Page 1 of 1
Upgrade cutie viteze 520i - 6 speed gearbox
#6
Posted 08 January 2011 - 09:55 PM
O cutie de pe 520i, nu cred ca ar rezista prea mult la cuplul unui V8...
O astfel de modificare implica multe alte modificari...cardan, diferential, planetare..
Daca vrei sa schimbi doar rapoartele, cel mai simplu este sa schimbi doar diferentialul...eventual doar pinioanele din diferential...
O astfel de modificare implica multe alte modificari...cardan, diferential, planetare..
Daca vrei sa schimbi doar rapoartele, cel mai simplu este sa schimbi doar diferentialul...eventual doar pinioanele din diferential...
This post has been edited by scara_211084: 08 January 2011 - 09:56 PM
#8
Posted 10 January 2011 - 09:42 AM
Flansele de la diferentialul de pe 540i(ma refer la flansele unde se cupleaza planetarele ) , au diametrul de 94 mm, suruburi de M10, iar la un 520i, de exemplu, flansele au diametrul de 80mm, suruburi M8...
Din aceasta cauza, planetarele nu se potrivesc...Difera si grosimea planetarelor...
Cel putin asa spune realoem...
La fel se intampla si la e36, la motorizarile mai mari, sunt diferentiale cu carcasa mare, trebuie schimbat si cardanul, si planetarele....
Deci, se cam complica treaba....De-asta am zis ca cel mai usor este sa schimbe rapoartele in diferential...Este solutia cea mai ieftina, si cea mai fiabila, daca treaba este facuta de un mecanic cu experienta...
Din aceasta cauza, planetarele nu se potrivesc...Difera si grosimea planetarelor...
Cel putin asa spune realoem...
La fel se intampla si la e36, la motorizarile mai mari, sunt diferentiale cu carcasa mare, trebuie schimbat si cardanul, si planetarele....
Deci, se cam complica treaba....De-asta am zis ca cel mai usor este sa schimbe rapoartele in diferential...Este solutia cea mai ieftina, si cea mai fiabila, daca treaba este facuta de un mecanic cu experienta...
#10
Posted 10 January 2011 - 09:33 PM
Din proprie experienta iti spun ca diferentialul (raportul lui) schimba foarte mult felul in care trage masina...
Pe acelasi motor am avut si 3.45, si 3.15 si acum am 2.93...
Cu 3.45, masina avea un demaraj mai bun, era mult mai elastica, tragea mai de jos, era super ok in oras acel raport, dar nu ma avantaja la consum, si la mers mai tare in afara localitatii era destul de turat motorul...Cu diferentialul ala, am mers pe A2 cu 220 km/h, treapta a 5-a aproape de limitiare..Ce mi-a placut ca tragea foarte bine de la 160km/h pana la 220km/h...Partea mai putin frumoasa, era ca pierdea cam usor aderenta intr-antaia si a doua...
Diferentialul 3,15 nu prea am avut timp sa il testez, ca nu era intr-o stare foarte buna.Acesta era raportul stock...Tragea destul de bine masina cu el..
Acum am 2.93 , autoblocant...un diferential un pic mai lung, trage relativ ok in oras, dar mult mai slab in ture mici, insa la drum lung, in afara localitatii e super ok, motorul nu este asa turat la viteze mai mari...Consumul este mai mic decat cu diferentialul 3.45....
Pe acelasi motor am avut si 3.45, si 3.15 si acum am 2.93...
Cu 3.45, masina avea un demaraj mai bun, era mult mai elastica, tragea mai de jos, era super ok in oras acel raport, dar nu ma avantaja la consum, si la mers mai tare in afara localitatii era destul de turat motorul...Cu diferentialul ala, am mers pe A2 cu 220 km/h, treapta a 5-a aproape de limitiare..Ce mi-a placut ca tragea foarte bine de la 160km/h pana la 220km/h...Partea mai putin frumoasa, era ca pierdea cam usor aderenta intr-antaia si a doua...
Diferentialul 3,15 nu prea am avut timp sa il testez, ca nu era intr-o stare foarte buna.Acesta era raportul stock...Tragea destul de bine masina cu el..
Acum am 2.93 , autoblocant...un diferential un pic mai lung, trage relativ ok in oras, dar mult mai slab in ture mici, insa la drum lung, in afara localitatii e super ok, motorul nu este asa turat la viteze mai mari...Consumul este mai mic decat cu diferentialul 3.45....
#12
Posted 10 January 2011 - 09:45 PM
Page 1 of 1