BMW AUTO FORUM: Upgrade cutie viteze - BMW AUTO FORUM

Jump to content

Page 1 of 1

Upgrade cutie viteze 520i - 6 speed gearbox

#1 User is offline   cominas Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 74
  • Joined: 20-November 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:E90 325i

Posted 07 January 2011 - 08:25 PM

Oare merge pusa cutia manuala de pe 540i,cea in 6 viteze pe un 520i in 5, tot manual?
M-ar bate gandul sa fac un upgrade de genul asta.Pareri?

#2 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 07 January 2011 - 08:26 PM

Nu cred că merge pusă pentru că 540i e V8, iar 520i e L6.

#3 User is offline   cominas Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 74
  • Joined: 20-November 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:E90 325i

Posted 07 January 2011 - 08:28 PM

Oare din cauza asta sa nu mearga?Eu ma gandeam la cardan ,la grup sa nu fie ceva diferente...Se poate sa ai dreptate, nu te contrazic...

#4 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 07 January 2011 - 08:32 PM

Păi oricum diferenţialul este altul.

Nu văd ce ai de câştigat din asta oricum.

Dacă vrei să ai rapoarte mai scurte sau mai lungi, poţi schimba doar diferenţialul.

Însă n-are rost, setarea din fabrică e cea mai bună.

#5 User is offline   cominas Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 74
  • Joined: 20-November 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:E90 325i

Posted 07 January 2011 - 08:34 PM

View PostCiupanezu, on 07 January 2011 - 08:32 PM, said:

Dacă vrei să ai rapoarte mai scurte sau mai lungi, poţi schimba doar diferenţialul.

Pentru asta as fi incercat miscarea...

#6 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 08 January 2011 - 09:55 PM

O cutie de pe 520i, nu cred ca ar rezista prea mult la cuplul unui V8...
O astfel de modificare implica multe alte modificari...cardan, diferential, planetare..
Daca vrei sa schimbi doar rapoartele, cel mai simplu este sa schimbi doar diferentialul...eventual doar pinioanele din diferential...

This post has been edited by scara_211084: 08 January 2011 - 09:56 PM


#7 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 08 January 2011 - 10:34 PM

N-are rost să schimbi doar pinioanele şi să faci tot felul de improvizaţii, să deschizi diferenţialul.
Cel mai simplu este să schimbi diferenţialul.

#8 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 10 January 2011 - 09:42 AM

Flansele de la diferentialul de pe 540i(ma refer la flansele unde se cupleaza planetarele ) , au diametrul de 94 mm, suruburi de M10, iar la un 520i, de exemplu, flansele au diametrul de 80mm, suruburi M8...
Din aceasta cauza, planetarele nu se potrivesc...Difera si grosimea planetarelor...
Cel putin asa spune realoem...
La fel se intampla si la e36, la motorizarile mai mari, sunt diferentiale cu carcasa mare, trebuie schimbat si cardanul, si planetarele....

Deci, se cam complica treaba....De-asta am zis ca cel mai usor este sa schimbe rapoartele in diferential...Este solutia cea mai ieftina, si cea mai fiabila, daca treaba este facuta de un mecanic cu experienta...

#9 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 10 January 2011 - 11:37 AM

Nu cred că merită să schimbi diferenţialul dacă motorul rămâne acelaşi.

#10 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 10 January 2011 - 09:33 PM

Din proprie experienta iti spun ca diferentialul (raportul lui) schimba foarte mult felul in care trage masina...
Pe acelasi motor am avut si 3.45, si 3.15 si acum am 2.93...
Cu 3.45, masina avea un demaraj mai bun, era mult mai elastica, tragea mai de jos, era super ok in oras acel raport, dar nu ma avantaja la consum, si la mers mai tare in afara localitatii era destul de turat motorul...Cu diferentialul ala, am mers pe A2 cu 220 km/h, treapta a 5-a aproape de limitiare..Ce mi-a placut ca tragea foarte bine de la 160km/h pana la 220km/h...Partea mai putin frumoasa, era ca pierdea cam usor aderenta intr-antaia si a doua...
Diferentialul 3,15 nu prea am avut timp sa il testez, ca nu era intr-o stare foarte buna.Acesta era raportul stock...Tragea destul de bine masina cu el..
Acum am 2.93 , autoblocant...un diferential un pic mai lung, trage relativ ok in oras, dar mult mai slab in ture mici, insa la drum lung, in afara localitatii e super ok, motorul nu este asa turat la viteze mai mari...Consumul este mai mic decat cu diferentialul 3.45....

#11 User is offline   Bogdan M. Icon

  • Senior
  • Icon
  • Group: Admin
  • Posts: 3,197
  • Joined: 03-September 09
  • Location:Bucureşti

Posted 10 January 2011 - 09:43 PM

Diferenţialul de fabrică e cel mai bun compromis între performanţe, consum şi viteză.

#12 User is offline   scara_211084 Icon

  • Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 23-January 10
  • Car:E36 318IS cu M50B25
  • Motorcycle:Suzuki GSX-R 600-sold

Posted 10 January 2011 - 09:45 PM

View PostCiupanezu, on 10 January 2011 - 09:43 PM, said:

Diferenţialul de fabrică e cel mai bun compromis între performanţe, consum şi viteză.

Perfect adevarat!
Acum depinde fiecare ce vrea sa faca cu masina....

This post has been edited by scara_211084: 10 January 2011 - 09:45 PM


#13 User is offline   cominas Icon

  • Novice
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 74
  • Joined: 20-November 10
  • Location:Bucuresti
  • Car:E90 325i

Posted 12 January 2011 - 04:35 PM

Mi-ar fi placut sa trec A2-ul,de exemplu, tot in 130km/h,poate intra-a 6-a (nu in viteza a 5-a) dar mai jos de 3500 rpm. In a 5-a la 3500rpm am 130km/h fix cu cutia stock.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users