ts/0/nexus.html

Mai bine iti iei un MTB si ii pui slickuri inguste pt oras si cand vrei sa o bagi pe offroad ii pui cauciucurile corespunzatoare. Eu asa fac. E cam enervant sa schimb mereu cauciucurile, dar asta e. Oricum le schimb pe amandoua in maxim 10min cu tot cu demontat roata :D/>

#38 User is offline   florin83 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2009 - 07:56 PM

o alternativa la nexus ar fi asta:
http://en.wikipedia....ohloff_Speedhub

Dar nu stiu nimic despre el.. :(/>

#39 Guest_poleposition_*

  • Group: Guests

Posted 18 September 2009 - 07:58 PM

exista ceva gen Pachet M, pt biciclete ? :blush:/>

Ma gandesc sa imi pun si eu embleme de Trek sau alte chestii pe gioarsa mea de carrefour ... adica, ce, daca unii pun pe BMW-uri embleme M, praguri, spoilere, nebunii...oare nu pot sa imi "tunez" si eu troaca mea :muffdiving:/>

This post has been edited by poleposition: 18 September 2009 - 07:58 PM


#40 User is offline   florin83 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 17-September 09
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2009 - 08:00 PM

Si cu schimbatoarele cum ramane? :D/>

La roata de oras o sa ai nexus-ul, dar la cele de xc? :D/>

  • (10 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users